נחשף: האם נבחר המועמד של ג'ו ביידן לסגן הנשיא? - סרוגים

נחשף: האם נבחר המועמד של ג'ו ביידן לסגן הנשיא?

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב צולם כשהוא מחזיק פתק עם שמה של הסנאטורית קמלה האריס ומספר נקודות חיוביות עליה: "הערכה רבה כלפיה, תהיה טובה לקמפיין". לפי ההערכות, ביידן בחר בה כמועמדת לסגנית הנשיא

נחשף: האם נבחר המועמד של ג'ו ביידן לסגן הנשיא?
  (צילום: שאטרסטוק)

האם ג'ו ביידן בחר את מועמדו לסגן הנשיאות? המועמד הדמוקרטי לבחירות בארה"ב צולם הלילה (חמישי) כשהוא אוחז בפתק שעליו מופיעים נקודות לנאומו בכנס שערך אמש בדלאוור – כשבין השאר צויין שמה של הסנאטורית קמלה האריס, לצד נקודות שהוא מייחס לזכותה.

בין השאר ביידן כתב בפתק כי האריס היא "מוכשרת" וכי "יש לי הערכה רבה כלפיה", וכן ציין שהאריס "הלכה יחד לקמפיין משותף איתי ועם ג'יל (אשתו של ביידן – א"ב)". עוד כתב כי "אין טעם לנטור טינה בינינו", ושהאריס יכולה להיות "עזרה טובה לקמפיין".

בצוות הקמפיין סירבו למסור תגובה רשמית לדיווח שפורסם ברשת CNN. עם זאת, ביידן עצמו אמר אתמול כי הוא יודיע באופן רשמי על זהות המועמד שלו לסגן הנשיא בשבוע הבא.

תהיה סגנית הנשיא? קמאלה האריס (צילום: שאטרסטוק)

קמלה האריס מכהנת כיום כסנאטורית של מדינת קליפורניה, והתמודדה מול ביידן בפריימריז לראשות המפלגה הדמוקרטית – אך פרשה בדצמבר האחרון לפני פתיחת ההצבעות. האריס וביידן נחשבו בעבר למקורבים, אבל בחודשים האחרונים היחסים שלהם עלו על שרטון לאחר שהאריס תקפה את המועמד הדמוקרטי והאשימה אותו ב"תמיכה בהפרדת גזע".

"מר ביידן, אני לא מאמינה שאתה גזען, ואני מסכימה איתך לגבי המחוייבות לחשיבות של מציאת מכנה משותף עם כל אדם – אבל כשאתה מביע תמיכה בדעתם של שני סנאטורים שבנו את המוניטין והקריירה שלהם על הפרדת הגזע במדינה הזו, אני מרשה לעצמי להטיל ספק בשיקול דעתך" אמרה במהלך עימות המועמדים הדמוקרטים. "זה גם פגע בי באופן אישי, כי אני הושפעתי קשות מההפרדה הזאת בילדותי". המתקפה הקשה הפתיעה את ביידן, ורבים העריכו כי האריס פגעה קשות בסיכוייו לזכות בפריימריז ועלתה על חשבונו לראשות המירוץ.

למרות זאת, בארה"ב מעריכים כי צוות הקמפיין שלו הציע לו לשים את המשקעים בצד ולהריץ את האריס כמועמדת שתהיה לצידו בבחירות. במידה והאריס תיכנס עם ביידן לבית הלבן, היא תהיה האישה הראשונה שמכהנת כסגנית הנשיא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ביידן כלוא בתקינות וחייב להביא שחורה
דני | 29-07-2020 16:06
פן יבולע לו