תמנו שטה נגד גדי יברקן: לא יקרה במשמרת שלי - סרוגים

תמנו שטה נגד גדי יברקן: לא יקרה במשמרת שלי

שרת הקליטה נגד היוזמה של סגן השר לבטחון פנים להקים יישוב ליוצאי אתיופיה בלבד: "רעיון שמעודד בידול וסגרגציה ולוקח את הקהילה אחורה"

author-image
תמנו שטה נגד גדי יברקן: לא יקרה במשמרת שלי
  (צילום: סרוגים)

שרת הקליטה, פנינה תמנו שטה, מותחת בקורת על סגן השר לבטחון פנים והממונה על תחום יוצאי אתיופיה במדינת ישראל, חבר הכנסת גדי יברקן, בעקבות יוזמתו להקמת יישוב לבני העדה האתיופית בלבד.

"מי שמבקש יישובים נפרדים לא יכול להילחם נגד גני ילדים נפרדים או בתי ספר נפרדים", אמרה תמנו שטה. לדבריה: "הופתעתי מהרעיון והיוזמה של סגן השר יברקן. לצערי ידידי טועה ומטעה. חזון אבותינו מעולם לא היה בניית נחלה נפרדת ליהודי אתיופיה בישראל ובטח לא רצון לגור ביישובים נפרדים. חזון אבותינו היה והינו שיבת ציון והתאחדות עם יתר שבטי ישראל".

שרת הקליטה הוסיפה כי "לצערנו כבר יש כמה שכונות שהפכו לסוג של "יישוב" אתיופי, והרעיון הזה של סגן השר מעודד בידול וסגרגציה ולוקח את הקהילה אחורה. כמי שפעלה והובילה את התכניות לשילוב ואינטגרציה גם בשיכון (בינוי פינוי ומשכנתאות לצעירים), הדרך הנכונה היא לתת סיוע בדיור הולם ולסייע לצעירים במשכנתאות כפי שקורה בשנים האחרונות. כך נשפר בע"ה את איכות חיי התושבים גם מבחינת תשתיות".

"אין מקום בישראל 2020 לישובים שלמים לפי צבע עור או עדה. זה מזכיר קצת את שנות ה-50-60, ונודה על האמת מי שרוצה להתבדל בדרך כלל זה ממש לא בני ובנות הקהילה שלנו. בכל אופן במשמרת שלי – בממשלה זה לא יקרה".

עוד באותו נושא

"המשטרה פוגעת באתיופים, חרדים, ערבים ומתנחלים"


11

יברקן עצמו, שכאמור יוזם את המהלך אמר כי מדובר ב"היסטוריה", כהגדרתו. לדבריו: "הקמת ישוב שיהיה מיועד ברובו ליוצאי אתיופיה זהו מהלך היסטורי מתבקש, שנובע מתוך עוצמה ולא מתוך בידול. זוגות צעירים במעמד הביניים בקרב יוצאי אתיופיה יוכלו להקים בית תוך שימור מורשת "בית ישראל" והערבות הדדית המאפיינת את הקהילה, ולחיות חיי קהילה עשירים ומגוונים".

יברקן הוסיף כי "ישוב ליוצאי אתיופיה הוא הרבה מעבר לפתרון דיור, זהו מהלך ציוני ושרשי של קהילה שהלכה ברגל לארץ ישראל, כשאלפים מבניה ובנותיה מקריבים את חייהם במהלך המסע. אין מעשה הולם וציוני יותר מלהקים ישוב בארץ ישראל על שם "בית ישראל". דור ההורים הוסלל לשכונות העוני בפריפריה. הדור השני יסלול את דרכו בארץ האבות עם נחלה משלו, מתוך עצמה וכוח ולא מתוך חולשה ובידול".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
אין ספק יברקן...
חיים | 28-07-2020 17:27
אין ספק יברקן אידיוט בהצלחה לפנינה תמנו מה זה הטירוף הזה של ישוב לאתיופים? הזוי
2
למה הזוי ישוב...
חיפאי | 28-07-2020 20:46
למה הזוי ישוב אחד גורם לכך שיש מרכז עם שימור של חיי קהילה כמו שיש לכל קהילות ישראל. לאחר הקמתו ניתן יהיה להוסיף שכונות מגוונות. רעיון יפה ואמיתי של, מוזיאון חי
3
גדי,אם זה רק...
יורם | 28-07-2020 21:10
גדי,אם זה רק לאתיאופים לא יותר קל ומהיר שתחזור לאתיאופים.?!?!
קודם כל...
אתיופית גאה | 29-07-2020 15:40
קודם כל תלמד לכתוב בלי שגיאות כתב אז תוכל לרשום על מה שיש בליבך חחח
4
היי אתיופים אחים...
אזרח | 28-07-2020 23:20
היי אתיופים אחים שלנו ! דיי כבר עם הגזענות , אני כמזרחי חצי מרוקאי חצי פרסי יכול להבין את המצב ! אבל היא צודקת שלא לעשות את הדבר הזה , כי זה רק יגרום למצב לא טוב! הפריפריות במדינת ישראל עברו מספיק השפלות! הרי ברור שמה שיקרה להם זה מה שקרה בעבר ! אין מצב אחר!!! האדם הלבן יהפוך אותו לעבד למקום! יביאו שוטרים של אותו איזור ! ויגידו תריבו עם עצמיכם! עדיף לריב בפריפרייה ושבסוף נאהב אחד את השני מאשר לעשות גטאות! המעברות דיברו בעד עצמם! כל האיזורי הפריפרייה אלה מקומות שמוקפים מוסלמים שקוראים לעצמם פלסטינים! שברגע שתיהיה מלחמה בין פלסטין לישראל , הפריפרייה תסבול!!!
5
מהלך גאוני של...
שיינדי | 29-07-2020 12:24
מהלך גאוני של יברקן. פנינה פשוט נמצאת במעמד העליון. ולכן לא מבינה. שרק זה יהיה הפיתרון למעמד התחתון של החברה
רעיון...
עיכ | 29-07-2020 13:16
רעיון אידיוטי.
6
באמת תעזרו לזוגות...
פלגוש מניווב | 29-07-2020 14:36
באמת תעזרו לזוגות הצערים לקנות דירה כי מחיר של ההון הצמאי לא מאפשר בכלל לרכוש דירה אם כמה ילדים
7
יברקן הבכיין
רונן | 30-07-2020 13:32
שמעתי את הראיון שלו בדקלוינסון - אין לו אג'נדה ואין לו כלום, שם סטראוטיפים על החבר'ה ממנה הוא בא, הם רוצים לצאת מהעיר - שיצאו! וחלקם גם יוצאים, אבל לשים עירגטו זה לא קשור לכלום - מצד שני יברקן שהיה נוער העבודה, ליכוד, כחול לבן וחזרה לליכוד הוא לא דמות אמינה בשום צורה שהיא, אז גם ככה דבריו לא רלוונטיים
8
גדי יברקן, תמשיך...
שגיא קבדה | 30-07-2020 14:15
גדי יברקן, תמשיך עם מי שנרתם ומסכים רעיון טוב יומרני שאיפה גדולה עד מאוד. סוף סוף נעשה משהו גדול למדינה נתחיל לייבש ביצות ולהפריח את הנגב. ולא להיתבוסס במיץ של גזענות או לא גזענות. להקים יישוב זה גדול מידי מכדי להשוותו לגן. הייתי רוצה לראות את עצמנו בחגיגות 20 שנה לישוב מה קרה?
9
בריייא ...
מיקי | 02-08-2020 9:41
בריייא