בעקבות חשיפת סרוגים: מלונית הקורונה של צה"ל חזרה להיות מקום ראוי

בעקבות חשיפת סרוגים: מלונית הקורונה של צה"ל חזרה להיות מקום ראוי

מעקב סרוגים: בעקבות חשיפת סרוגים על האווירה המופקרת במלונית הקורונה הצבאית, בצה"ל עשו פעולות להרגעת המקום כולל התערבות של המשטרה הצבאית. גם בית כנסת הוקצה למתפללים

author-image
מלונית הקורונה של צה"ל חזרה להיות מקום ראוי
  (צילום: באדיבות המצלם)

מעקב סרוגים: שבוע אחרי הפרסום הראשון על אווירת ההפקרות בכפר הנופש באשקלון שהוסב לכפר מחלימים מקורונה, החיילים הדתיים במקום מדווחים על שיפור משמעותי.

בשבוע שעבר חשפנו בסרוגים על מסיבות פרועות של חיילים וחיילות עד השעות הקטנות של הלילה, חיילות שמשתזפות במדשאות בבגדי ים, ואווירה מופקרת בחדרים. בנוסף התלוננו החיילים הדתיים כי אין במקום בית כנסת פעיל והם נאלצים להתפלל במסדרונות.

עוד באותו נושא

חיילים דתיים במלונית הקורונה: תוציאו אותנו מפה


21

"הצבא הקים פה בית בושת"

"אמרו לי ששלחו אותי לכפר הנופש באשקלון, והסתבר לי כי הגעתי לסדום. הצבא הקים פה בית בושת" אומר לסרוגים ד' חייל השוהה במתקן. באתי כדי להחלים מהקורונה, והרעש מבחוץ לא מאפשר לי לישון. זה כל ערב ככה עד 1 ו-2 בלילה".

אבל זה ההווי הרגיל של כפר נופש, לא? 

בכפר נופש יש מסגרת של יחידה, פלוגה או גדוד. פה יש אוסף של חיילים בלי מפקדים, בלי פקודות בלי הוראות. כל אחד עושה פה מה שהוא רוצה. אתה יכול לראות פה בנים ובנות ביחד. לפי המצב שבהם חוזרים החיילים למגורים בלילה אתה מבין שהיה פה גם אלכוהול אולי מעבר לזה.

עוד באותו נושא

מעקב סרוגים: יש בית כנסת במלונית הקורונה הצבאית


6

המקום הפך להיות ראוי

בעקבות הפרסום בסרוגים, בצה"ל התעוררו והחלו לטפל בכפר הנופש. כבר לאחר הפנייה הגיע ראש אט"ל האלוף יצחק תורג'מן לביקור בכפר הנופש, במקום נערכו ביקורות של המשטרה הצבאית, כולל בדיקה בחדרי החיילים והחיילות. המסיבות נרגעו והסתיימו בשעות סבירות.

בשבוע האחרון פקדו את המקום גם הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב אייל קרים, ראש איגוד ישיבות ההסדר ליזו דויטש ועוד שבאו לשמוע את המצוקה של החיילים הדתיים, שכאמור כבר הגיעה לפתרון.

ד', חייל שנדבק בקורונה ששהה בכפר מסר לסרוגים: "ברוך ה' האווירה בכפר השתנתה מאוד הודות לכתבה שלכם. כבר באותו יום ראינו טיפול ממוקד של מפקדת המתקן, כולל התערבות של המשטרה הצבאית והרבנות הצבאית ואפשר להגיד שהמקום הפך להיות ראוי."

לדבריו: "כמעט כל הבעיות טופלו וכעת ניתן להמליץ לבני"שים וחיילים דתיים אחרים שחלו בקורונה להגיע למקום".

לפני חשיפת סרוגים – מתפללים בחדר המדרגות

אחרי החשיפה בסרוגים – הוקצה בית כנסת במלונית הקורונה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צבא= טינופת ...
רזי | 28-07-2020 12:14
צבא= טינופת
2
יישר כח! ...
חלי | 28-07-2020 12:28
יישר כח!