בנט: "ההשפעה שלי מחוץ לממשלה גדולה יותר" - סרוגים

בנט: "ההשפעה שלי מחוץ לממשלה גדולה יותר"

ברקע המחלוקות בקבינט הקורונה, יו"ר ימינה קרא לממשלה להציג תכנית מסודרת: "תמונת המצב במילה אחת - דשדוש". על פתיחת בתי הכנסת: "מקום בעייתי, אי אפשר לחזור לתפילות צפופות"

author-image
בנט: "ההשפעה שלי מחוץ לממשלה גדולה יותר"
  (צילום: דוברות ימינה)

לאחר שדיון קבינט הקורונה בכנסת הסתיים ללא תוצאות, יו"ר ימינה נפתלי בנט היום (שני) הצהרה לתקשורת בה הציג "עדכון קורונה בגובה העיניים". בדבריו התייחס למשבר הכלכלי, לצעדים למיגור הקורונה ולמצב הפוליטי, וקרא לממשלה לפעול בהקדם

"בחודשים האחרונים, אני כמעט בכל יום פוגש בשטח את הציבור, ברוב הזמן זה בביקור פתע כדי שאשמע אנשים אמיתיים ולא מאורגנים" סיפר בנט. "פגשתי מאות בעלי עסקים, ותמונת המצב במילה אחת היא – דשדוש. יש תחושה שהמדינה והממשלה בדשדוש, ואין מטרה. אם תשאל מה מטרת הצעדים, אף אחד לא יודע מהי – להביס את הקורונה? להגיע לחגים עם 50 חולים קשים? אף אחד לא יודע. יש תחושה שאין תכנית ברורה".

"על בסיס כל המחקרים בשטח, אנחנו בתקופה שהכי קריטית מכולם. יש עסקים שתלויים על בלימה, והתנהלות לא נכונה של הממשלה תגרום להם לפשוט את הרגל – ואז ניגרר למפולת שתהיה מאד קשה לצאת ממנה" הוסיף והזהיר. "הדבר השני שאני רואה בשטח הוא מבוכה מאד גדולה. יש תחושה גדולה של חוסר וודאות, אנשים לא יודעים לתכנן וכתוצאה לא יכולים להשקיע כי לא יודעים אם שווה להעסיק כשבכל רגע עלול להיות סגר. התחושה השלישית שעולה מהשטח היא תחושה של הרבה אנשים בציבור שמרגישים שאם הם יפלו בין הכיסאות – לא יהיה מי שיושיט להם יד ויעזור להם לצאת".

עוד ציין כי "יש משבר אמון, אולי החריף ביותר שנחשפתי אליו בחיי. זה משבר אמון מוחלט של הציבור בממשלה, וזה מחלחל גם לחוסר אמון במוסדות. ברגע שמצפים שהמדינה תצעד קדימה ותתפוס פיקוד, ותדע לסייע לאנשים – היא לא שם".

"החדשות הטובות הן שזה בידיים שלנו לצאת מזה. הציבור ממש רוצה חזון ברור, תכנית ברורה, ויעד ברור. למרות שיש קושי ושחיקה לא קטנה, אם יסמנו לציבור את הדרך ויראו לו מה היעד באמצעות תכנית ריאלית – הציבור ירתם" הבהיר בנט. "הציבור רוצה לעזור, כולם מבינים את המצוקה – אבל הם רוצים תכנית. הם לא מחפשים שיפול כסף מהשמיים, זאת לא הדרך לחזק את האמון. הדבר המרכזי שצריך עכשיו – שהממשלה תציג תמונה ברורה של איך יוצאים מהמשבר הזה".

"צריכים לרסק את הקורונה, לא לדשדש אותה"

בהמשך דבריו בנט הציג את התכנית שלו למאבק במשבר במידה והיה מבין מקבלי ההחלטות. "להקים מערך חקירה עוצמתי, של מאה אלף בדיקות ביום – לא שלושים או ארבעים אלף – שמגיע לכל נדבק תוך שעה מרגע האישור ומבצע תשאול רציני יחד עם המסלול שלו מהשב"כ או מאפליקציית המגן, ומיד יוצר קשר עם כל מי שצריך להיכנס לבידוד. הכל צריך לקרות מהר מאד" אמר. "בשביל זה צריך המון בדיקות – אבל בימים האחרונים יש צניחה במספר הבדיקות. זה לא הגיוני. תעשו את הסוויץ', זה קטן עלינו".

