ניצחון למירי רגב על ספי עובדיה: יחויב בפיצויים - סרוגים

ניצחון למירי רגב על ספי עובדיה: יחויב בפיצויים

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי העיתונאי ספי עובדה וערוץ 13 יחויבו בפיצויים על סך 100 אלף שש"ח לשרה מירי רגב, בנוסף פסק הוצאות משפט על סך 50 אלף ש"ח. בחדשות 13 יערערו לעליון

author-image
ניצחון למירי רגב על ספי עובדיה: יחויב בפיצויים
  (צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90)

לאחר חמש שנים, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי עיתונאי חדשות 13 (בעבר 10),, והערוץ יפצו את השרה מירי רגב בסכום של מאה אלף ש"ח וכן השית עליהם הוצאות משפט על סך 50 אלף ש"ח.

רגב תבעה את העיתונאי ספי עובדה על שורת כתבות בהם נטען כי קדמה מקורב ליחצן פרויקט תחת חסות משרדה, "בעניין זה לא עומדת למפרסם הגנת העיתונות האחראית", פסק בית המשפט, לאחר שנטען כי היו הוכחות לחלק מהטיעונים אך לא הוכחה הקרבה בין רגב לאותו אדם.

עוד באותו נושא

ריקלין מציע לעמית סגל לפרוש מערוץ 12


105

השרה מירי רגב כתבה בפייסבוק: "אני שמחה כי בית המשפט המחוזי קבע היום באופן חד, ברור ונחרץ, כי מדובר בפרסומים שכללו דברי לשון הרע חמורים, "במדרגה גבוהה" ביותר.

עוד קבע בית המשפט המחוזי כי הפרסום שהיתה "מקורבות" או "הכרות מוקדמת" ביני לבין בעליו של משרד הפרסום הינו שקר וכזב ולכן הערוץ וספי עובדיה אינם יכולים להנות מהגנת האמת בפרסום. בית המשפט המחוזי אף קבע, כי לערוץ ולספי עובדיה לא עומדת הגנת "העיתונאות האחראית", בין השאר בשל "אי עריכת תחקיר עיתונאי ראוי" בסוגיה זו.

אני מאמינה שביקורת וחופש עיתונות הינם חשובים ומהווים עקרונות יסוד במשטר דמוקרטי, אולם חופש העיתונות אינו החופש להשמיץ ולפרסם שקרים ללא בסיס. לכן יצאתי לפני 5 שנים למאבק המשפטי על מנת שיקבע סטנדרט ברור בכל הנוגע למערכת היחסים בין כלי התקשורת לבין מושאי הסיקור שלהם, על מנת שתעוגן גם זכותו של נבחר ציבור לשם טוב ולסיקור הוגן. והצלחתי".

מחדשות 13 נמסר: "חדשות 13 מופתעת לגלות כי ביהמ״ש המחוזי בירושלים שלל את הגנת העיתונות האחראית מהתחקיר בפרשת ״לא לדאוגוסט״, בניגוד להחלטת הערכאה ששמעה את העדים והראיות – הכל על סמך הטענה כי פנייה לקבלת תגובה, כ-3 שעות לפני שידור הכתבה, אינה סבירה בנסיבות העניין. יש להדגיש כי פרט לכך, נדחו טענות השרה רגב גם בביהמ״ש המחוזי. בשל אופיה העקרוני של הסוגיה, והחשש מהשפעתה הרוחבית על חופש העיתונות בישראל, אנו נערכים לבקש בהקדם רשות ערעור על הכרעת הדין לביהמ״ש העליון – ובטוחים כי שם, הצדק ייצא לאור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ספי עובדיה? בנוסף מהסירחון העולה מדבריו מפיו
ברבור | 02-08-2020 13:23
גם פרצופו מגעיל ודוחה כמו הג׳ורה שלו
גם אני הרווחתי. התערבתי עם ספי שיופל
עו''ד שרגא רזניק | 06-08-2020 7:28
ספי הראה לי בזמנו את הכתבה נגד גב' מ. רגב. אמרתי לי שאני מריח פה עלילה, ורגב תתבע אותך ותאולץ למכור את ביתך. התערבנו על סכום גבוה. ואני מצפה בביתי לשליח מספי עם מעטפה ובתוכה בוכטה
2
למה ככה אתם...
תקשיב או תקשיבי ליפני שאת או אתה כותבים | 03-08-2020 6:13
למה ככה אתם לא מבינים שציפית נתניהו סובלים מהשמאל
3
מירי רגב היא...
אבי | 03-08-2020 23:24
מירי רגב היא גם חכמה וגם יפה לכן כולם מקנאים בה ,חבל.
לא סתם...
MH | 20-03-2023 21:42
לא סתם חכמה, מאוד חכמה.
4
ליפגוע לכל השקרנים...
ליאור | 04-08-2020 12:07
ליפגוע לכל השקרנים והמסלפים בתקשורת רק בכיס .ולמה לא אומרים בחדשות על המקרה . ממשיכים כאילו לא קרה כלום
הייתי מצפה מהתקשורת לפרסם את זיכויה המוחלט
עופר | 07-08-2020 7:38
מעניין למה את אשמתה לכאורה פרסמו בלי סוף ואת זיכויה מראים באיזה מינימום נחבא