יהדות התורה: אם נלך לבחירות - נתניהו ישאר לבד - סרוגים

יהדות התורה: אם נלך לבחירות – נתניהו ישאר לבד

גורמים ביהדות התורה איימו כי במידה וישראל תלך לבחירות רביעיות - בלוק הימין יפורק באופן סופי. לדבריהם, "נתניהו יבין שהוא הולך למהלך כזה ללא תמיכה שלנו. זה ישאיר את הליכוד ונתניהו לבד בדרך לבחירות"

יהדות התורה: אם נלך לבחירות - נתניהו ישאר לבד
  (צילום: רועי אלימא\פלאש 90)

המתיחות בקואליציה: על רקע החשש מפני פיזור הכנסת בעקבות המחלוקות סביב נושא התקציב, גורמים ביהדות התורה איימו הבוקר (ראשון) כי במידה וישראל תלך לבחירות בפעם הרביעית תוך שנתיים – הם יפרקו סופית את בלוק הימין.

לפי הגורמים בסיעות החרדיות לא ימשיכו לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו במקרה של עוד בחירות בצל המשבר הכלכלי. "האופציה לפירוק סופי של גוש הימין קרובה מתמיד" אמרו במפלגה. "במקרה של הליכה לבחירות מוקדמות, המפלגה לא תצטרף שוב לגוש הימין ולא תצהיר, כמו שעשתה בעבר, כי היא הולכת אך ורק עם הגוש ועם הליכוד. זה ישאיר את נתניהו לבד בדרך לבחירות".

עד כה, הסיעות החרדיות נמנעו מלהצהיר באופן מפורש שלא ימליצו על נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה – אך כעת נאמר כי "זה כבר לא יקרה אוטומטית". "נתניהו יבין שהוא הולך למהלך כזה ללא תמיכה שלנו" הבהירו ביהדות התורה. "לא נגבה את הצעד הזה שנעשה ללא סיבה".

עוד באותו נושא

החרדים בקריאה לנתניהו וגנץ: "לעצור את הבחירות"

כזכור, בשבוע שעבר ראשי הסיעות החרדיות – שר הפנים אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים משה גפני – קיימו דיון על המתיחות הפוליטית והעיכוב בהגשת תקציב המדינה – בה התנגדו באופן נחרץ להקדמת הבחירות. "אזרחי ישראל מתמודדים בימים אלה עם בעיות קשות, בריאותיות וכלכליות, ועצם המחשבה ללכת למערכת בחירות בעת הזאת הינה טירוף מוחלט" הבהירו. "זה הזמן לפנות כל דבר אחר, להביא לאישור דחוף של תקציב המדינה, בכדי שנוכל להתמקד באתגרי המשק ומערכת הבריאות, נוכח משבר הקורונה שפוקד את אזרחי ישראל ואת כל העולם".

"לא נשתף פעולה עם כל יוזמה להקדמת הבחירות ואנו נעשה הכל למנוע בחירות" הוסיפו. "ראשי סיעות ש"ס ויהדות התורה קוראים לרה"מ בנימין נתניהו ולעמיתו רה"מ החלופי ושר הביטחון בני גנץ, לגלות אחריות לאומית, להתכנס יחדיו על מנת להגיע לפתרון מוסכם ומניעת הליכה לבחירות מיותרות. על אף שלמפלגות החרדיות אין מה לחשוש מבחירות, טובת אזרחי ישראל לנגד עינינו".

בכחול לבן אמרו בתגובה לדברי ראשי הסיעות החרדיות כי "אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיגרור את המדינה לבחירות בתקופת חירום רפואית וכלכלית. דרעי, ליצמן וגפני צודקים – חייבים להעביר תקציב לשנה כפי שכל כלכלני ישראל ממליצים ולחזק את האזרחים, הכלכלה והחברה הישראלית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
החרדים וכסף, כסף, כסף....
YFZ | 09-08-2020 11:07
כולם יודעים שהחרדים ילכו תמיד ובאופן קבוע רק עם מי שייתן להם יותר כסף וזכויות. פרט לכך אין לכם שום העדפות. אתם פשוט משניאים את הדת!!
חושב כמוך
עודד | 09-08-2020 14:46
הבעיה היא שאני סבור שאין להם דת, במובן זה שאם כסף זה דת, אז זו דתם.
מוזר
מה?? | 09-08-2020 13:07
איזה דת? דת ביבי מלך ישראל?
2
בדיחה בשם מי הם מדברים? אנחנו הבוחרים החרדים
כי המלכות שלך היא | 09-08-2020 11:10
לא מונחים בכיס של העסקנים. האינטרס שלהם נגד בחירות, האינטרס שלנו בעד בחירות ולזרוק את השמאל מכל עמדת השפעה. העסקנים האלו חיים בזכותנו ולא אנחנו בזכותם. אפסים.
3
מי שנותן אמון בחרדים נכווה קשות. להיפרד מהם.
עודד | 09-08-2020 14:44
הוא אשר אמרתי, לא נותן אמון ואפילו לא כלשהו בחרדים, לא להם ולא בהם. חוק גיוס חובה. ולא לחלק כסף ורכוש מדינה.