המשנה ליועמ"ש: לציבור יש זכות גישה לנחל האסי

המשנה ליועמ"ש: לציבור יש זכות גישה לנחל האסי

עמדת משרד המשפטים היא עודנה כי לציבור יש זכות גישה לנחל האסי הממוקם בלב קיבוץ ניר דוד, כך הבהיר המשנה ליועמ"ש, והוסיף כי התנהלות הקיבוץ בעניין לא תוכל להימשך

author-image
המשנה ליועמ"ש: יש לכם זכות גישה לנחל האסי
  מנחם לדרמן/פלאש 90

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים אזרחיים, ארז קמיניץ, הבהיר במענה לח"כ משה ארבל כי עמדת משרד המשפטים היא עודנה כי לציבור יש זכות גישה לנחל האסי הממוקם בלב קיבוץ ניר דוד, וכי התנהלות הקיבוץ בעניין לא תוכל להימשך.

קמיניץ כתב לארבל כי בהליך המשפטי שנפתח נגד הקיבוץ, הוגשה עמדה בה "עמדנו על הצורך להבטיח גישה חופשית לציבור אל הנחל –מחד, ועל הצורך לאפשר לתושבי הקיבוץ לקיים שגרת חיים נאותה – מאידך".

עוד באותו נושא

פשרה: קיבוץ ניר דוד ישחרר את נחל האסי לציבור


25

"בהקשר זה הובהר כי כעיקרון, לציבור הרחב קיימת זכות גישה אל נחל המהווה מקרקעי ייעוד. עוד הובהר כי אף אם הגישה לנחל מחייבת מעבר בשטחי המשבצת של הקיבוץ, הרי שלא ניתן למנוע אותה מהציבור הרחב באופן גורף".

המשנה ליועמ"ש הדגיש: "עמדתנו הייתה ועודנה כי לציבור הרחב זכות גישה אל הנחל, אולם אופן מתן הגישה לציבור צריך להיעשות באמצעות הסדר תכנוני מתאים".

בהתייחס להסדר פשרה שהושג בהליך המשפטי, לפיו הקיבוץ יקדם תוכנית שתסדיר גישה לציבור אל הנחל בשטחים שמחוץ למשבצת הקיבוץ, עדכן קמיניץ: "מבירור שערכנו עולה כי בעבר הוגשה תוכנית אשר לא קודמה, וכי רק בחודש יולי האחרון הוגשה לוועדה המחוזית תוכנית שטרם עברה תנאי סף וטרם נדונה בוועדה".

"קיים קושי משמעותי בהתנהלות הקיבוץ"

בשל זאת, במשרד המשפטים "סבורים כי אכן, קיים קושי משמעותי בהתנהלות הקיבוץ אשר מחד – מונעת באופן גורף את גישת הציבור אל הנחל, ומנגד – נמנע מלקדם בשקידה ראויה, לפחות עד לאחרונה, את החלופה התכנונית אשר תסדיר גישה זו".

קמיניץ הדגיש כי במשרד היועץ המשפטי לממשלה "סבורים כי התנהלות זו לא יכולה להימשך לאורך זמן, וכי יש לקדם פתרון בר קיימא בהקדם האפשרי".

לסיום, הוסיף קמיניץ כי "בימים האחרונים, אנו עומדים בקשר עם כלל הגורמים על מנת לבחון פתרון ארוך טווח שיאזן בין הצרכים השונים. בכוונתנו לזמן ישיבה בעניין בזמן הקרוב יחד עם נציגי הקיבוץ, ויתר הגורמים המעורבים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו