הנה ההסבר למה כחול לבן והליכוד לא ילכו לבחירות - סרוגים

הנה ההסבר למה כחול לבן והליכוד לא ילכו לבחירות

יו"ר בל"ד הסביר לעוקביו בטוויטר מדוע מתקיים מאזן אימה בין הליכוד וכחול לבן סביב נושא תקציב הבחירות, מאזן המגיע לכך שפיזור הכנסת לא אפשרי כרגע מבחינתם, וזה לא בלתי מעניין..

הנה ההסבר למה כחול לבן והליכוד לא ילכו לבחירות
  גנץ נתניהו(צילום: מרק ישראל סלם/ פלאש 90)

יו"ר בל"ד וחבר הרשימה המשותפת ח"כ מטאנס שחאדה הסביר בשורת ציוצים בטוויטר מדוע כחול לבן והליכוד לא ילכו לבחירות.

"רוצים לדעת למה הויכוח על התקציב לא יוביל בהכרח לבחירות? עקבו אחרי הכסף", כותב שחאדה. "לפני הבחירות  בספטמבר העבירה הכנסת חוק מיוחד, שהגדיל את מימון המפלגות והקפיא את החזרת החובות עד לאחר הבחירות. "לקראת הבחירות במרץ המפלגות כבר קיבלו הלוואות חדשות מהכנסת, שהן חייבות לפרוע במהלך הקדנציה הנוכחית – אלא אם יעבירו שוב חוק שיקפיא להן את החובות עד אחרי הבחירות".

עוד באותו נושא

העימות על התקציב: 3 פשרות בין כחול לבן והליכוד


5

"אחרי שלוש מערכות בחירות ברצף, הליכוד וכחול לבן חייבות הכי הרבה – עשרות מיליונים במצטבר", מסביר שחאדה. "אז מה הבעיה? שאם אין תקציב עד ה-24.8, הכנסת מתפזרת אוטומטית – בלי שום חוק מיוחד ובלי הקפאת הלוואות. החובות פשוט ינוכו אוטמטית. זה אסון למפלגות הגדולות".

"הדרך היחידה מבחינתן להקפיא את החובות היא להעביר, כמו פעם, חוק מיוחד לפיזור הכנסת. לפי ההסכם הקואליציוני, אם הליכוד יוזמים חוק לפיזור הכנסת – ראשות הממשלה עוברת לגנץ, ואם כחול לבן יוזמים – נתניהו יישאר ראש ממשלת המעבר. מאזן אימה. המסקנה: אף אחד לא ימהר ללכת לבחירות לפני שיסדירו את המימון. כי קורונה או לא, מיליון מובטלים או לא, הליכוד וכחול לבן קודם כל ידאגו לעצמם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו