קושנר: "לא נסכים לריבונות בקרוב, המצב לא ישתנה" - סרוגים

קושנר: "לא נסכים לריבונות בקרוב, המצב לא ישתנה"

יועץ הבית הלבן חשף כי ישראל הסכימה למפה של הקמת מדינה פלסטינית כחלק מעסקת המאה, וכן התייחס להסכם עם איחוד האמירויות. לדבריו, "לא נסכים להחלת הריבונות לזמן מה"

author-image
קושנר: "לא נסכים לריבונות בקרוב, המצב לא ישתנה"
  (צילום: מתי שטרן\שגרירות ארה"ב)

לאחר שסייע בגיבוש ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות, יועץ הבית הלבן ג'ארד קושנר אמר היום (שני) כי הוא "אופטימי לגבי המזרח התיכון, יהיו עוד פריצות דרך דיפלומטיות בחודשים הקרובים". עוד הבהיר כי ישראל הסכימה למפה של הקמת מדינה פלסטינית – כולל חילופי שטחים – כחלק מעסקת המאה.

"ישראל נתנה הצעה מאוד נדיבה להקמת מדינה פלסטינית, כולל חילופי שטחים" אמר. לדבריו, "זו הייתה פריצת דרך משמעותית, שהראתה לשחקנים באזור שישראל רצינית – וכתוצאה הביאה להסכם הנוכחי".

עוד אמר כי בשנה האחרונה מדינות ערב הבינו כי נדרש שינוי ביחסיהם כלפי ישראל. "החרם הפלסטיני של ועידת בחריין שינתה את השיח בקרב מדינות ערב" הסביר. "הן תהו מדוע הפלסטינים מתעלמים מפתרון שיכול להיות טוב מאוד עבורם, והבינו שאנחנו רצינו לתת לאזרחים הפלסטינים תקווה. ההסכם הנוכחי נותן אופטימיות רבה שהתקיעות במזרח התיכון נפתרה, ויש כאן תהליך שייקח את האזור כולו קדימה".

עוד באותו נושא

קושנר: "ייתכן שמדינה נוספת תחתום על הסכם בקרוב"

במענה לשאלה על האמון של ארה"ב לכך שראש הממשלה לא יבצע מהלך חד צדדי ויחיל בכל זאת ריבונות, זאת על רקע ההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שהריבונות רק "נדחתה" ותקודם בהמשך. "בנינו מערכת אמון חזקה מאוד עם ישראל. נתניהו התחייב שהם לא יקדמו את הסיפוח, ויש לנו אמון שהם לא יעשו זאת באופן חד צדדי" אמר. "בכל מקרה אנחנו לא נסכים להחלת הריבונות הישראלית בשטחים לזמן מה, וישראל לא תספח ללא הסכמתנו. המצב לא ישתנה".

