צום תשעה באב: מס' המתפללים בבתי כנסת יגדל - סרוגים

צום תשעה באב: מס' המתפללים בבתי כנסת יגדל

לקראת צום תשעה באב סוכם בין הסיעות הדתיות לשר הבריאות יולי אדלשטיין, כי מספר המתפללים בבתי הכנסת יגדל. משרד הבריאות יפרסם בהמשך את כמות המתפללים והנוהלים החדשים

צום תשעה באב: מס' המתפללים בבתי כנסת יגדל
  לא כ"כ נעים לראות בית כנסת סגר (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

ראשי הסיעות החרדיות השרים דרעי, ליצמן וח”כ גפני נפגשו היום (שני) עם שר הבריאות אדלשטיין והמשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, בישיבה נידונו הנושאים והפתרונות להמשך לימוד התורה, ופתיחת הישיבות והכוללים לקראת זמן אלול, וכן במטרה לשנות את נהלי בתי הכנסת לתפילות.

לקראת צום תשעה באב סוכם כי מספר המתפללים בבתי הכנסת יגדל. משרד הבריאות יפרסם בהמשך את כמות המתפללים והנוהלים. עד כה ההגבלות היו לתפילות של עד 10 נוכחים בלבד בתוך בית הכנסת בפנים ואילו 20 מתפללים בשטח פתוח.

האלוף במילואים רוני נומה, שהיה ראש צוות החירום בבני ברק בהתפשטות הקורונה טרום חג הפסח, יהיה האחראי על נושא פתיחת הלימודים מול ראשי הישיבות והכוללים.

יו"ר ש"ס השר דרעי טען כי "ציבור בני התורה עוברים בתקופה הנוכחית משבר גדול, ולצערי, הנשירה גדולה. כולנו חייבים לפעול להשגת הסדר ובייחוד לקראת חודש אלול, ימי הרחמים והסליחות – הימים החשובים ביותר מבחינת עולם התורה".

השר יעקב ליצמן הוסיף כי "לצד הצורך בזהירות יתירה למניעת הידבקות בקורונה, יש לעשות הכל להמשך קיום עולם התורה, היכלי הישיבות והכוללים, הרחבת האפשרות לתפילה בבתי כנסיות ביום יום ולקראת ט באב. הודענו שלא נאפשר המשך הגבלה שרירותית לתפילה בבתי כנסת, אלא יש להתאים לפי גודל המקום. קיימנו ישיבה מיוחדת עם שר הבריאות אדלשטיין בנושא ואנו תקווה שתימצא הדרך הנכונה לפתרון הנדרש".

ח"כ משה גפני הדגיש כי "צריך להמשיך ולשמור על הוראות משרד הבריאות" ובמקביל הוסיף: "דברים שהם אפשריים לעשות במסגרת הזהירות צריכים להיעשות, במיוחד בישיבות הקדושות ובכוללים שהם נשמת אפינו ואין לנו שיור רק התורה הזאת. על כן דרשתי להגדיל את מספר התלמידים בקפסולות שאין חולק על כך שפרויקט הקפסולות הצליח מעל למצופה, כדי שעולם התורה ימשיך ויפרח בייתר שאת לקראת זמן אלול הבעל"ט."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו