ש"ס ויהדות התורה: לא נתמוך בפסקת ההתגברות - סרוגים

ש"ס ויהדות התורה: לא נתמוך בפסקת ההתגברות

נציגי סיעות שס ויהדות התורה, החליטו שלא לתמוך בהצעת חוק פסקת ההתגברות שאמורה להעלות השבוע להצבעה בכנסת על ידי האופוזיציה באמצעות ח״כ איילת שקד, בכך נסתם הגולל על העברתה

ש"ס ויהדות התורה: לא נתמוך בפסקת ההתגברות
  (צילום: פלאש 90)

סיעות ש"ס ויהדות התורה סתמו את הגולל על התרגיל של ימינה להעברת הצעת חוק פסקת ההתגברות בהמשך השבוע בכנסת, והודיעו כי לא יתמכו בהצבעה שעולה על ידי האופוזיציה באמצעות ח"כ איילת שקד.

שלא כמו בועדת החקירה הפרלמנטרית נגש שופטי העליון שהעלה לפני שבועיים, ח"כ בצלאל סמוטריץ', נציגי הסיעות החרדיות הודיעו כי "הם מחוייבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות, פועלים להעברת תקציב המדינה ולמאבק בנגיף הקורונה".

משלבים ידיים עם ניסנקורן

שקד יצאה נגד הסיעות החרדיות ש"הצהירו בזה אחר זה כי המשימה הראשונה של הממשלה צריכה להיות פסקת ההתגברות. היום רשמית הם משלבים ידיים עם ניסנקורן וזורקים לפח את הבטחת הבחירות שלהם".

נזכיר כי רק בשבוע שעבר הודיע ח"כ משה גפני כי הוא פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין בבקשה להביא להצבעה את הצעת חוק "פסקת ההתגברות" והצעת חוק "לאפשר לבתי חולים לאסור הכנסת חמץ בפסח". גפני מסר כי הוא "מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים הללו". אך כאמור התקפל ולא העלה את ההצעה.

עוד באותו נושא

קרב דתי חרדי: גפני בשורת האשמות נגד ימינה


13

עוד קודם נתגלעו חילוקי דעות בליכוד לגבי תמיכה בפיסקה, בעוד יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר תמך: "בע״ה אמליץ לנתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות שיעלה השבוע. אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו", הח"כים אריאל קלנר ושלמה קרעי טענו שמדובר בתרגיל. "הטרלה ותו לא. לגוש הימין יש רק 59 אצבעות בכנסת", טען קלנר וקרעי הוסיף: "מדובר כאן בהצגה של איילת "בגץ כבר לא סניף של מרצ" שקד".

כך גם בסיעת דרך ארץ. האוזר אמר כי הוא יצביע "נגד פסקת התגברות שתזעזע את יציבות הממשלה – אנחנו בעד ממשלת אחדות". עוד הוסיף כי: "ממשלת אחדות טובה יותר מכל אלטרנטיבה אחרת. בעוד 3 חודשים נהיה עם נגיף קורונה, נגיף שפעת ונגיף קריסה של משקי בית, אי אפשר להוסיף גם נגיף בחירות".

עוד באותו נושא

"יצביעו או יתבכיינו?": שקד מעלה את פסקת ההתגברות


6

 

בחשבון הטוויטר שלה כתבה שקד אמש כי "‏הזדמנות מיוחדת תעלה השבוע לחברי הכנסת מגוש הימין – הזדמנות להפסיק להתבכיין, הזדמנות לעצור את הפיראטיות השיפוטית. ‏ברביעי הקרוב תעלה להצבעה הצעת החוק שהגשתי שמעגנת את פסקת ההתגברות ומסדירה את מערכת היחסים בין הרשויות. הם יבואו להצביע או ימשיכו להתבכיין?״

ההחלטה של השרים ניסנקורן ואמסלם מיום שישי האחרון שלא לדון בשום חוקים בועדת שרים לחקיקה, מלבד קידום חוקי הקורונה אינה משנה כלל כי בכל מקרה החוק היה נדחה או לא מאושר ובעקבות כך החוק יעלה ברביעי להצבעה בלי עמדת ממשלה, אך כאמור הוא צפוי שלא לעבור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
שס ואגודה לא...
ליכוד ציוני | 02-08-2020 13:52
שס ואגודה לא מצבעים הגנבים הכי גדולים קבלו הוראה מביבי לא להצביע ביבי שמולני נוכל
כל הכבוד לחרדים. אסור לתת לחזירה אצבע.
מנהל גן החיות | 02-08-2020 15:01
יותר נכון, לחזירים, כי שקד ובן זוגה בנט, הינם חזירים המושיטים טלפים כל הזמן
2
סתם טירלול של...
שקד וסמוטריץ עושים תחרות מי יצליח יותר בטירלולים | 02-08-2020 14:17
סתם טירלול של שקד. בכל מקרה אין 61 אצבעות למהלך. מטרת המהלך היא לסכסך בין חברי הקואליציה. ד.א איפה היית 4 שנים בתור שרת משפטים?! לא עשית שום דבר מלבד ליקוקים וחיבורים לשי ניצן והמנדנבליט
3
אוף טפשים! אין...
בכיה | 02-08-2020 15:25
אוף טפשים! אין להם מה להפסיד! תחשבו על הכמה קולות הנוספים ל'ג' שתרוויחו אם תצביעו בעד! צה המינוס? בחירות? נתניהו לא רוצה וגנץ בטח לא רוצה! לא יהיו בחירות, מעבירים לכם חוקים מתחת לאף ולזה אתם לא יכולם לעשות מחטף?! בכיה
לא נורא, המתנחבלים...
שמעיה | 02-08-2020 15:45
לא נורא, המתנחבלים ימצאו עוד דרך לטרלל את כולם באמצע חום יולי-אוגוסט הזה.
4
הליכוד וביבי וכל...
ירון שאול | 02-08-2020 17:39
הליכוד וביבי וכל שאר המפלגות שקוראות לעצמםימיןהם ימין מזויף שמשרת את האינטרסים של השמאל ויש כבר עשרות הוכחות מוצקות לכך שאין אפשרות לערער עליהן או להתווכח איתם.אם הליכוד וביבי הם מפלגת ימין אז אני סופרמן באטמן ספיידרמן והענק הירוק ביחד.
5
לא סתם בעלה...
בנצי | 11-11-2020 1:52
לא סתם בעלה טייס היא כול הזמן באוויר מנסה לעבוד על הימין לא יעזור לך לא עמד יין בכלל כי את עושה קמפיין בחירות מנסה למכור לנו ימין שקל ב2 שקל ולקחת עודף לא תודה תקופת קומונה לא קונים כלום חוסכים שקד קומיות לא עלינו את שקופה אבא שלך זגג במקרה שליחתו של השפן והגזר