בעקבות הפיצוץ: ראש ממשלת לבנון צפוי להתפטר - סרוגים

בעקבות הפיצוץ: ראש ממשלת לבנון צפוי להתפטר

ראש ממשלת לבנון צפוי להתפטר מתפקידו, זאת על רקע המחאה הנרחבת נגד השלטון בעקבות אסון הפיצוץ בביירות. ביומיים האחרונים 5 משרי הממשלה התפטרו מתפקידם, במטרה ללחוץ על דיאב לפרוש

בעקבות הפיצוץ: ראש ממשלת לבנון צפוי להתפטר
  ראש ממשלת לבנון חסאן דיאב (צילום: שאטרסטוק)

המחאה הצליחה: כלי התקשורת בלבנון דיווחו כעת (שני) כי ראש הממשלה חסן דיאב צפוי להודיע רשמית על התפטרותו, זאת על רקע אסון הפיצוץ בנמל ביירות שהוביל למותם של 158 בני אדם ולפציעתם של יותר מ-6,000 נוספים.

בלשכת ראש הממשלה אישרו כי דיאב ימסור הצהרה הערב בשעה 19:30, בה הוא צפוי להתייחס לאירועי השבוע האחרון ולהודיע על פרישתו. לפי הדיווחים, החלטתו של דיאב התקבלה לאחר שממשלתו הגישה את התפטרותה, זאת לאחר שישיבת הממשלה שתוכננה להיערך בצהריים בוטלה.

הקריאות להתפטרותו של ראש ממשלת לבנון חסאן דיאב זכו היום לחיזוק מצד חברי הפרלמנט, כשעד כה תשעה חברי פרלמנט התפטרו מתפקידם, ביניהם גם חמישה משרי הממשלה. האחרונים שהודיעו על התפטרותם היו שרת ההגנה זיינה עכר, שרת המשפטים מארי קלוד נג'ם ושר הכלכלה ראזי ווזני, שהצטרפו לשר ההסברה והשר לאיכות הסביבה שהתפטרו אתמול.

עוד באותו נושא

אנרכיה בלבנון: מפגינים בוזזים את מטה איגוד הבנקים

כלי התקשורת במדינה העריכו כי בימים הקרובים יהיו שרים נוספים שיתפטרו מתפקידם, על רקע המחאה הנרחבת נגד השחיתות השלטונית בלבנון – וכאמור, כעת כל חברי הממשלה הודיעו על פרישתם. בכך כהונתה של ממשלת דיאב הייתה הקצרה ביותר בהיסטוריית לבנון – כאשר היא התפרקה שבעה חודשים בלבד אחרי השבעתה, שהגיעה בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה הקודם סעד אל-חרירי.

כזכור, בימים האחרונים אלפי תושבים בלבנון הפגינו נגד השלטון במדינה ונגד חיזבאללה, וקראו למדינות העולם להפיל את השלטון שהוקם בתמיכת ארגון הטרור. כחלק מההפגנות הוצב עמוד תלייה ממנו נתלו בחבל גזירי קרטון עם דמויות מנהיגי לבנון, בהם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ולצידו ניצב שלט "תתפטרו או שתיתלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מה שראש ממשלת לבנון הבין ביומיים,
אלקנה | 10-08-2020 17:34
נתניהו לא מבין כבר שנה!
2
הלוואי עלינו????️????️????️ ...
אורנית | 10-08-2020 17:44
הלוואי עלינו????️????️????️
3
אתם לא הרוב...
ממ | 11-08-2020 7:35
אתם לא הרוב , נתניהו נבחר עי הרוב