בצל הקורונה: גיוסי אוגוסט - ספטמבר יוצאים לדרך - סרוגים

בצל הקורונה: גיוסי אוגוסט – ספטמבר יוצאים לדרך

הבוקר יתחיל גיוס מחזור אוגוסט-ספטמבר 2020, בו ילידי שנת 2002 יחלו להתגייס לשורות צה"ל. דובר צה"ל הודיע על שורת שינויים הצפוייה במחזור גיוס זה לעומת אחרים, על מנת לבלום את נגיף קורונה

בצל הקורונה: גיוסי אוגוסט - ספטמבר יוצאים לדרך
  מתגייסים, ארכיון (פלאש 90)

דובר צה"ל מוסר כי היום (ראשון), יחל גיוס מחזור אוגוסט-ספטמבר 2020, ילידי שנת 2002 יחלו להתגייס לצה"ל. במהלך השבועות הקרובים צפויים לפקוד אלפי מתגייסים חדשים את לשכות הגיוס ברחבי הארץ ומשם אל שרשרת החיול לתחילת שירותם הצבאי.

בין המתגייסים, גברים ונשים, המיועדים לשירות קרבי ביחידות השדה, למערך תומכי הלחימה ולמערכים העורפיים. מועדי הגיוס במחזור גיוס זה יתפרסו על פני ימים רבים יותר ממחזורים קודמים, לשם שמירה על הנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה ובריאות המתגייסים החדשים ומשרתי צה״ל.

עוד באותו נושא

כשלובשים את מדי צה"ל – מתקנים את חטא המרגלים


3

בין ההתאמות שנעשו במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, נערך כאמור רידוד היקף המתגייסים בכל יום למניעת צפיפות בשרשרת החיול, ופיצול לשכת גיוס תל השומר לארבעה אתרים חלופיים- הכפר הירוק, אתר ההנצחה של חיל התקשוב ביהוד, אתר ההנצחה של חיל ההנדסה הקרבית בחולדה ובית הספר 'מקווה ישראל' בחולון כנקודות התייצבות ואיסוף. בהמשך יפתח מוקד נוסף בחולון.

בנוסף, המתגייסים הונחו להגיע ללא ליווי משפחות למניעת התקהלויות, בדומה למתגייסים במחזור מרץ, ותוגברו סדרי האבטחה והשיטור באתרי הגיוס. כל מתגייס המגיע לאתר גיוס יעבור בדיקת חום ותשאול מעמיק בנוגע למצבו הבריאותי והתנהלותו בשבועיים הקודמים לגיוס, שבסופו יחתום המתגייס על הצהרת בריאות.

המתגייסים ייסעו באוטובוסים ייעודיים לשרשרת החיול, בהם ייסעו עד 30 מתגייסים. האוטובוסים ייסעו ישירות אל מתחם הקליטה ושרשרת החיול, בה צומצם מספר התחנות. המעבר בין התחנות יתבצע בצורה סדורה ובהפרדה מתחנות נוספות. לאורך השרשרת נפרסו סדרנים ונציגי משמעת, על מנת לסייע למתגייסים החדשים ולוודא על שמירת ההנחיות.

בהגעה לבסיסי ההכשרה, יעברו המתגייסים בדיקות חום, תשאול מעמיק וחתימה על הצהרת בריאות בשנית. הקליטה ליחידות תיעשה בהתאם להנחיות ותוך צמצום ושמירה על מרחק בכל תחנה. הגעתם ויציאתם מהבסיסים תיעשה באמצעות היסעים צבאיים.

בנוסף, בבסיסי ההכשרה הוקם מתחם מבודד בו ישהו הטירונים, הכולל את כלל התשתיות הנדרשות לקיום הטירונות. הפעילויות יתקיימו בקפסולות לפי גודל ההכשרה ולאור ההנחיות המותאמות. גיבושים יתקיימו רק לאחר 14 ימים מהגיוס על מנת לוודא שכלל המשתתפים בהם בריאים. שיתוף הפעולה של המתגייסים ובני משפחותיהם ביום הגיוס ולפניו הינו הכרחי.

המתגייסים מתבקשים על ידי צה"ל להימנע מהשתתפות במסיבות גיוס המוניות ונוכחות באזורים בהם קיימת סכנת הדבקה. בנוסף, בני המשפחות מתבקשים להיפרד בביתם ולא להגיע לאתרי הגיוס ללוות את המתגייסים. מחזור גיוסי אוגוסט-ספטמבר ימשיך כסדרו נכון לשלב זה, על פי ההתאמות והנחיות גורמי הרפואה.

מדברי ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז: ״אני רוצה לברך אתכם ביום גיוסכם לצה״ל, ולומר תודה גדולה להורים על הדרך עד כאן. אני מבקש מההורים להיות שותפים מלאים בהקפדה על תהליך הגיוס בתנאי קורונה, לא להגיע ללשכות הגיוס ולעזור לנו לשמור על בריאותם של המתגייסים ועל כושרו המבצעי של צה״ל. בהצלחה לכלל המתגייסים".

מדברי מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך: ״מתגייסים יקרים, בצאתכם לדרך המשמעותית והחשובה שלכם בצה"ל, ובפרט כלוחמים בזרוע היבשה, מאחל לכם הצלחה רבה. במיוחד בתקופה שכזו, בה תתאמנו, תלמדו, תחוו ותתעצבו ובכך תהפכו, הלכה למעשה, שותפים משמעותיים במאמץ להגנת המדינה. היו איתנים, שמרו על ההנחיות, ושאו ברכה חמה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו