בג"ץ קבע: נכנסים לבידוד לא יקבלו אישור מחלה - סרוגים

בג"ץ קבע: נכנסים לבידוד לא יקבלו אישור מחלה

הצו שהוציאה פרופ' סיגל סדצקי שמורה להוציא תעודת מחלה גורפת לכל אדם שנמצא בבידוד בגלל הקורונה, בוטל היום על ידי בג"ץ: חולה סטטי איננו זכאי לקבל דמי מחלה מכוח החוק

author-image
בג"ץ קבע: נכנסים לבידוד לא יקבלו אישור מחלה
  הדס פורוש/פלאש 90

בג"ץ פסק היום (שני) כי אין להוציא תעודת מחלה גורפת לאנשים הנמצאים בבידוד, מה שיחייב את המעסיקים לשלם להם דמי מחלה. פסק הדין מבטל את הצו שהוציאה פרופ' סיגל סדצקי בעניין, לפיו המבודדים תצא תעודת מחלה גורפת למבודדים.

השופט אלכס שטיין כתב כי החוק מגדיר מחלה כ'אי כושרו' של עובד לבצע את העבודה ממצב בריאותו הלקוי. על פי פסק הדין, הביטויים 'אי כושרו' וכן 'מצבו הבריאותי', "מתייחסים לעובד שבגופו שלו – שלו, ולא של אדם אחר – חלו שינויים אשר שוללים ממנו את היכולת לעבוד ואשר מוכרים בעולם הרפואה כמצב בריאותי לקוי".

עוד באותו נושא

"אולי נכניס את כל הג'ינג'ים לצל בגלל החור באוזון?"


5

"לפיכך, "חולה סטטיסטי" גרידא – אדם שבגופו שלו, להבדיל מזה של אדם אחר, לא התהוותה שום מחלה ואף אין הוא נושא את הנגיף – איננו זכאי לקבל דמי מחלה מכוח החוק".

לגבי בקשת המדינה מהשופטים להביט מעבר ללשון החוק ולפרשן אותו, כתב השופט שטיין כי גם במקרה זה ידה של המדינה תישאר על התחתונה, והוסיף: "פרשנות תכליתית של דברי חקיקה איננה מטה קסמים של הכל-יכול. לפרשנות זו יש גבולות, אשר מותוות, בראש ובראשונה, על ידי לשון החוק".

שטיין החליט לבטל את הצו שהוציאה סדצקי, וכתב כי: "חוק דמי מחלה לא אִפשר להוציא את תעודת המחלה הגורפת כדי לחייב באמצעותה את כלל המעסיקים בישראל לשלם לעובדיהם, שבבידוד כפוי, דמי מחלה אף כשאלו אינם מגלים שום תסמיני מחלה ואין הם נשאים של הנגיף. תעודה זו הוצאה אפוא בחוסר סמכות ודינה בטלות".

עו"ד ליאת תבל שהגישה את העתירה בשם חברת ״סל״ שירותי בריאות, הגיבה: "אנו מברכים על הפסיקה. נעשה פה צדק עם המעסיקים ועם העובדים. הטלת ימי הבידוד על כתפיהם של המעסיקים והעובדים באמצעות החשבתם בתור ימי מחלה הייתה מעשה לא חוקי ומעשה של אבסורד".

"אנחנו במצב בו גם המעסיקים בקריסה וגם העובדים חיים בחוסר ודאות כלכלית, אך טבעי שבמצב זה המדינה תקח את האחריות ותשפה את המעסיקים והעובדים על ימי הבידוד. כפי שקבע בג"ץ בפסיקתו על המדינה יהיה עתה לקבוע הוראות מתאימות לטובת העובדים והמעסיקים בנושא. ובכוונתנו לעקוב אחר ביצוע פסיקת בג"ץ בנושא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אז פשוט לא...
סטס | 27-07-2020 14:47
אז פשוט לא להיכנס לבידוד, ולהמשיך בשגרה ועבודה.
צודק !!!
זה מה שאעשה | 27-07-2020 15:57
אם אני לא חולה, אלך לעבוד
2
כרגע מי...
. | 27-07-2020 15:19
כרגע מי שמשלם על הימי מחלה זה המעסיק והעובד על ניצול ימי מחלה שבעצם הוא לא חולה. הצו הבריאותי יבוטל בסוף ספטמבר עד אז הממשלה תצטרך לחוקק חוק מסודר. מי יהיה צריך לשלם על הבידוד. בנוסף במצב הנוכחי כאשר נגמר הימי מחלה זה על חשבון ימי חופשה
3
אם הייתי בבידוד...
אסול | 27-07-2020 19:52
אם הייתי בבידוד בתחילת החודש . מי משלם לי על הימים האלה