בארה"ב מזהירים: "חיסון הקורונה של רוסיה מסוכן" - סרוגים

בארה"ב מזהירים: "חיסון הקורונה של רוסיה מסוכן"

בארה"ב הגיבו בדאגה להודעת הנשיא פוטין על אישור החיסון הרוסי לקורונה, כאשר מומחי בריאות במדינה הזהירו: "העובדה שהחיסון אושר למרות שלא בוצעו עדיין ניסויים קליניים שבחנו אותו מפחידה ומסוכנת מאד"

author-image
בארה"ב מזהירים: "חיסון הקורונה של רוסיה מסוכן"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

מומחי בריאות בארה"ב הזהירו היום (רביעי) מפני החיסון שרוסיה פיתחה נגד נגיף הקורונה, זאת לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הודיע אתמול כי החיסון אושר לשימוש. בדבריהם אמרו כי העובדה שהחיסון אושר למרות שלא בוצעו עדיין ניסויים קליניים שבחנו אותו "מפחידה ומסוכנת מאד".

"רוסיה עושה צעד מסוכן מאד בכך שהיא מביאה אישור לפני סיום הניסויים, ובעצם מדלגת על השלב השלישי והחשוב ביותר – שבו נקבעת היעילות של החיסון לעומת פלצבו (תרופת דמה שנועדה לגרום לחולה לחשוב שהוא הבריא – א"ב)" הזהיר דניאל סלומון, מנהל המכון לבטיחות חיסונים באוניברסיטת ג'ון הופקינס האמריקנית. "בכך היא בעצם מאשרת את החיסון לפני שהיא בדקה האם הוא גורם נזק לאנשים שקיבלו אותו".

מומחי בריאות באוניברסיטת פלורידה הזהירו גם כן מהמהירות של פיתוח החיסון הרוסי. "מאוד לא סביר שיש בידיהם נתונים מספקים על יעילות המוצר בשלב הזה" טענה נטלי דין, המשמשת כמומחית למחלות מדבקות באוניברסיטה. "כבר היו מספיק מקרים שבהם חיסונים הניבו תוצאות טובות בניסויים הראשונים בבני אדם – אך נכשלו בהמשך".

עוד באותו נושא

מחיר הבריאות: כמה צפוי לעלות חיסון לקורונה?


5

באוניברסיטת "אימפריאל" שבלונדון חיזקו את האזהרות האמריקנית, והזכירו כי ארגון הבריאות העולמי קרא לכל המדינות שמפתחות חיסונים לקורונה לעבור את כל הניסויים ושלבי הבחינה הנדרשים בחוק לפני תחילת ההפצה. בדבריהם הזהירו כי "הנזק שייגרם מהפצה מוקדמת של חיסון שאינו בטוח או לא אפקטיבי רק יגביר את הבעיות שלנו, ויחריף את המשבר באופן משמעותי".

מוקדם יותר היום פרוייקטור הקורונה רוני גמזו התייחס לנושא ואמר כי קשה לו להאמין שיהיה חיסון לקורונה בחודשים הקרובים. "כולם מתנבאים על החיסון. קשה לי להאמין שזה יקרה בחודש-חודשיים הקרובים" אמר בראיון לגלי צה"ל. "לדעתי יש לנו לחכות לפחות מחצית מהחורף הקרוב".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין הטיל ספק לגבי החיסון הרוסי והבהיר כי בשלב הזה ישראל לא תנהל מו"מ לרכישתו. "כבר תיאמנו דיונים על החיסון ברוסיה. אם נשתכנע שהתוצר שלהם רציני, רק אז ננסה להיכנס למו"מ" אמר. "אנחנו כרגע חתומים עם שתי חברות, בתקווה שהן יגיעו לפיתוח כמה שיותר מהר. אנחנו עוקבים בדריכות אחר כל ידיעה, ולא חשוב באיזו מדינה – נבדוק את הפרסומים. אני לא רוצה להשלות אף אחד: החיסון לא יגיע מחר. הצוות של המשרד עובד כל הזמן, אבל אין עדיין חיסון שעבר את כל השלבים הנדרשים וקיבל את האישורים הנדרשים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יותר מסוכן לא לחסן
שלום | 12-08-2020 18:54
כל יום יש מתים חדשים