לדבריו, "הפוקוס כעת חייב להיות על הסכם השלום אם אנחנו רוצים לבנות יחסים טובים בין ישראל למדינות ערב. מאז שנודע על ההסכם עם איחוד האמירויות, יותר ויותר אנשים הופכים אופטימיים לגבי עתיד המזרח התיכון. אנחנו מאמינים שיהיו עוד מדינות שינרמלו בקרוב את יחסיהן עם ישראל, ומקווים מאוד שהדבר יעורר את הפלסטינים להצטרף גם כן למהלך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
נתניהו משלם מחיר על חוסר זהירות
אטאיסט | 17-08-2020 18:09
נתניהו יהיר,התחיל להאמין לגדולתו בעצמו ,כמו ילד שמשחק במלך מול המראה ואיבד אחיזה למציאות. דוד סאם החזיר אותו לקרקע המציאות והראה לו מי באמת מחליט. לימין האידאולוגי יש מה לדאוג וזה לאו דווקא רע.
2
נמאס לנו מכם....
תהלה | 17-08-2020 18:30
נמאס לנו מכם. רדו לנו מהצוואר
3
ביבי הוא ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות המדינ
בניה | 17-08-2020 18:43
ביבי הוא ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות המדינה. שקרן כרוני.
4
ככה זה כשאתה...
היסטוריון | 17-08-2020 19:13
ככה זה כשאתה מדינה כל כך קטנה שאפילו אי אפשר לכתוב על המפה את שמה. כל תולדות עמנו חיינו בין אימפריות שבאו והלכו. בנתיים נגיד תודה שהאמריקאים עוד סופרים אותנו.
5
כל מילה בסלע
לבניה הצודק | 17-08-2020 20:07
השקרים שלו וההבטחות שמעולם לא מקוימות זה אסון גדול למדינה. נקווה בה לשנים יותר טובות בלעדיו מה שיותר מהר !!.
6
נתניהו עשה סיבוב...
אבי | 17-08-2020 21:08
נתניהו עשה סיבוב על כל הבוחרים שלו ושל הימין. הגיע הזמן שאנשים יבינו סוף סוף: האיש פשוט לא מחויב לערכי הימין. מי שרוצה ימין אמיתי, רק ימינה
7
וְהוּא מְהַשְׁנֵא עִדָּנַיָּא, וְזִמְנַיָּא,
מאיר -עברי אנכי | 17-08-2020 21:16
כל אחד שיעלה או יקבל תוכנית שלום שתרמז אפילו חלוקה לארץ הקודש, שישראל תמסור אפילו גרגר אדמתה לשלום , תסבול את זעמו ושיפוטו של אלוקים. וְהוּא מְהַשְׁנֵא עִדָּנַיָּא, וְזִמְנַיָּא, מְהַעְדֵּה מַלְכִין, וּמְהָקֵים מַלְכִין. דניאל 2:21
8
קושנר נושא באחריות לשינוי בגישה של הנשיא כלפי
מיכל | 17-08-2020 23:16
לא הרפובליקני הראשון שהיה עוין לישראל (ע.ע. ג'יימס בייקר, וקונדוליזה רייס, ג'ורג' בוש האב)
9
ביבי לך כבר...
ציוני אמיתי | 18-08-2020 8:47
ביבי לך כבר מאיתנו זרקתה את ימינה עכשיו גמרתה עים בלפור
10
רק בנט המלך...
ליכדניק | 18-08-2020 8:48
רק בנט המלך איש שתח עים העם מלח הארץ בהצלחה לבלפור בנט מלך
צודק, אני מצביע בנט
ישראלי | 18-08-2020 9:51
עד שיהיה ראש ממשלה.
11
בשביל חלום ארץ...
אזרח המדינה | 18-08-2020 10:15
בשביל חלום ארץ ישראל השלמה, הצבעתם כמו עיוורים למושחת, מסית ושקרן. בהצלחה עם ימינה ושני המתנחלים מרעננה ורמת החייל. המוצא האמיתי היחיד שלכם הוא בן גביר הגזען רק שאז תוסר המסכה מפניכם ...
12
ובכל זאת אצביע ליכוד כל עוד ימינה שונאים חינם
שלום | 18-08-2020 11:22
כל עוד בן גביר מוחרם, אני לא אצביע ימינה.
13
השקרים של היושב בבלפור
ולדמיר אילי | 18-08-2020 19:55
לאט לאט אבל בטוח מתגלה המציאות .היושב בבלפור הסכים לחסל את הישות הציונית למען השטן האמריקאי ואתמול .מה אפשר לעשות ?השמאל לא מבין ולא הבין כי מטרת העל של היושב בבלפור לחזור לקווי 47 ואתמול .נכבדי אזרחי ישראל קומו עורו המנהיגהדגול שלכם איננו אלא משתפ אמריקאי לחיסולה של היישות הציוני ואתמול !!! במקום לספר לנו על סיפוח שמסיפוח והסית ולהדיח את העם למחלחמת אחים ללא כל צורך , הנבל מבלפור בשקט בשקט טרח לתפור לעצמו חליפת הצלה שתשמש את הדמוקרטים באם יעלו לשלטון , לדרוש הממדינה היהודית לתת עוד ועוד שטחים למדינה הפלסטינית שהנבל מבלפור אישר הקמתה דרך חיסול הישוב היהודי בכל השומרון !!!וואו , איזה צדיק .עלוב נפש .