"הבדיקות גם מאפשרות לחזור לפעילות שגרתית – רוצים להחזיר את הטיסות? זה אפשרי אם נבצע בדיקות כמה ימים לפני" ציין בנט. "הבדיקות צריכות להיות כמו בדיקות דם, שאף אחד לא חושב על זה פעמיים וכל אחד יכול להיבדק גם אם סתם בא לו. ברגע שיש את זה, אז יש לגיטימציה ציבורית להגיד לציבור שהולכים להביס את הקורונה ולשמור על זה ככה לאורך זמן. לא תהיה הזדמנות שלישית – זה הזמן לעשות את זה. כשיש יעד אפשר לרתום אנשים".

"בצד הכלכלי, עדיין צריך להבין שנדרש תהליך שיקום שייקח כמה שנים" הזהיר. "הכסף הממשלתי צריך לסייע למי שנפל בין הכיסאות ולא יכול לכסות את החובות, ולשקם את הכלכלי. אני לא רואה את זה קורה, שפיכת כסף לא תעזור למטרות הללו. מה שלא הולך לצמיחת הכלכלה באופן אמיתי זו הוצאה לא נכונה. אנחנו מתחילים להתקרב לאזורי סיכון כלכלי בהתנהלות התקציבית של ישראל".

אף אחד לא פנה אלינו לכניסה לממשלה

במענה לשאלה על המתיחות הפוליטית בנוגע לתקציב, בנט אמר כי "יש קונצנזוס בציבור שהממשלה הנוכחית היא הגרועה בתולדות המדינה, ובמצב עניינים רגיל היא הייתה צריכה לעבור מהעולם כמה שיותר מהר. אבל אנחנו לא במצב רגיל, אנחנו במשבר. אם אני רואה קצה חוט שהממשלה מתארגנת על עצמה ופועלת כמו שצריך, נמשיך במדיניות הקיימת של לפעול עד למיגור הגל השני – ואז להחליף את הממשלה".

"אני לא מאמין שיש לממשלה שמץ של מושג איך לשקם את הכלכלה" הבהיר בנט. "כרגע אני חושב שבחירות תהיה טעות, אנחנו בלב המלחמה על הגל השני – וצריך לתת לה גיבוי בעניין הזה".

בנט גם נשאל על האפשרות של חבירה לליכוד לממשלת ימין צרה, ונענה כי "אף אחד לא פנה אלינו על כך. כרגע אני חושב שצריך לתת חבל לטפל במגיפה, לא לעשות שינויים ולא לשנות את הרכב הממשלה. אם יקראו לי אני אשמח להסביר מה צריך לעשות, אבל לא אכנס לממשלה הרעה הזאת. ההשפעה שלי מחוץ לממשלה הרבה יותר גדולה".

על פתיחת בתי הכנסת, בנט אמר כי "חד משמעית זהו מקום בעייתי מבחינת הקורונה. צריך להגיד את האמת: אי אפשר לחזור לתפילות צפופות. בית כנסת שעומד בתו סגול יכול לפעול, והשאר לא. אנחנו הולכים לאירוע ארוך טווח, אין ברירה".

לא משנה חד או דו שנתי, חייבים תקציב דחוף

על נושא התקציב: "זה לא כל כך משנה חד שנתי או דו שנתי, חייבים להעביר תקציב דחוף. כרגע יש אינספור גופים שעומדים בפני התמוטטות. אם עושים חד שנתי אז מעבירים עכשיו ואז חושבים על השאר. לעומת זאת אם עושים דו שנתי צריכים לקבוע דברים עכשיו. לא משנה מה יבחרו, קריטי שיהיה תקציב עכשיו".

