סערת בני הישיבות: 400 'הסדר', 300 בנות מדרשה - סרוגים

סערת בני הישיבות: 400 'הסדר', 300 בנות מדרשה

מתוך 17 אלף הצעירים שייכנסו בשערי ישראל, רק כמה מאות בודדים מהם הם בני ובנות הציונות הדתית: 500 תלמידי ישיבות הסדר ועוד 300 תלמידות מדרשות, כך על פי בדיקת סרוגים

author-image
סערת בני הישיבות: 400 'הסדר', 300 בנות מדרשה
  לומדים בקפסולות, ישיבת הר עציון (צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90)

סערה התעוררה עם החלטת הממשלה לאשר את כניסתם לישראל של 17,000 תלמידי ישיבות וסטודנטים, חרף הגבלות הקורונה בטענה שמדובר בלחץ חרדי. סרוגים בדק ומצא, כי בין הנכנסים מדובר ברק כמה מאות בני ובנות הציונות הדתית.

במהלך ראיון אמש לערוץ 12, טען השר אריה דרעי כי "מתוך 17 אלף הצעירים שיגיעו, 4 אלף זה תלמידי ישיבות", הוא הסביר כי "השאר זה תלמידים שמגיעים במסגרת ארגון 'מסע' והאוניברסיטאות, אולפנות, ישיבות הסדר".

עם זאת, לפי הנתונים שהגיעו לידי סרוגים, סך הכל 12 אלף תלמידים נמצאים תחת איגוד ישיבות ההסדר, כל שנה מצטרפים 2000 תלמידים חדשים, מתוכם כמה מאות בודדות, כ-500, שנכנסים תחת ההגדרה 'חוצניקים'. בין הישיבות: 'הכותל', 'מעלה גלבוע' ו'הר עציון'. רוב התלמידים הם כאלו שמתגייסים לאחר שנת לימודים אחת, רובם חוזרים לארץ מוצאם ומעט נשארים לשנה שנייה.

כמו כן, בכל המדרשות הישראליות מתעתדות להגיע לתוכניות חו"ל כ- 300 תלמידות, כך על פי ד"ר יעל אראלי, יו"ר פורום המדרשות התורניות לבנות. בין היתר: מדרשות 'לינדבאום', 'הרובע', 'מגדל עז' ותכניות נוספות. בנוסף אליהם מצטרפים לנכנסים בשערי ישראל גם צעירים מתוכנית 'מסע' או תוכנית 'נעלה' המיועדת לאלפי תיכוניסטים. ואילו התלמידות ובני הישיבות הם רק חלק קטן מהאלפים שיכנסו לארץ בעקבות אישור המתווה.

אראלי מסרה לסרוגים כי "אנחנו מאמינים בתכניות הללו, זו ציונות ולימוד תורה, חיבור עם עם ישראל וארץ ישראל. הזדמנות של פעם בחיים, לחלק זו שנה יחידה ולכן אנחנו בוודאי חושבים שזה חשוב. המוסדות שלנו עושים כל מה שנדרש כדי שהדבר הזה יעבור כמו שצריך מבחינה בריאותית, דרך הקפסולות ותחת כל הנהלים".

משרד הבריאות הבהיר שהם ייכנסו לבידוד של שבועיים

מוקדם יותר היום דנה ועדת הקורונה על מתווה פתיחת השמיים. בראיון לסרוגים אמרה ח"כ איילת שקד כי היא תומכת בכניסת בני הישיבות מהציונות הדתית והסטודנטים, אני בעד זה. משרד הבריאות הבהיר שהם ייכנסו לבידוד של שבועיים, אין שום מניעה להכניס אותם. פתיחת השמיים זה כישלון מהדהד של מדינת ישראל, אפשר לעשות מתווה לפיו מי שטס ל-24 או 48 שעות לפני עושה בדיקת קורונה וכך גם הנוחתים עושים בדיקה בנתב"ג עם תוצאות תוך 3 שעות, אין שום סיבה לא לעשות את זה".

