הבידוד מתקצר: ההנחיות החדשות של משרד הבריאות - סרוגים

הבידוד מתקצר: ההנחיות החדשות של משרד הבריאות

משרד הבריאות מעדכן את ההנחיות הנוגעות לתקופת הבידוד וזאת בעקבות מידע חדש לפיו אחרי 9 ימים קטן הסיכוי להידבק מחולה עם תסמינים. ומי שאין לו תסמינים? כל הפרטים

הבידוד מתקצר: ההנחיות החדשות של משרד הבריאות
  (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

בעקבות מידע חדש לפיו הסיכוי להיבדק מנגיף קורונה קטן משמעותית 9 ימים אחרי שהתחילו להופיע תסמינים ובעקבות המלצות של ארגונים בינלאומיים, משרד הבריאות מפרסם הבוקר (רביעי) הנחיות חדשות הנוגעות ליציאה מבידוד של נדבקים.

בהודעה שפרסם משרד הבריאות על שינוי ההנחיות נכתב: "משרד הבריאות מתעדכן באופן שוטף במידע המצטבר על מחלת הקורונה. בהתאם לעדכונים האחרונים של ארגונים בינלאומיים, בנושא תקופת ההדבקה של חולה מאומת, אימץ המשרד את המלצות ארגון הבריאות העולמי וקיצר את תקופת ההחלמה והיציאה מבידוד במקרים מסוימים".

עוד נמסר כי "קיצור תקופת הבידוד של החולה והגדרתו כמחלים יתבצעו על ידי רופא בלבד, על פי נתונים שונים, כמפורט בהוראת המנהל, ויביאו להגדרת החלמה מהירה יותר ולחיסכון מובהק בכמות בדיקות ההחלמה הנדרשת".

עוד באותו נושא

שימו לב: זוהי שכבת הגיל המדבקת ביותר בקורונה


6

להלן ההנחיות החדשות של משרד הבריאות:

1. במקרה של חולה עם תסמינים שמועד תחילתם ידוע: מרגע שעוברים 10 ימים מהופעת התסמינים, ועוד שלושה ימים לפחות ללא תסמינים, יכול לראות את עצמו פטור מבידוד ללא צורך בבדיקה נוספת.

2. חולים עם תסמינים שלא ידוע מתי הם התחילו: חולה ייחשב כמחלים 10 ימים לאחר קבלת התוצאה החיובית האחרונה ובתנאי שחלפו לפחות שלושה ימים מהרגע שנעלמו התסמינים – ללא בדיקה שנייה.

3. חולים ללא תסמינים: במקרה של חולים ללא תסמינים, כלומר נשאים שנדבקו בלבד, הם יכולים לצאת באופן אוטומטי מבידוד ברגע שחלפו 10 ימים מרגע קבלת התוצאה החיובית האחרונה, ללא תנאים נוספים.

עוד באותו נושא

בנט: הנתונים מראים כי בשלב הזה לא צריך סגר


19

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו