'מנאייכ': המשטרה לא תאהב, הצופים דווקא כן - סרוגים

'מנאייכ': המשטרה לא תאהב, הצופים דווקא כן

הסדרה 'מנאייכ' שכבר הספיקה לעורר מיני סערה עוד לפני שעלתה, בעיקר בשל בחירת השם השנוי במחלוקת שלה, מסתמנת כסדרת המתח הנכונה והממכרת של התקופה הקרובה

'מנאייכ': המשטרה לא תאהב, הצופים דווקא כן
  צילום: יוטיוב/ כאן

עוד לא הספקנו לשכוח את 'טהרן' וב'תאגיד' שומרים על גובה הלהבות ושולפים את "מנאייכ", סדרת הפשע החדשה שלהם שמתבססת על מודל השוטר הטוב והשוטר הרע (תלוי כמובן מאיזה צד מסתכלים). לפני שנה בדיוק, עיטרו את רחובות וכבישי ישראל שלטי חוצות של סדרת הפשע בכיכובו של עמוס תמם – "המדובב".

שנה אחרי, השלט הוא אותו שלט והסדרה אחרת: 'מנאייכ' של התאגיד עולה לשידור וגם היא בכיכובה של תמם. הסדרה, שכבר הספיקה לעורר מיני סערה עוד לפני שעלתה, בעיקר בשל בחירת השם השנוי במחלוקת שלה, מסתמנת כסדרת המתח הנכונה והממכרת של התקופה הקרובה. חשוב מכך, היא גם נותנת גושפנקא לתאגיד שמסתמן ככר פורה של יבול סדרות מקור ותוכן אמיתי שמשפיע בין היתר על השיח.

צילום: יוטיוב/ כאן

בבסיס העלילה אנחנו פוגשים את איזי (שלום אסייג בתפקיד אופי שמפתיע לטובה), חוקר מח"ש ותיק ועקשן שלא מעגל פינות. הוא נשוי לקצינת משטרה (אורנה פיטוסי בהופעת קאמבק) ורגע לפני שהוא כבר רואה את הפרישה שלו באופק, הוא מקבל הצעה מפוקפקת למדי: להצטרף לחקירה סמויה נגד חברו הטוב, ברק (עמוס תמם). האחרון משמש כשוטר עולה שמועמד לתפקיד המפכ"ל וחשוד בשיתוף פעולה עם עבריינים וארגוני פשע.

כמובן שאיזי צריך ואמור לסרב להצעה הזו שבעצמה לוקה בחוסר אתיקה מהמעלה הראשונה. אולם, לאחר מכבש לחצים שמופעל ע"י סגנית ראש מח"ש (מיה דגן המעולה) שבמקביל לשיכנועייה חושדת בעצמה שאיזי משבש חקירה – הוא ניאות לקחת את התיק ומשם חגיגת חוסר האתיקה עולה שלב ונכנסת היטב לעלילה.

לצד זאת, יש קווי עלילה מקבילים ואפלים לא פחות שמעניקים רוח גבית לסדרה, ביניהם גם עולה חדשה שאיזי מסייע לה בהליך חקירה ומשפט של שוטר שהיכה למוות את בנה, ושוטרת נוספת שמצטרפת גם היא לחקירה. גם סאבלימינאל מעניק הופעת אורח כראש ארגון פשע והסדרה עצמה מעוטרת באנסמבל מרשים של שחקנים מוכשרים ומובילים: רמי הויברגר, עופר חיון, לירז חממי, ששי סמוכה וכמובן דגן עצמה, מעניקים תצוגות משחק מדויקות ומשכנעות.

גם הבחירה האומנותית של הצילום האפלולי לצד האיפור הדל, אשר מעניק מראה מבוגר יותר לשחקנים, מבקשת להראות שמדובר בסדרה אפלולית וקודרת שלא מיועדת לצפייה משפחתית. יעידו על כך גם סצינות האלימות הרבות והקשות בחלקן לצפייה.

צילום: יוטיוב/ כאן

'מנייאכ' היא סדרה שהישראלים יאהבו וסביר להניח שעונותיה הבאות נמצאות כבר בשלבי פיתוח. היא עוסקת ביחסי כוח שבתוך המשטרה והצמרת העבריינית ומזכירה ברוחה את סדרות הפשע האייקונית כדוגמת "הסמויה", "גוונים של כחול", "סי אס אי" ועוד.

