"מחוץ לקופסה": גמזו יציג את תכניתו למאבק בקורונה - סרוגים

"מחוץ לקופסה": גמזו יציג את תכניתו למאבק בקורונה

פרויקטור הקורונה יציג היום לרה"מ ושר הבריאות את תכניתו למאבק בקורונה, שיכלול צעדים והגבלות המבוססים על נתוני בית החולים. מקורביו אמרו כי סגר ישמש רק כמוצא אחרון

"מחוץ לקופסה": גמזו יציג את תכניתו למאבק בקורונה
  רוני גמזו (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

המאבק בקורונה: חמישה ימים לאחר שמונה לתפקידו החדש, פרויקטור הקורונה רוני גמזו צפוי להציג היום (שלישי) לראש הממשלה ולשר הבריאות את תכניתו להמשך המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, לצד הצעדים שינקוט על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי במקביל לעצירת הנגיף.

על פי ההערכות התכנית החדשה, שתיקרא "מגן ישראל", מבוססת על נתונים ממומחים ומבתי החולים עצמם, ותכלול סדרה של צעדים, הגבלות והקלות שייקבעו מראש. האכיפה תמשיך לקבל משקל רב – אך גורמים המקורבים לגמזו אמרו כי נעשה מאמץ לבחון חלופות “מחוץ לקופסה” בכל הקשור להתנהלותם של המשק והציבור – כשסגר כולל ישמש רק כמוצא אחרון במקרה שכל אפשרות אחרת לא תצליח להביא לירידה בתחלואה.

עוד באותו נושא

הרב לאו: הלכות תשעה באב מיוחדות בזמן קורונה

התכנית גם תקרא להגביר את מאמצי ההסברה, במטרה לאפשר להחזיר את אמון הציבור בממשלה. עוד יוצעו דרכים לקצר את הזמן הנדרש לקבלת תוצאות מבדיקות קורונה, וכן לייעל את מערך בדיקות המעבדה, החקירות האפדימיולוגיות והבידודים.

כחלק מהתכנית ימנה גמזו את פרופ' עידית מטות תמונה לחברה בכירה במטה הרפואי. מטות ידועה כמי שמובילה קו לעומתי לזה של משרד הבריאות ומתחה בקורת על המנכ"ל הקודם, משה בר סימן טוב. במסגרת תפקידה, פרופ' מטות אמורה לרכז את המידע שמגיע בזמן אמת מבתי החולים, ולהרים דגל אדום בזמן אמת – אם חלילה הדבר יידרש.

לפי נתוני משרד הבריאות,  ביממה האחרונה נרשמו 1,998 חולי קורונה חדשים. בכך מספר החולים הפעילים עומד כעת על 31,875 איש, אל מול 32,019 מחלימים מתוך 64,458 הנדבקים מתחילת המגפה. במקביל נרשמה עלייה במספר החולים הקשים, שעומד כעת על 315 – מתוכם 95 מונשמים. מניין המתים, שרשם זינוק חד שלשום לאחר ש-8 חולים נפטרו ביממה, המשיך לעלות גם אתמול – ועומד כעת על 474 קרבנות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו