מח"ש מאשימה: שוטרי מג"ב שדדו ותקפו פלסטינים - סרוגים

מח"ש מאשימה: שוטרי מג"ב שדדו ותקפו פלסטינים

מח"ש הגישה כתב אישום נגד 5 שוטרי מג"ב ששדדו ותקפו פלסטינים אשר ניסו להיכנס לישראל הריבונית דרך פרצה בגדר סמוך למיתר, תוך שימוש במעמדם ובתפקידם כדי להטיל עליהם מורא

מח"ש מאשימה: שוטרי מג"ב שדדו ותקפו פלסטינים
  אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (Wisam Hashlamoun/Flash90)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד חמישה שוטרי מג"ב בגין שוד מזויין, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות בחסר ישע, השמדת ראיה ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, במספר הזדמנויות במהלך חודש יולי, בזמן שהנאשמים היו בניידת משטרתית במסגרת תפקידם סמוך לפרצה בגדר ההפרדה ליד מעבר "מיתר", כשהם לובשים מדי מג"ב וחמושים בנשק משטרתי, ותוך שהם מנצלים את סמכויותיהם ומעמדם, שדדו הנאשמים כספים מפלסטינים שנכנסו לישראל דרך הפרצה.

עוד באותו נושא

מח״ש תבדוק שת"פ בין שוטרים למכי מפגינים בת"א


3

כתב אישום חמור: "שדדו, גנבו ותיעדו אלימות"

הנאשמים ביצעו את המעשים המיוחסים להם תוך שהם מנצלים את חולשתם של הפלסטינים, לעיתים תוך שהם מאיימים עליהם בנשק ואף מכים אותם, ומתוך הנחה שמכיוון שמדובר בשוהים בלתי חוקיים הם לא יפנו לרשויות אכיפת החוק להתלונן.

מעשי השוד נעשו בחלקם בשיטתיות, במסגרתה חלקם השתמשו בכוח נגד הפלסטינים, כיוונו לעברם נשק, שוחחו עמם והציגו בפניהם מצג לפיו הנאשמים, במסגרת תפקידם, בודקים אותם ועורכים חיפוש על גופם, וזאת בעת שנאשם אחר לקח לניידת את התעודות והארנקים של הפלסטינים וגנב משם כסף.

בחלק מהמקרים תיעדו הנאשמים את האלימות בה נקטו כלפי הפלסטינים באמצעות תמונות וסרטוני וידיאו במכשירי הטלפון הניידים שלהם. בתום המשמרות, על אף שהיו בתפקיד, נמנעו הנאשמים מלדווח על החיפושים שערכו ועל השימוש בכוח בו נקטו ולא רשמו כל דו"ח בעניין.

"עשו שימוש במדיהם ובחזותם כשוטרים כדי להטיל אימה"

במח"ש ביקשו מבית המשפט לעצור ארבעה מהנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. עו"ד עדי וולנרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים ציינה בבקשת המעצר כי: "הנאשמים ביצעו את מעשיהם, בעודם לבושים מדי משטרה וחמושים בנשקים משטרתיים וניצלו את מעמדם ואת האמון שניתן בהם ועשו שימוש במדיהם ובחזותם כשוטרים כדי להטיל אימה על קרבנותיהם ולהכניעם לצרכיהם".

"מעשיהם של השוטרים מעידים כי אין לאלו עכבות והם אינם חוששים לבצע מעשי עבירה קשים בחסות תפקידם המשטרתי. הנאשמים חברו זה לזה לביצוע עבירות שוד מזויין, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות ועוד".

עוד נכתב כי הם: "תיעדו חלק מהמעשים בתמונות ובסרטונים, ביצעו את העבירות באופן שיטתי בהזדמנויות רבות ואף פעלו בתחכום ופיתחו "שיטה" במטרה להסוות מפני הנשדדים את דבר הגניבה".

"חלק מהעבירות נעשו באכזריות ובאלימות חמורה תוך שימוש בנשק חם לצורך ביצוע העבירה. מחומר הראיות עולה כי הנאשמים סיכמו להמשיך בפעילות העבריינית ולשדוד פלסטינים בהזדמנויות נוספות, תוך שסיכמו על העלאת הסכומים הנגנבים ועל החרפת האלימות הננקטת".

מג"ב: נסיים את שירות הלוחמים לאלתר

ממשמר הגבול נמסר: "אנו רואים בחומרה את המעשים הפסולים והחריגים שבגינם הואשמו הלוחמים המשרתים בחיל בשירות סדיר".

"ללוחמים המבצעים מעשים מעין אלו שעומדים בסתירה מוחלטת לערכי החיל אין מקום בשורותיו".

"בהתאם החל הליך לסיום שירותם במג״ב לאלתר במקביל להליך המשפטי הפלילי שיתנהל נגדם"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צבא כובש הכי...
אטאיסט | 13-08-2020 11:39
צבא כובש הכי מוסרי בעולם .
2
הלוואי שזה היה...
יהודי | 13-08-2020 12:43
הלוואי שזה היה גם היחס למגבניקים שמתעללים ביהודים