אחרי 8 דחיות: נגזר דינה של העיתונאית שהרגה את אמה - סרוגים

אחרי 8 דחיות: נגזר דינה של העיתונאית שהרגה את אמה

3 חודשי מאסר בפועל נגזרו על ניסני שהורשעה בהריגת אמה באמצעות סיר ובו שמן חם שנשפך על גופה כתוצאה מהיתקלות בחדר השינה. ניסני הגיעה אזוקה לאחר שנמלטה מהשוטרים

author-image
אחרי 8 דחיות: נגזר דינה של העיתונאית שהרגה את אמה
  ספיר ניסני (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של הערוץ של sapir1nisani)

פרשת העיתונאית. אחרי שמונה דחיות בדיונים, ולאחר שהובאה בידי שוטרים לאולם בית המשפט כשהיא אזוקה, נגזר דינה של העיתונאית ספיר ניסני שהורשעה בגרימת מוות ברשלנות של אמה.

3 חודשי מאסר בפועל נגזרו על ניסני שהורשעה בהריגת אמה באמצעות סיר ובו שמן חם שנשפך על גופה.

עוד באותו נושא

ספיר ניסני מואשמת בגרימת מוות ברשלנות

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, ניסני בת ה-24 התגוררה עם אמה בכפר סבא. בשנים האחרונות התגלעו בין האם לבתה ויכוחים רבים, במיוחד על רקע ניקיון המטבח, מאחר שהבת נהגה להשאיר אותו מלוכלך, לאחר שבישלה תוך שימוש בתבלינים. על רקע זה, החביאה האם את כל התבלינים בחדר הארונות שבחדר השינה שלה והחזיקה אצלה את המפתח.

במהלך שנתה, נהגה האם להניח את המפתח לחדר הארונות בראש מיטתה, מתחת לכרית, אשר הגישה אליה דרך מעבר צר לאורך המיטה. "בכמה הזדמנויות עובר לאירוע המתואר בכתב האישום, בשעות לילה, ניסתה הנאשמת להתגנב לחדר השינה במטרה ליטול המפתח ממקום הימצאו מתחת לכרית, כדי לפתוח את חדר הארונות ולקחת לעצמה תבלין איתו רצתה לבשל, אך מרים התעוררה וסיכלה הדבר", נכתב בכתב האישום.

עוד עולה מכתב האישום כי בליל המקרה, ניגשה הנאשמת למטבח הבית, לצורך רקיחת תבשיל נטורופתי ניסיוני, תחום בו התעניינה לאחרונה, אותו הגתה, אשר מרכיביו הם שמן ומלח. היא חיממה כליטר שמן לטמפרטורה גבוהה מאד וביקשה להביא מלח דק. "לצורך כך, החליטה הנאשמת לנסות להתגנב לחדר השינה החשוך, לצעוד בו במעבר הצר הסמוך למיטה, ליטול את המפתח מתחת לראשה וכריתה של אמה, לפתוח באמצעותו את חדר הארונות, ולקחת ממנו את המלח הנחוץ לה".

כיוון שעל פי הבנתה של הנאשמת ערבוב מתמיד של השמן היה חיוני לשמירה על ערכו התזונתי של התבשיל המיועד, היא נטלה עמה את הסיר לחדר השינה. היא החזיקה את הסיר "באופן רעוע ובלתי יציב" ולא הדליקה את האור בחדר השינה. עם כניסתה לחדר השינה, נתקלה הנאשמת בשואב אבק רובוטי אשר היה מונח אותה עת על הרצפה ואשר בו לא הבחינה, מעדה לפנים לכיוון המיטה, ואיבדה אחיזה בסיר בו השמן הרותח, אשר חלק ניכר מתכולתו נשפך ישירות על איברי גוף שונים בפלג גופה העליון של אמה.

כתוצאה מכך נגרמו לאם כוויות קשות ועמוקות בכ-30 אחוזים משטח גופה. ניסני הדליקה את האור ונבהלה למראה האם הפצועה. היא הבהילה אותה לחדר המקלחת, שם ניסתה להתיז מים קרים על גופה והזעיקה את מד"א. האם אושפזה במצב קשה בבית החולים שיבא. במשך כחודש נאבקה על חייה, עד שנפטרה, כתוצאה מכוויותיה הקשות.

