אירוע בטחוני בצפון: חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה - סרוגים

אירוע בטחוני בצפון: חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה

בעקבות אירוע בטחוני בגזרת הר דב שבגבול לבנון, תושבי הצפון מתבקשים לא לצאת מהבתים ולהפסיק כל פעילות. נתניהו וגנץ יצאו באמצע ישיבות סיעה: "אנחנו באירוע לא פשוט"

author-image
אירוע בטחוני בצפון: חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה
  (צילום: דוד כהן/ פלאש90)

דיווח ראשוני.

לפני זמן קצר התקבל דיווח על אירוע בטחוני במרחב הר דב. כך נמסר מדובר צה"ל. לפי שעה פרטי האירוע טרם ידועים, אך סוכנויות ידיעות ערביות מדווחות על חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה.

מבירור ראשוני עולה כי פעילים של ארגון הטרור חיזבאללה ירו טיל נ"ט לעבר טנק של צה"ל, במקביל לנסיון חדירה. חיילי צה"ל השיבו אש והצליחו לסכל את הפיגוע המשולב.

ראש הממשלה נתניהו קטע את ישיבת סיעת הליכוד ויצא להתייעצויות ביטחונית בעקבות האירועים: "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט". ראש הממשלה בדרכו לקריה בתל אביב. משם יכנס דיון ביטחוני.

גורם לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס: "הפעולה של חיזבאללה היא בתגובה על התקיפה הישראלית בסוריה, שבה נהרג פעיל הארגון".

בעקבות האירוע הבטחוני, צה"ל הוציא עתה הנחייה לתושבי מרחב הגבול עם לבנון, ביניהם: אביבים, אבן מנחם, אדמית, אילון, בית הילל, בצת, ברעם, גורן, גרנות הגליל, דובב, דישון, דן, דפנה, הגושרים, זרעית, חניתה, יערה, יפתח, יראון, כפר גלעדי, כפר יובל, כפר סאלד, לימן, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מצובה, מרגליות, משגב עם, מתת, נווה אטי"ב, נטועה, עג'ר, ערב אל עראמשה, קריית שמונה, ראש הנקרה, רמות נפתלי, שאר ישוב, שומרה, שלומי, שניר, שתולה.

על פי ההנחיות: התושבים נדרשים לשהות בבתים. חל איסור על כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות. בשלב זה, הצירים במרחב חסומים, יש להימנע מביצוע נסיעות שלא לצורך. יש להמשיך ולהתעדכן בהנחיות המופצות באמצעי התקשורת ולהישמע להוראות כוחות הביטחון וצה"ל הפועלים בשטח.

מוקדם יותר אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו עוקבים כל הזמן על מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. כשאני אומר 'אנחנו', זה אני, שר הביטחון, הרמטכ״ל – כולנו יחד. המדיניות שלנו ברורה. ראשית, אנחנו לא מאפשרים לאיראן להתבסס צבאית בגבולנו עם סוריה. זוהי מדיניות שקבעתי לפני שנים, אנחנו מחזיקים בה בעקביות.שנית, לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל, – קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
האירנים בגבול הצפון
סרטון ביוטיוב | 27-07-2020 17:25
ילה בת 15 חלמה שאיראנים דוופקים בדלתות של תושבי הצפון והם פותחים בתמימותם! האיראנים נכנסים לבתים ורוצחים אל תפתחו דלתות סגרו חלונות והזהרו כולם
2
נישמה טובה כול...
ש | 27-07-2020 20:57
נישמה טובה כול עוד שיש לנו את צהל לא לדאוג לילה טוב ושקט אין על צהל.
3
אין על ביבי להפקיע...
דוד | 28-07-2020 9:37
אין על ביבי להפקיע את הסמכות מגנץ.הוא שהחליט לא לירות במחבלים. על ביבי לקחת את הסמכות הבטחונית מגנץ. אחרת יהיה אסון
4
הרבי
נועם | 19-05-2021 8:09
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
5
כפר
נועם | 03-06-2021 16:16
כפר גלעדי מוסלמים