"אם החקלאים לא היו יורים, היינו עכשיו בשבע לוויות" - סרוגים

"אם החקלאים לא היו יורים, היינו עכשיו בשבע לוויות"

בעקבות מעצרם של החקלאים היהודים שהתגוננו במהלך הלינץ' אותו עברו לפני כשבועיים על ידי מאות ערבים בשומרון, יוסי דגן פנה למפקד מחוז ש"י במשטרה: "אירוע מובהק של התקפה המונית"

author-image
"אם החקלאים לא היו יורים, היינו עכשיו בשבע לוויות"
  דוברות מוא"ז שומרון

יו"ר מועצה אזורית שומרון יוסי דגן שלח היום (רביעי) מכתב למפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב משה ברקת, בעניין מעצר החקלאים היהודים שעבור לינץ' באדמות 'דורות עילית' לפני כשבועיים.

במכתבו הסביר דגן כי החקלאים עמדו מול התקפה המונית שסיכנה את חייהם בצורה ממשית, ולולא השתמשו בנשקם להגן על חייהם האירוע כולו היה מסתיים אחרת. היום יתקיים דיון בערר שהוגש בדרישה לשחררם ממעצר.

עוד באותו נושא

זו גרסת החקלאים שעברו לינץ' בשומרון ונעצרו


5

דגן כתב כי מדובר על "שטח שנרכש כדין לפני עשרות שנים, ועבר רישום מסודר. בתקופה האחרונה שווקה הקרקע לצורך הקמת יישוב עתידי, ובעלי הקרקע שלחו חקלאים יהודים לעבד את האדמות בכדי למנוע השתלטות עוינת ע"י ארגון הפת"ח וארגון 'אינתיפאדת האדמות'.

שני הארגונים מנסים להשתלט על השטח באמצעות נטיעות מכוונות במקום, צעדות מצד הפת"ח ועוד, המטופלות על ידי המנהל האזרחי וצה"ל. לעומתם, עבודת החקלאים היהודים מוכרת לרשויות, הן למועצה אזורית שומרון והן למועצה המקומית קרני שומרון הסמוכה לשטח. הלינץ', שהתרחש לפני למעלה משבועיים, "הינו אירוע חמור ביותר במהלכו הותקפו חקלאים שהגיעו לקרקע, הוזעקו עשרות רבות של פורעים על מנת לבצע בהם לינץ'".

עוד תיאר דגן כי מח"ט אפרים, אל"מ יפתח נורקין, הבהיר כי הוא רואה את האירוע כהתקפה המונית וניסיון ביצוע לינץ' ע"י עשרות רבות של פורעים. בנוסף, אל"מ נורקין הדגיש בפני דגן כי בזמן אמת הרמקולים במסגדים בכפר הסמוך כרזו והזעיקו את הציבור לצאת מהבתים, להגיע ולתקוף את החקלאים "מדובר על אירוע מובהק של התקפה המונית על מנת לנסות ולבצע לינץ' בחקלאים כפשוטו".

"היינו עוסקים ב-7 הלוויות של נרצחי לינץ' נורא"

דגן הזכיר כי גם באירועים קודמים בגזרת השומרון נאלצו אזרחים להשתמש בנשקם לצורך הגנה עצמית כנגד התקפות מחבלים. לדבריו "אירועים כאלה מתרחשים בין פעם לפעמיים בשנה. ברור לי כי מדובר באירוע מובהק של התקפה מסכנת חיים, ולולא הגנו החקלאים על חייהם ע"י השימוש בנשקם, היינו חלילה עוסקים ב-7 הלוויות של נרצחי לינץ' נורא".

עוד הוסיף דגן לגבי ההסתה ברשתות החברתיות: "ההסתה ברשתות מטעם ארגון הטרור פת"ח ו'אינתיפאדת הקרקעות' נמשכת, כולל איומים מפורשים שהועברו לגומרים בצה"ל – לנקוט באלימות נוספת. כמו כן התקיימו צעדות המוניות נוספות ונטיעות לא חוקיות נוספות, על מנת להשתלט על השטח המדובר ולמנוע את עיבוד הקרקע על ידי הבעלים".

דגן סיכם את מכתבו "אני מצפה כי המשטרה תתייחס לאירוע בחומרה הראויה, ותפעל למצות את הדין עם הפורעים שניסו לבצע לפגוע ולבצע לינץ' אכזרי בחקלאים".

היום: דיון בהארכת המעצר של החקלאים

כזכור, מוקדם יותר השבוע עצרו שוטרים מימ"ר ש"י את בוגרי הצבא שנפגעו בלינץ', בחשד כי מהירי ההגנתי נפגעו שניים מהתוקפים הערבים. נציין כי כבר לאחר האירוע נחקרו כל החקלאיים היהודים במשטרה ומסרו את גירסתם לאירוע, ולאחר חקירתם שוחררו.

היום ידון בית המשפט המחוזי מרכז בלוד בערר אותו הגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו בדרישה לשחרר באופן מידי את החקלאים מהשומרון שנאלצו לגן על חייהם במהלך לינץ' של מאות ערבים.

בלינץ,' שהתרחש לפני למעלה משבועיים, תקפו מאות ערבים קבוצה של חקלאיים יהודים בקרקע יהודית בסמוך ליישוב מעלה שומרון. במהלך התקיפה, שכללה ידוי אבנים ומכות, נפגעו ארבעה מתוך החקלאים.

כוחות מד"א פינו את הנפגעים לבית החולים מאיר בכפר סבא. קבוצת החקלאים הצליחה להינצל מהלינץ' לאחר שמספר בוגרי צבא ביצעו ירי הגנתי מנשקם האישי ובכך הצילו את חייהם של חברי הקבוצה. לאחר האירוע דיווח ברשתות הערביות כי שניים מהתוקפים נפגעו מירי באירוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
המנצח במלחמה קובע את הגבולות
צלף | 22-07-2020 15:29
יהודים לא חייבים לערבים סנטימטר אחד בארץ או שקל אחד של קיצבאות. עת לתקן טעות היסטורית ולשנות אזרחות ל-2 מיליון ערבים. אין מקרה בהיסטוריה כאשר המנצח בכל מלחמות העביר חלקי ארצו לאויבים מובסים או 70 שנה האכיל אותם. המנצח במלחמה קובע את הגבולות. לאחר ש-2 מיליון ערבים יהפכו לאזרחים של מדינה שלהם, ללא צבא , הם ישלמו מס הכנסה ומס בריאות ברמאללה ויצביעו בבחירות שם. בהדרגה כל ערבים יוקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין, קלקיליה, טולכרם, חברון, יריחו, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'. אזרחות פלסטינית-ירדנית ☪️ , אבו-דיס ושועפאט - לערבים , אזרחות ישראלית ✡️ וירושלים - ליהודים !
מסכים ולא מסכים
נטע | 22-07-2020 18:20
נכון שאנחנו כבשנו ואנחנו מחליטים אבל אסור בשום פנים לתת להם להשתקע ברמאללה אלא ההפך להראות להם את הדרך החוצה מהארץ...
2
מזועזעת מהתנהגות המשטרע לעצור את היהודים
נאוה | 22-07-2020 19:31
היהודים/החקלאים הם אלה שניזוקו שבאו לחבל בהם - ובמקום לעצור את הפורעים המשטרע נטפלה ליהודים . איזה בזיון - האםאנו במדינה יהודית ?? מה קורה פה? היכן רוהמ שצריך את התערבותו?? במה הוא עסוק?????