סערת ההתגברות: הליכוד יעדרו, ימינה ינצלו לקמפיין - סרוגים

סערת ההתגברות: הליכוד יעדרו, ימינה ינצלו לקמפיין

הליכוד לא ינכחו במליאה כאשר פסקת ההתגברות שכל כך מזוהה איתם תעלה במליאה, המפלגות החרדיות יתנגדו והמהלך לא יצא אל הפועל. בימינה ימנפו את פסילת החוק כהפרת הבטחה של הליכוד

author-image
סערת ההתגברות: הליכוד יעדרו, ימינה ינצלו לקמפיין
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

איילת שקד מעלה היום (רביעי) להצבעה את פסקת ההתגברות, אולם המהלך עימו מסכימים מרבית מחברי הכנסת, לא צפוי לצאת אל הפועל מאחר ובליכוד החליטו להיעדר מההצבעה ובמפלגות החרדיות יתנגדו. בימינה מתכוונים למנף את פסילת החוק כהפרת הבטחה של הליכוד לבוחרים שלו.

חרף קריאתו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר לראש הממשלה נתניהו לתמוך בהצעה, מוקדם יותר הסביר כי "צר לי לבשר שעמדתי לא התקבלה. הליכוד לא יצביע בעד פסקת ההתגברות אלא ייעדר מההצבעה. לאחר בירורים ובדיקות היה ברור שהצבעה בעד החוק (שגם לגביו יש לא מעט מחלוקות גם בתוך הימין) היתה מביאה לבחירות באופן ודאי. מתוך רצון אמיתי לנסות ולייצב את הקואליציה ולמנוע בחירות הוחלט להעדר".

לקראת ההצבעה היפנתה שקד אצבע מאשימה כלפי הליכוד שחתום על החוק שהכי מזוהה איתו ובוחר שלא להעבירו: "הזדמנות לכל חברי הכנסת שנשאו על דגלם את הסדרת מערכת היחסים בין הרשויות הזדמנות להפסיק לדבר ופשוט לעשות. לאורך שנים, ובמערכות הבחירות האחרונות בפרט, אותם ח"כים הבטיחו לבוחרים שלהם לקדם את הנושא בלי קואליציה ובלי אופוזיציה. פשוט לקדם. זוהי הפעם הראשונה, כך חשבתי, שיש בכנסת 61 ח"כים שתומכים בפסקת ההתגברות, ואנו מחויבים להעביר אותה מתוך הבנה עמוקה של הצורך בבית משפט חזק ועצמאי".

גורמים בימינה טוענים כי הליכוד מתנגדים להצעה, מחשש שכחול לבן יצביעו כנקמה בעד הצעת החוק שהגישו יש עתיד על וועדת חקירה בפרשת הצוללות. במקרה כזה, המשמעות לכך היא הליכה וודאית לבחירות ופירוק ממשלת האחדות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ימינה פשוט מציקים
דייי | 05-08-2020 12:21
האמת שהליכוד למד מהם. ראינו את בנטשקד נעדרים מחוק ההמרה כשלא התאים להם. בנט ושקד אופורטוניסטים, חסרי אידיאולוגיה, קופצים ומרעישים כדי לקדם את עצמם. שקד פתאום מתאבדת על פסקת ההתגברות. היו לך 4 שנים של קואליציית ימין כדי לעשות משהו. וראינו את התוצאות. אז עכשיו את עושה רעש כשברור שיש ממשלה די משותקת שאי אפשר לקדם בה שינויים כאלה. תנוחו. שלום ולא להתראות אחרי הבחירות.
זוכרים 2005 - ליכוד - גוש קטיף
רות | 05-08-2020 13:44
ליכוד מפלגת שמול . זה מה יש
מספיק עם...
אבי | 05-08-2020 13:07
מספיק עם השקרים. בממשלה הקודמת לא היה רוב לפסקת ההתגברות, כחלון התנגד בתוקף (מה שהתברר לימים כהתנגדות של נתניהו שרצה להשתמש בכחלון כדי לא לצאת השמאלן)
2
דיי להסביר שליכוד...
עם זוכר | 05-08-2020 13:02
דיי להסביר שליכוד מפלגה ימיני. ב 2005 ליכוד גרש יהודים מי הביתים.
3
נו אילת לא...
המעורר | 05-08-2020 15:47
נו אילת לא יהיה יום בלי שאת ובנט תפרסמו את עצמך זאת מחלת הפרסום לא יעזור לכם אנחנו לא נסלח לכם על פירוק הציונות הדתית
תירגע אתם מזמן...
שבי | 06-08-2020 5:04
תירגע אתם מזמן לא ציונות דתית אתם בני ברק בתחפושת כיפה סרוגה הרסתם יהדות מתונה ומכילה לטובת קנאות
4
כל בוקר מחדש...
בן בן | 06-08-2020 9:23
כל בוקר מחדש מוכיחים חברי הכנסת והממשלה שהם מטפלים בכסאם ומשרתם ולא בבעיות המדינה. מושחתים נמאסתם. הליכוד היה בעד פסקת ההתגברות.... מה קרה?