עוד באותו נושא

סקר: למי הסיכוי הגבוה ביותר להיות רוה"מ הבא


105

נותנים במה לאנשים שמפיצים פייק-ניוז והסתה נגד התלמידים

עו"ד יוני הולצר, מנכ"ל ישיבת ההסדר הר עציון מסר כי "מדובר על קבוצה גדולה של תלמידים וסטודנטים מקבוצות שונות ומגוונות, ובכל זאת כולם מדברים רק על "החרדים". מציירים כאן מציאות בה לכאורה אנשים מגיעים הנה ליפול על מערכת הבריאות, כאשר בפועל מדובר על תלמידים מיהדות התפוצות, שהותרה כניסתם לארץ תחת תנאים מוקפדים למען בריאות הציבור, ורק למוסדות שהעבירו למשרד הבריאות תוכניות ברורות של בידוד מוקפד ומפורט ל-14 ימים".

"לא זו בלבד שתלמידי חו"ל הם אחינו מיהדות התפוצות שכולם מקפידים לומר שחשוב לשמור על יחסים טובים ולקרבם, מדובר על תלמידים אשר יתנדבו לשירות צבאי וע"פ רוב קרבי, ולעיתים קרובות אף יעשה עלייה", מסביר הולצר. "בנוסף, לא רק שהם מכניסים כסף זר לכלכלה הישראלית בזכות כוח קניה רציני, הם מאפשרים ומבטיחים קיום כלכלי של מוסדות רבים בישראל. בהגעתם הם מייצרים עבודה ופרנסה לאלפי משפחות במעגל ישיר, למשפחות נוספות במעגל העקיף ומזניקות קדימה את הכלכלה הישראלית כולה. רצוי לדון על העובדות ועל המחירים של הכנסת תלמידי חו"ל, אך אין מקום לשיח מבוסס על פייק-ניוז והסתה נגד יהדות התפוצות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
הייתי בישיבת הסדר ויצאתי פגוע בנפש
מנחם | 04-08-2020 20:10
ישיבות הסדר מוציאות מהן אנשים שנפגעו נפשית. יש הרבה מיסטיקה, הפחדות, חרדליות ועוד הרבה דברים שמשגעים באמת, ממש גורמים לשגעון, לתלמידים רבים. ראשי הישיבה אולי שוכחים שמדובר בנערים בני 18 ומלחיצים אותם כאילו הם בני 35-40.
אז בוא נוציא חוק איסור טיפולי הסדר
אני | 04-08-2020 23:16
כי זה מזיק וגורם להתאבדויות ויש המון הוכחות, הנה אחת מהן.
2
בלי מזרוחניקים בלי...
יותם | 04-08-2020 20:52
בלי מזרוחניקים בלי בעיות
3
מסע= הרבה ישיבות סרוגות רק לחוצניקים
צ | 04-08-2020 22:03
.
4
אז מה אתם בוכים?
ישראל קריטנברג | 04-08-2020 22:10
אם זה כל מי שהיה מתוכנן לבא , אז הכל בסדר. ברוב הישיבות אין בכלל חוצניקים
5
שטויות
יהושע | 04-08-2020 22:24
יש המון תלמידי ישיבות מהדתי מגזר שלומדים בישיבות שהם לא ישיבות הסדר.
6
המספרים שלכם בכלל...
מיכאל | 04-08-2020 22:45
המספרים שלכם בכלל לא נכונים יש 180 מוסדות שהרבה מהם ישיבות וגם מדרשות שהם מוגדרים כדתי לאומי אבל אינם ישיבות הסדר. מדובר על כאלפיים תלמידים/דות מחוץ לישיבות הסדר ומדרשות שהזכירה בכתבה
7
אנטישמים אינם זקוקים לעובדות
שפוי | 05-08-2020 2:39
לא בפולין וגרמניה ולא בישראל. אנטישמי הוא אנטישמי כי זו פתולוגיה. אף עובדה לא תשנה את התנהגותם החולנית - גזענית.
8
כל כך לא...
יוני | 05-08-2020 10:08
כל כך לא נכון!!! ישיש. הכותל, אמרי בינה ועוד עשרות ישיבות של בני הציונות הדתית לא נכללים בכלל המגזר הדתי לאומי????? זהו, כולם חרדים בעיניכם???