גנץ, לפיד ומרצ הודו על ההסכם: "צריך לברך פעמיים"

גנץ, לפיד ומרצ הודו על ההסכם: "צריך לברך פעמיים"

לפי שר הביטחון בני גנץ מדובר ב"הסכם חשוב ומשמעותי", גם ביש עתיד ובמרצ הודו על המהלך פעמיים על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות ועל הדחייה בביצוע החלת הריבונות ביו"ש ובקעת הירדן בתמורה

גנץ, לפיד ומרצ הודו על ההסכם: "לברך פעמיים"
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

בניגוד לכעס מימין, בכחול לבן, יש עתיד ובמרצ בירכו פעמים על ההסכם, פעם אחת לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות ובפעם השנייה על הדחייה בביצוע החלת הריבונות ביו"ש ובקעת הירדן בתמורה.

לפי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ מדובר ב"הסכם חשוב ומשמעותי. אני מודה בראש ובראשונה, לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ידיד אמת של ישראל יחד עם ראש הממשלה נתניהו ושייח' מוחמד בן זייד". לדבריו, "ההסכם מבטא את הברית בין מדינות האזור המעוניינות בשגשוג ויציבות האזורית, ומדגיש את שאיפתה הנצחית של ישראל לשלום עם שכנותיה. אני בטוח שלהסכם יהיו השלכות חיוביות רבות על עתיד המזרח התיכון כולו ועל מעמדה של ישראל בעולם ובאזור. אני קורא למדינות ערביות נוספות לקדם את היחסים עם ישראל בהסכמי שלום נוספים".

עוד באותו נושא

הסכם שלום בין ישראל לאיחוד האמירויות; הסיפוח ידחה


20

"היציבות במזרח התיכון, הרחקת איומים בטחוניים וקרוב הסכמים עם עמי האזור- אלו הם היעדים שלי ושל ״כחול לבן״. הבשורה על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות היא חשובה ומהווה פתח להסכמים נוספים", בירך שר החוץ גבי אשכנזי בטוויטר. "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם, מודה לנשיא טראמפ ולעמיתי מזכיר המדינה פומפאו על תרומתם למהלך זה. אני מברך גם על ההמנעות מתכנית הסיפוח החד צדדית ומתחייב כי תכנית טראמפ המלאה והמאוזנת תידון בהמשך בהרחבה ובהתייעצות עם מדינות האזור".

כך גם יו"ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ הוכיח ש"הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות בתמורה לביטול כוונות הסיפוח, מוכיח בדיוק נמרץ את מה שמרצ מדגישה: הדרך לנורמליזציה עם העולם הערבי תבוא רק כאשר ייפסקו אשליות הסיפוח המסוכנות של הימין, ונשוב למו״מ מדיני על פתרון שתי המדינות".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי הוא מברך את מדינת ישראל ואת ראש הממשלה נתניהו "על צעד חשוב בדרך לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות. זאת ההוכחה הטובה ביותר שהדרך המדינית הנכונה היא להגיע להסכמים במשא ומתן מדיני, ולא על ידי נקיטת צעדי סיפוח חד צדדיים שהיו פוגעים בבטחונה של ישראל. מודה גם לנשיא טראמפ על ההתגייסות למהלך".