קשה למען האמת גם לא להיזכר ביצירת המופת זוכת האוסקרים של סקורסזה, "השתולים", שמהווה את אחת מיסודות הז'אנר. הקצב של הסדרה מהיר, קולח ובעיקר משאיר טעם של עוד.
סביר להניח שהסדרה הזו לא תוסיף הנאה מוגברת למשטרה שממילא לא נהנית מתדמית נקייה. אך אם לשפוט לפי הפרקים הראשונים – ההנאה כולה שייכת בעיקר לצופים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
סדרה מעולה ...
צבי | 04-08-2020 17:05
סדרה מעולה
שילהקו את...
אור | 04-08-2020 20:13
שילהקו את מי שמתאים
2
שילהקו את מי...
אור | 04-08-2020 20:12
שילהקו את מי שמתאים
3
שילהקו את מי...
לי | 04-08-2020 20:15
שילהקו את מי שמתאים ואתה צודק סדרה מושקעת וטובה אבל לא חסר אנשים שלמדו קולנוע
4
הפתעה
יום יום | 10-08-2020 10:02
מה צחי גראד לא משחק ? אז אולי כדאי לצפות. אם כי יש יותר מידי עלילות משנה שעושות סלט גדול ויורות בצרורות. רעש מיותר.
5
1 ל1 משטרת...
ניר | 11-08-2020 22:47
1 ל1 משטרת ישראל
6
מלא שחיתות במשטרה...
יוסף אליהו | 12-08-2020 10:47
מלא שחיתות במשטרה הסידרה הזאת קטנה על משטרת ישראל ועל השחיתות המזוהמת שקורה כאן
7
המשטרה מ א ד ל א תאהב את הסידרה
במיוחד את פרק הסיום | 01-09-2020 1:46
מדכא
8
יש סיפור יותר גדול בהרבה
חמו | 07-09-2020 14:04
המשטרה גם רצחה את רואה החשבונות ואשתו בארמון הנציב. החברה שלו שווה מאות מיליוני שקלים. הם הסתדרו עם ימר מיעוטים בירושלים. הם לקחו מחבל ששמו חלילו וחולת נפש ששמה אבח ואמרו לו לדקור את הדר בצלאל כדי שזה יראה לאומני. למחרת הם אמרו לרוצחים לרצוח את בני הזוג. אחר כך הם עצרו את המנקה הערבי כדי שזה יראה לאומני ואת הבנים שלהם. הם ניסו להפליל את הבנים. ככה הבת היתה מקבלת את החברה. הבת נשואה לשוטר בימר. השופט זרק אותם מכל המדרגות ואמר להם לשחרר את כולם מיידית. נמסר להם שתמר כדורי קיבלה איום על חייה מאבח יום לפני הרצח. נמסר להם יומן של אבח שבו היא כותבת שרצחה עוד 50 אנשים. בוואלה היא קראה לעצמה רוני מראמה, וכעת טובה. המשטרה איימה על מי שמסר את המדע וניסתה לתפור לו תיקים של הטרדה מינית. בזמן שאתם קוראים את זה היא ממשיכה לשרוף ולרצוח אנשים. בין היתר באמצעות מתן תרופות פסיכיאטריות שלה לאחרים. ככה 4 הרופאים בסורוקה התאבדו. היא גם קניבלית והמשטרה יודעת את זה ולא עושה כלום ומחש מגן על המשטרה.המידע נמסר לשר המשפטים שהחליט לעשות ועדה לבדיקת מחש. ניסנקורן החליט להפיל את הממשלה אם הועדה תוקם. ביבי לא רצה בחירות חדשות והסכים לדחיית הבחירות. המשטרה הוציא 8 צוי איסור פרסום על הפרשה כדי לכסות על הפשעים שלה.
9
סדרה מעולה
יהודה | 20-09-2020 21:18
בחירת שחקנים מעולים בדיוק לתפקיד שאותו הם משחקים מומלץ מאוד
10
שלום אסייג אדיר,...
זוהרה | 29-09-2020 21:49
שלום אסייג אדיר, משחק מעולה פשוט תענוג לצפות בו