העימות על התקציב: 3 פשרות בין כחול לבן והליכוד - סרוגים

העימות על התקציב: 3 פשרות בין כחול לבן והליכוד

יממה לפני הסערה במליאה על הצעות החוק לדחיית התקציב והאיסור על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה מתקיימים מגעים בין כחול לבן לליכוד להגיע למתווה מוסכם. על השולחן 3 הצעות פשרה

העימות על התקציב: 3 פשרות בין כחול לבן והליכוד
  (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, לא חוזרים בהם מההתבצרות על תקציב המדינה. יממה לפני הסערה במליאה על הצעות החוק לדחיית התקציב והאיסור על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה מתקיימים היום (שלישי) מגעים בין הצדדים להגיע למתווה מוסכם. כזכור, בליכוד רוצים להעביר תקציב חד-שנתי בניגוד לגנץ שמתעקש על תקציב דו-שנתי.

במסדרונות הכנסת מתייצבת ההכרה כי נתניהו החליט ללכת לבחירות, עם זאת פועלים בכל מקרה למנוע אותן דרך שלוש הצעות פשרה: שינוי חוק יסוד לדחיית תקציב המדינה מסוף אוגוסט למועד חדש בעוד 90 יום בחודש נובמבר. בנוסף, פיצול אישור התקציב כעת להעברתו בממשלה כדו שנתי ולקראת העברתו בכנסת כמתווה חד שנתי.

והצעה שלישית שהעביר אמש השר ישראל כץ לשר גבי אשכנזי, לפיה, יאושר תקציב חד שנתי בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת, ובמקביל יקודם החוק של יועז הנדל וצבי האוזר לדחיית אישור התקציב בשלוש קריאות לחודש נובמבר. רק בהמשך, לפני אישור התקציב בכנסת בקריאה שניה ושלישית תתקבל ההחלטה הסופית בין נתניהו לגנץ האם לקדם תקציב חד שנתי או דו שנתי.

אתמול התפתח עימות בין גנץ שקרא לנתניהו לאשר את דחיית מועד אישור התקציב תוך 24 שעות, והציג מתווה משלו המאפשר את החקיקה. "מי שאוהב את מדינת ישראל לא לוקח אותה לבחירות בעת הזאת, מי שאכפת לו, לא עושה צעדים לקריסה כלכלית ובריאותית של רבים בתקופת משבר" אמר. אולם הליכוד דחה את ההצעה: "לא צריך 24 שעות וגם לא 24 דקות, יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל", אמר מנגד ראש הממשלה.

בליכוד יודעים שהאיום ינוטרל

ברקע נמצא האיום מצד כחול לבן להצביע מחר בעד הצעת החוק שתמנע מנתניהו להרכיב ממשלה. "אם כחול לבן יתמכו בהצעה של יאיר לפיד שנוגדת את ערכי הדמוקרטיה – יהיו בחירות", קבע יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, אמש באולפן כאן 11.

במקביל הודיעו הליכוד, יהדות התורה, ש"ס, דרך ארץ וימינה שיצביעו מחר נגד הצעת החוק שיעלו 'יש עתיד' האוסרת על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. מאחר וכצפוי הצעת החוק תיפול, לא ניתן יהיה להעלותה שוב במשך 6 חודשים ובליכוד יודעים שהאיום ינוטרל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
סוס טרויאני
משה | 11-08-2020 10:25
יועז הנדל וצבי האוזר הם הסוס הטרויאני שעליו רוכב בנט וימינה הם גנבו את הקולות שלי ושל בני משפחתי ובונים בקולות אלו ואחרים גשר לנתניהו לחמוק ממשפט הוגן. דרך פחדנית וחמקמקה
2
הלוווו זה לא...
ימני אמיתי | 11-08-2020 10:48
הלוווו זה לא בנט זה כחול לבן בנט מלך
3
@משה היה צריך...
אל תוותר | 11-08-2020 11:42
@משה היה צריך לחייב אותם כבד כספית אם יבגדו בחוסן לישראל. הסרט חוזר על עצמו שביבי התעקש להיות רוהמ ראשון ברוטציה אפילו לשבועיים. והסוף ידוע הוא נמצא בפוזיציה להתעמר במחליף שמתאפק כדי לעבור את הזמן עד החילופין בשלום. אבל זה לא יעזור לגנץ. כי המשימה של נתניהו בקדנציה הזו לשחוק ולמחוק את גנץ עד שיתאדה כמו שקרה לכל המפלגות. רק ליברמן התעקש ונקם בו במדך 3 מועדי בחירות. אילו היית מתייעץ עם בעל הניסיון ליברמן היה וודאי מתרה בך. תתיעץ איתו עכשיו. הוא בטוח שהוא יכול לתמרן ולהתעמר בך ולא תוכל לממש את תפקיד רוהמ עובדה: בהסכם: שאם צד בהסכם לא עומד בהסכם על התקציב מפסיד את התפקיד והשני (אתה) הופך להיות ראש ממשלה. ביבי בא אליך עם חרב מתהפכת ואתה בא אליו בפרחים. תנצל כל שביב זכויות שיש לך בהסכם.
4
דרק ארץ יודעים...
אזרח צ.מ | 11-08-2020 15:32
דרק ארץ יודעים אם יהיו בחירות לכנסת אני חושב ובטוח הם בחוץ .הם היו בכחול ןבגדו
5
בנט עדיף על...
אזרזר | 11-08-2020 15:35
בנט עדיף על נתניהו