בצבא שוקלים לירות כדורי ספוג לעבר נערי הגבעות - סרוגים

בצבא שוקלים לירות כדורי ספוג לעבר נערי הגבעות

במערכת הביטחון העלו אפשרות לשימוש בירי כדורי ספוג נגד נערי גבעות שמיידים אבנים, בנוסף לרימוני גז והלם. מדובר בכלי חירום שננקט נגד הפגנות טרור של פלשתינים ולא נעשה בו שימוש בד"כ לעבר יהודים

author-image
בצבא שוקלים לירות כדורי ספוג לעבר נערי הגבעות
  (צילום: דוברות המשטרה)

בעקובת שורת האירועים האחרונים בהם מותקפים לוחמי צה"ל ומג"ב על ידי נוער גבעות מאזור יצהר, העלו במערכת הביטחון אפשרות לשימוש בירי כדורי ספוג נגד הצעירים. מדובר בכלי חירום שננקט נגד הפגנות טרור של פלשתינים ולא נעשה בו שימוש בד"כ לעבר יהודים.

לפי הדיווח של כרמל דנגור בכאן 11, במערכת הביטחון שוקלים להחריף את המאבק נגד נערי הגבעות כשעל הפרק עומדת החרפה בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות, בהם כדורי הלם וגז. בנוסף אליהם, גם עלה רצון לפתוח בירי כדורי ספוג נגד נערי הגבעות שמיידים אבנים לעבר הלוחמים.

דנגור מדגישה כי האמצעים האלו לא משתמשים בהם לרוב נגד יהודים, אלא בעיקר נגד לפיזור הפרות סדר אלימות בהשתתפות לפלשתינים. אבל בעקבות התקריות האלימות ולאחר שנכחו לראות כי הגינוי מתוך היישוב יצהר לא עוזר, הם רוצים לנקוט בפעולות חריפות בהרבה.

בשבוע שעבר משטרה טענה כי כוח מג"ב הותקף לפנות בוקר על ידי עשרות נערי גבעות בזמן שהרסו מבנים שהוקמו ללא אישור במאחז שבח הארץ שבסמוך ליצהר. תושבים ביצהר שחררו תיעוד חמור לפיו המשטרה ירתה רימוני גז לעבר שכונת מגורים ביישוב. על פי נהלי המשטרה מדובר בירי המותר רק "במצבים חריגים, במידה וישנה סכנת חיים ורגישות לפעולה". בכל מקרה, נדרש אישור מפקד המחוז או סגנו.

עוד באותו נושא

לוחמי מג"ב הותקפו סמוך ליצהר,הצע"ח לפינוי היישוב


7

על פי הדיווח של המשטרה, לוחמת מג"ב נפצעה קל כתוצאה מפגיעת אבן ולוחמים נוספים נפגעו מפגיעות של בקבוקי צבע. המתפרעים אף ניקבו מספר צמיגים של רכבי מג"ב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שוטרת יהודייה נפצעה ואתם לא מוחים?
המורה להיסטוריה | 17-08-2020 7:20
אבן נזרקה ? כשהזורק לא בדיעה שלכם אתם צועקים שזה טרור, לא? איפה כל המתלהמים עכשיו? שמתם לב איך יש פה שתיקה ברורה, כשזורק אבן שפצעה שוטרת הוא יהודי?
2
מצוין.החיות הללו מתנהגות כמו מחבלים ערבים.
פטריוט | 17-08-2020 8:25
אמיתי
3
רק כדורים חיים....
פחדנים | 17-08-2020 9:18
רק כדורים חיים. כמו שיורים כל המחבלים הערבים.
4
כל מי שזורק...
מעניין | 17-08-2020 15:28
כל מי שזורק עליך אבן, בין יהודי ובין מוסלמי אחת דינם - מסכנים אותך בסכנת מוות (ובמיוחד כשאתה בנסיעה) לכן בוודאי על שניהם יש לירות על מנת לעצור ובמידה ולא ניתן אז הקם להורגך השקם להורגו ללא הבדל דת מין גזע וסיסמאות נוספות