שותפו למפלגה, ח"כ עופר שלח הגדיל לומר כי‏ "צריך לברך פעמיים: על קידום היחסים עם איחוד האמירויות ועל עצירת רעיון העוועים של הסיפוח החד צדדי. המסגרת האיזורית היא הדרך היחידה להתקדם להיפרדות בהסכם, וכל צעד חד צדדי פוגע באינטרס שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
לפיד
אדם | 13-08-2020 19:30
תוכל את הלב תלמד מנתניהו איך מנהלים מדינה ולא רק לתקוף ליברמן למה לא שומעים אותך נשארת מתוסכל
טראמפ ניהל...
אילנה היפה | 15-08-2020 19:53
טראמפ ניהל את המומ להסכם.לכן קרה לגנץ אחרי הבחירות הסביר לו על ההסכם וביקש שיכנס לממשלת אחדות.
2
אין קשר בין גנץ ללפיד ומרץ
יעקב | 13-08-2020 19:33
גנץ דואג למדינה, לפיד וביבי לא. תכלס, זה נכון.
רק ביבי!!...
ספי | 13-08-2020 21:33
רק ביבי!!
3
השמאל מוכיחים את טפשותם פעם אחר פעם
נו באמת | 14-08-2020 14:21
מה השמאל חושב? שניתן להשיג הסכמים בלי מנופי לחץ? שמשיגים התקדמות על ידי חשיפת כל הקלים וויתור עליהם מראש? נתניהו עשה את מה ששום איש שמאל לא היה מסוגל לעשות. עם זאת, הביקורת עליו מימין נכונה - נתניהו ויתר על קלף הריבונות החזק בשביל הסכם עם מדינה ערבית מרוחקת מאוד. יתכן שצדק ובעקבותיה יבואו עוד, אך יתכן שטעה ובזאת יגמר הענין והמחיר היה גבוה מדי. ימים יגידו.
מה ששלו שלו...
אופירע | 15-08-2020 17:40
מה ששלו שלו
4
אנשי שמאל מרוצים...
סם הקוסם | 14-08-2020 19:52
אנשי שמאל מרוצים ????ממה? ממעשיו של נתניהו...אז בבקשה לכלפי ולהצביע רק אבל אך ורק נתניהו
@גנץ באצילותו...
אילנה | 15-08-2020 19:50
@גנץ באצילותו איפשר לבצע את ההסכם שטראמפ תכנן.לכן טראמפ הזמין אליו את גנץ מיד לאחר הבחירות והסביר לו את התכנית .
גנץ ההגון...
אילנה מימון | 15-08-2020 19:48
גנץ ההגון והאחראי שטובת המדינה לנגד עיניו - בכניסתו לממשלת האחדות איפשר את המהלך של ההסכם שרקם טראמפ.כל הכבוד לגנץ
רק ביבי...
גבר גבר | 15-08-2020 10:33
רק ביבי נתניהו ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לנו מקום המדינה ועד היום אדם חכם יודע מה טוב למדינה יהודית בארץ ישראל כולה דיפלומט מדרגה עולמית
@לא קוסם ולא...
אמיתי | 15-08-2020 8:57
@לא קוסם ולא בטיח העבודה כולה של טראמפ והקרדיט שלו. אפרופו מנהיג שמפלג ומושחת וכול האפסים המלקקים מסביבו צריכים ללכת לאופוזיציה להרבה שנים. כמו כן ירד האסימון להרבה אזרחים שכול מילה של נתניהו שיוצאת מפיו זה שקר מוחלט ואצלו זה נהפך לקבע, הרוב הדומם יקבע את תוצאות הבחירות לפי מה שרואות עיניו.
5
כך גם מנוהל...
מושיקו | 15-08-2020 9:06
כך גם מנוהל משבר הקורונה? היה בנט שיזם והשתלט על המשבר וביבי ניטרל אותו מכיוון דפחד לאבד את הבכורה . רק לפני שבועיים מינה פרויקטור שלא שמתפקד לפי החליל של ביבי וכך זה יראה בריאתית וכלכלית עם מליון מובטןים ו50000 עסקים שנסגרו. שלא לדבר על המנהיג שמפלג בין העדות השונות ומביא לשנאה. העם לא ישכך , מה שלא יעשה סוף דלטונו מתקרב .
6
גנץ, לפיד והורביץ...
אני | 15-08-2020 15:21
גנץ, לפיד והורביץ הם אנשים ישרי דרך, שטובת העניין עדיפה על טובתם האישית. כבוד גדול! תבורכו!!!
ישרי דרך...
אתה | 15-08-2020 17:36
ישרי דרך ? חחחח אתה ישן בעמידה
7
ביבי קבר את...
זוהר שמואל | 15-08-2020 18:07
ביבי קבר את השאלנים עם ההסםה הזה שאפו ביבי
8
טראמפ חשש שביבי...
אילנה היפה | 15-08-2020 19:58
טראמפ חשש שביבי הפזיז יעשה סיפוח חג צדדי -לכן הזמין אליו את גנץ והסביר לו שהוא חייב להיכנס לממשלת אחדות -על מנת למנוע מביבי את המהלל ולמען לקדם את ההסכם . כל הקרדיט -לגנץ.