עוד נכתב בכתב האישום כי "הנאשמת לקחת עמה את הסיר עם השמן הרותח לעבר המלח, במקום להביא המלח לעברו. הנאשמת לא הדליקה את אור חדר השינה, ונכנסה כך אל חדר השינה החשוך, וזאת אף מבלי להתבונן היטב לעבר מכשולים אפשריים בכלל ועל הרצפה בפרט, או לנקוט בכל פעולת זהירות מתבקשת ומתחייבת אחרת; הנאשמת לא הבחינה בשואב האבק אשר היה מונח אותה עת על הרצפה וכך נתקלה בו; הנאשמת פעלה באופן המסוכן, בהכירה את עצמה כאדם מסורבל ומגושם, הנוטה אף לחוסר ריכוז".

מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נמסר: "ההחלטה להאשים את הנאשמת בגרימת מוות ברשלנות התקבלה לאחר שבחינה מעמיקה של הראיות בתיק העלתה כי אין תשתית ראייתית מספקת להוכחת פגיעה מכוונת מצד הנאשמת באמה, כפי שנחשד תחילה".

סנגורה של ניסני, עורך הדין גיא עין-צבי מהסנגוריה הציבורית מסר כי "למרות כל הדיווחים על חשדות חמורים כלפי ספיר, לאחר שהפרקליטות בחנה את כל חומרי החקירה, השתכנעה בנכונות גרסתה של ספיר, כי מדובר באירוע טרגי שהוא תולדה של תאונה מצערת וכי לספיר לא הייתה כל כוונה לפגוע באמה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
אם הייתה גבר...
אפליה מגדרית | 09-08-2020 14:07
אם הייתה גבר גזר הדין היה 30 שנה
2
אין ערך לחיי...
עצוב | 09-08-2020 14:17
אין ערך לחיי אדם במדינת ישראל. כנראה שהם שווים רק 3 חודשי מאסר. מסקנה-הפשע בישראל משתלם.
3
לא יודע מי...
גמ | 09-08-2020 14:43
לא יודע מי יותר חולה נפש הנאשמת או השופט נכנסה עם סיר שמן לחדר שינה כי לפי המתכון צריך תמיד לערבב ערבבה את השופטים סיפור הזוי
4
זהו ????
ציון | 09-08-2020 15:21
גם 30 שנים לא מספיק
5
תהיה גבר ותקבל על זה 30 שנה בכלא בצדק.
אייל ל | 09-08-2020 15:51
אבל אם אתה אישה... 3 חודשים והחוצה. למה ? כי אין בתי כלא לנשים זאת האמת ההזויה בישראל כל פשע אפשרי כאן על ידי נשים.
6
לא הייתי מאחלת בת כזאת - אפילו לאויבת
אוראור | 10-08-2020 1:59
הכי גדולה שלי! רוצחת בדם קר - מסכנה אמה האומללה המנוחה!
7
עיתונאית? לדעתי זו רוצחת בדם קר שהתחמקה מעונש
מזועזעת | 11-08-2020 17:52
נתנו לה תואר מכבד בלי שתהיה ראויה לכך, ובעיקר - פטרו אותה בלא כלום. לדעתי מגיע לה עונש מוות כמו לכל רוצחי הורים או ילדים.
8
כמה נחמד שבית...
צביה רוטמן | 12-08-2020 7:14
כמה נחמד שבית המשפט מקבל ספורי אלףלילה ולילה כעובדות. הספור שרקחה הנאשמת ככ מופרך אינפנטילי וזועק שקר שקר. בדכ איני מאמינה בנקמה אך מאד מאמינה בתבונת שופטים. הפעם לא.עד כדי חרדה לבריאותם.
9
רק אם...
לא ממש | 18-01-2021 9:06
רק אם לאותו הגבר קוראים קצב.
10
באחד העיתונים, אולי...
עיניים להם אבל... | 18-01-2021 9:09
באחד העיתונים, אולי מעריב, היתה כתבה מ2016 על האחיות ניסני נטען שהיא אמרה לאחת האחיות שהיא קיבלה טלפון מחבר שלה ובגלל זה התבלבלה ולכן הלכה עם הסיר לחדר. בבית המשפט נטען שזה איזה מתכון, מעניין שלא שאלו מה המתכון בדיוק, הסנגורים טענו שהיא מטרילה אותם והם לא מצליחים לנהל את התיק שלה, ניסתה לברוח והובאה למשפט אזוקה בידי שוטרים, יש סתירה בגרסאות משמע היא שקרה, והשקר הזה הוא ההבדל המשמעותי בין רצח (כוונת תחילה) לבין הריגה (בטעות). כנראה שבכללי לא היה להם כוח למשפט צדק, ולמה להם, נראה שהתרגלנו לראות אנסים, רוצחים, מתעללים בחסרי ישע עושים את הזוועות שלהם ומשלמים בכמה חודשים בודדים במתקן כליאה, אם בכלל. לתפארת הרשות השופטת בישראל.