הקונסרבטיבים חוגגים: החרדים נכשלו, נשחרר את הכותל - סרוגים

הקונסרבטיבים חוגגים: החרדים נכשלו, נשחרר את הכותל

כ-400 חרדים הגיעו הבוקר כדי למחות מול תפילת נשות הכותל, ברחבת הכותל המערבי. מנכ"ל התנועה המסורתית: "הבוקר מספר נשות הכותל ותומכיהן גדול ממספר המפגינים נגדם"

author-image
הקונסרבטיבים חוגגים: החרדים נכשלו, נשחרר את הכותל
  המחאה בכותל, הבוקר (צילום: ישראל קרליץ - סוכנות הידיעות "חדשות 24")

טקס התפילה שקיימו הבוקר (א') נשות הכותל לרגל ראש-חודש תמוז בשריד בית מקדשנו, הפך למחאה חרדית. מאות אברכים הגיעו עם שחר לכותל המערבי כשהם מצוידים בשלטי מחאה נגד מה שהם מכנים "נשות הפרובוקציה".

בניגוד להערכות מוקדמות, מספר המשתתפים במחאה היה קטן למדי, ומנכ"ל התנועה המסורתית, עו"ד יזהר הס, התייחס לכך ואמר: "מאות חרדים בלבד נשמעו לקריאת הרבנים. הפגנת הכוח נכשלה כי כשאין קהל שבוי, בנות סמינרים ובני ישיבות, אלא רק מי שבאמת הכותל יקר לו, האמת נחשפת".

לטענתו, "הבוקר מספר נשות הכותל ותומכיהן גדול ממספר המפגינים נגדם. זהו אות כבוד למדינת ישראל. נקווה שהכישלון החרדי הבוקר מסמן שחר חדש במאבק לשחרור הכותל המערבי והחזרתו לכלל עם ישראל".

מנגד, במגזר החרדי טוענים כי במשך דקות ארוכות המשטרה מנעה את כניסתם של המפגינים. באתר "כיכר השבת" דווח בשם משטרת ירושלים כי היה הכרחי לחסום לזמן קצר את תנועת הרכבים והמתפללים, כדי ליצור "מעבר בטוח" לנשות הכותל.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) לקחה חלק בתפילת נשות הכותל ואמרה: "הבוקר, ראש חודש תמוז, נשות הכותל מתפללות כמו בכל ראש חודש ב-24 השנים האחרונות. הפעם הוקצה להן מרחב מתוחם בתוך עזרת הנשים. זו נראית כמו תחילתה של פשרה, של הבנה כי על המקום הזה להכיל זרמים שונים. עם זאת, הייתי שמחה לראות את השוטרים עוצרים את מי שמאיים על נשות הכותל במקום להגביל את התנועה שלהן באופן שאפילו לא מאפשר גישה לכותל עצמו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לבטל משרת רב הכותל החרדי ולהקים מועצה יצוגית לניהולו.
ציון | 09-06-2013 8:52