שיגור בלוני התבערה: ישראל סגרה את המעבר מעזה - סרוגים

שיגור בלוני התבערה: ישראל סגרה את המעבר מעזה

אחרי יותר מ-20 שריפות ביום, הורה שר הביטחון בני גנץ לסגור את מעבר כרם שלום מרצועת עזה לשטח שישראל בעקבות שיגור בלוני התבערה. עם זאת, יותר להכניס ציוד הומניטארי ודלקים

שיגור בלוני התבערה: ישראל סגרה את המעבר מעזה

מעבר כרם שלום מרצועת עזה לישראל נסגר הבוקר (שלישי) זאת בעקבות חידוש שיגור בלוני התבערה מהרצועה לשטח מדינת ישראל, בהמשך להנחיית שר הביטחון בני גנץ. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי חיוני ודלקים.

ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות ולאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל בין היתר חמאס והג'יהאד האסלאמי כאשר בסוף החודש שעבר, החלו לחזור בלוני הנפץ לאחר זמן רב שלא נראו באזור הדרום.

אתמול צויין יום קשה בעוטף, במהלכו הוצתו 20 שריפות כתוצאה משיגור בלוני הנפץ וביום ראשון נשרפו מספר דונמים בשמורת הטבע בארי. בשל תגובה מהירה ויעילה של צוותי הכיבוי של רשות הטבע והגנים, קק״ל וקיבוץ בארי הדבר לא הסתיים בנזק גדול יותר.

לפי דובר צה"ל מדובר ב"הפרה של הריבונות הישראלית". בצה"ל מזהירים כי "הפרחת בלוני התבערה והפרת השקט הבטחוני, יפגעו בראש ובראשונה בתושבי רצועת עזה, בפיתוח הכלכלה ובנסיונות לשיפור המצב האזרחי של תושביה. צה"ל ומדינת ישראל יגיבו בתקיפות ובנוקשות לכל פגיעה בריבונותנו ובאזרחינו".

עוד הפנו אצבע מאשימה כלפי החמאס ש"נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

אחרי

אתמול דווח כי בכיר באירגון הטרור הג'יהאד האסלאמי אחמד אלמדלל ביקש מגורמים מצריים להפעיל לחץ כבד על ישראל על מנת להסיר במהירות את "המצור" על רצועת עזה ולקיים את ההבנות המוסכמות בין ישראל לעזה. לטענתו, העובדה שישראל לא מקיימת את ההבנות המוסכמות וממשיכה במצור על רצועת עזה עלולה להוביל בכל רגע לפיצוץ בין ישראל לאירגוני הטרור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אפילו בלונים מנצחים את ביבי העלוב והחלשלוש
מתווך צוללות | 11-08-2020 8:40
העיקר שהבבונים אוהבים אותו