על האירועים הביטחוניים האחרונים: "אנחנו לא בכאוס ביטחוני, אנחנו כן בכאוס מנהיגותי. יש שחיקה של אמון הציבור בהנהגה, ואני רואה שהאויבים שלנו מנסים לאתגר אותנו. אני עבדתי לצד הרמטכ"ל כוכבי, ואני סומך עליו ועל כוחות הביטחון. אני במיוחד מברך את כוחות צה"ל על חיסול המחבלים – ככה צריך לעשות. אנחנו צריכים להיות מאד חדים שלא ינסו אותנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
יש פרויקטור והוא...
בנט פרוקיטור לזיבולי שכל | 03-08-2020 18:01
יש פרויקטור והוא חכם לא פחות ממך... אז אולי תפסיק לקשקש כל הזמן..
2
יגור ...
יגור | 03-08-2020 18:01
יגור
3
אין 100 אלף...
בנט חתרן בלתי נלאה | 03-08-2020 18:02
אין 100 אלף איש שילכו להיבדק כל יום, אז תפסיק להגיד דברים מופרכים ...
4
בנט הוא ימין...
בנט שליח של ערוצי התעמולה של השמאל | 03-08-2020 18:03
בנט הוא ימין מזויף שמשרת את האינטרסים של השמאל ויש כבר הוכחות מוצקות לכך.אם בנט הוא איש ימין אז אני סופרמן, באטמן, ספיידרמן,והענק הירוק ביחד.
5
בנט מחפש כותרות...
יאללה בנט תתבגר | 03-08-2020 18:08
בנט מחפש כותרות ומצלמות... בסך הכל מדובר בחכ ממורמר שלא קיבל את הגו'ב שהוא רוצה ולכן הוא רוצה מנת צומי יומית...
6
ראינו אותך כבר....
קשקשן | 03-08-2020 18:13
ראינו אותך כבר. גיבור גדול וקשקשן בשקל. שהיית שר ביטחון העברת מיליונים לחמאס אחרי שצווחת כמו תרנגול שלא תעשה זאת.
7
למה נתניהו לא...
קוץ בישבן | 03-08-2020 18:31
למה נתניהו לא רוצה את בנט לידו?! כי בנט בן אדם מעצבן שלא נעים לעבוד איתו. הוא אימפולסיבי, רודף כבוד שחושב שהמדינה קיימת בזכותו, אין תכנית שהוא לא כתב אותה ואין החלטה שלא נלקחה בזכותו (רק הטובות כמובן, אם זו החלטה רעה אז מישהו אחר אשם) אי אפשר לעבוד איתו בצוות, הוא כל הזמן רץ לתקשורת לקבל ליטופים ולהטיף ביקורת. בקיצור, קוץ בישבן.
8
כול התגובות אותו...
ליכודניק | 03-08-2020 18:54
כול התגובות אותו דבר מהמקלדת של יאיר והברנדה שלו העים מבין טוב ויודיע שבנט המלך מקטין את ביבי הנוכל השקרן שעוד מעט מעיף את גנץ
מותר לחשוב אחרת מכבוד מעלתך
ישי | 03-08-2020 19:59
למה אם כותבים משהוא שלא נראה להוד מעלתך אתה חייב לטנף?! יש אנשים שחושבים אחרת ממך יש להם אישיות דעה ושכל משלהם, ולא ממה שעורכי סרוגים וערוץ 7 חושבים. אם היה לכם את ההפנמה הזו לפני הבחירות כנראה הייתם גם בקואלציה.
9
מי ששמול זה...
שס | 03-08-2020 18:55
מי ששמול זה ביבי שזרק את ימינה וכניס את שמיל ופרץ שיצילו אותו מהמשפט
10
חבר שואל:אם יותר...
חבר שואל | 03-08-2020 19:41
חבר שואל:אם יותר טוב לך באופוזיציה ואתה יותר משפיע, למה התלוננת שנתניהו זרק אותך?!
11
בנט תעזוב אותנו!!!!!!!!!!
רינת | 03-08-2020 19:52
לך תלמד תורה תשקיע במצוות זה יותר טוב , נתניהו ראש ממשלה מעולה !
12
תישאר שם!!
אבנר | 03-08-2020 19:56
אם אתה ככ משפיע אז תעשה טובה ותשאר באופזיציה לעד, ואל תשלח בכל עת את כתלבלבך כל כמה דקות עם סקרים שאוטוטו אתה מלך ישראל... הבחור לא למד מה היא צניעות יושרה אנושיות ומנהיגות... מחפש צומי כל היום
13
בלבלן מוח, תומל...
אפי נוה | 04-08-2020 6:57
בלבלן מוח, תומל ברפורמים ובלהטבים, הרבנים יהושע שפירא והרב דודי דודקביץ תמכו בימינה ומתנערים מבנט שתמך בהצעת חוק ללהטבים,והוא תומך ברפורמים, ואיילת שקד ממשיכה עם החילולי שבת בפרהסיא,כי הרבנים מפחדים לומר את האמת, מפחד שיפגעו בתקציב לישיבות שלהם.