מחאת העובדים הסוציאליים: חסימת כבישים בתל אביב - סרוגים

מחאת העובדים הסוציאליים: חסימת כבישים בתל אביב

לאחר שדחו את מתווה השר כ"ץ, העובדים הסוציאליים בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב, "מאות ואלפי מקרים לא מטופלים. הפייק ניוז שיש פה שירותי רווחה מתפקדים בישראל חייב להיפסק"

author-image
מחאת העובדים הסוציאליים: חסימת כבישים בתל אביב
  צילומסך

בכיכר רבין בתל אביב מתקיימת כעת מחאת העובדים הסוציאליים, עקב כך נסגרו מוקדם יותר הרחובות אבן גבירול בין ארלוזורוב לשאול המלך בשתי הכיוונים, דוד המלך מרחוב ויצמן עד אבן גבירול, פרישמן מכיכר מסריק ועד אבן גבירול ורח' בלוך, מארלוזורוב עד אבן גבירול נחסמו לתנועת כלי רכב.

עוד באותו נושא

שר האוצר: 70 מליון ש"ח מוגנות לעובדים הסוציאליים

כרגע מתחילה תהלוכה על אבן גבירול לצפון. ממשטרת ישראל נמסר: "המפגינים החלו בצעידה לאורך רחוב אבן גבירול ת"א וכעת חוסמים את ציר אבן גבירול בשני הכיוונים בקטע שבין רחוב ארלוזרוב לרחוב זבוטינסקי ת"א. כוחות משטרה במקום ומבצעים הזרמת התנועה לצירים חלופיים".

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות דחתה את התקצוב שאישר הבוקר (שלישי),  שר האוצר ישראל כ״ץ, כשסיכם על מתן מענה מיידי בנושא מוגנות לעובדים סוציאליים בגובה 70 מליון שקל. יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות טענה: "לא יהיה כלום כי אין כלום. בלופים לתקשורת"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי השתתף בהפגנה ואמר: "שר האוצר חייב להתערב באופן מיידי במשבר. המאבק של העובדים הסוציאליים הוא מאבק מיוחד במינו, הא מאבק של חלשים שאין להם כוח, שמטפלים בחלשים. זה החריג שצריך לטפל בו על ידי ממשלת ישראל כבר היום"

פרופ׳ שלמה מעוז אמר בהפגנה: ״בגלל שמתייחסים אליכם כמקצוע נשי, מקצוע משלים, נותנים לכם הגברים שמחליטים, כולל באגף תקציבים שאני מוכן שתתחלפו איתם בשכר, הם מפלים אתכם לרעה, שיתביישו להם. הבקשה שלכם מצחיקה, אתם מבקשים 1250 שקל, זה פרוטות. אתן צריכות להכפיל את השכר, להכפיל, תוך חמש שנים, לא לוותר, לא לוותר להם. האוצר מנסה למרוח אתכם, לתת לכם בתופינים, לא מוכנים! אתן צריכות לקבל תמורה להשכלה שלכן. הגברים אמרו לכן – אין לכן השכלה – ואז הנשים היה להן יותר תואר ראשון, אחר כך אמרו לכן – אין לכן תואר שני, יותר לנשים יש תואר שני, אחר כך אמרו לכן אין לכן P.H.D, לנשים יותר יש P.H.D מאשר לגברים. הגברים שמרמים אתכם, מגיע לכם שכר יותר גבוה מאותם גברים.

יו״ר איגוד העובדות הסוציאליות ענבל חרמוני: ״16 ימים אין מי שיעזור לאשה נפגעת אלימות לצאת מהמקום שבו היא נמצאת בסכנת חיים. 16 ימים אין מי שיסייע לילדים בסיכון, לקשישים בבידוד, אין מי שיכתוב הסדרי ראייה וזוגות שמתגרשים ומשתמשים בילדים שלהם אחד נגד השניה ממשיכים בזה באין מפריע. אנחנו לא מוכנות לוותר, לא מוכנות להסתפק בפירורים, נגמרו הימים האלה, נגמרו".

״מאות ואלפי מקרים לא מטופלים. הפייק ניוז שיש פה שירותי רווחה מתפקדים בישראל חייב להיפסק, אנחנו לא נהיה יותר עלה התאנה של מדינת ה-so called רווחה בישראל.

״הבוקר ראיתי ששר האוצר אמר שהוא הציע לנו הצעות ושנציגות העובדים דחתה את ההצעות. בואו נשים דברים על דיוקם, ראשית, אני בהחלט מעריכה את שר האוצר, ההתערבות שלו אפשרה לנו להגיע במשא ומתן עד כדי נקודה מסויימת, זה אכן מוערך. אבל, מאז יום ראשון לא מדברים אתנו ואנחנו ביום השש עשרה לשביתה, מאז יום ראשון מהאוצר לא מדברים אתנו ולא אכפת להם!

״מציעים לנו תוספות זעומות יש ומוגנות עד יוני 2021. ולזה אנחנו אומרות לא!

״ראש הממשלה הזכיר מספר פעמים במסיבות עיתונאים שיוקצה כסף לעובדים והעובדות הסוציאליות ואני רוצה לומר לו: במשרד האוצר עוצמים את העיניים, אוטמים את האוזניים, סוגרים את פיהם, הכל כדי שלא נקבל וכדי שהנושא הזה לא יטופל וכדי שלא יהיו שירותי רווחה בישראל. משרד האוצר הוציא למכירת חיסול את השירותים החברתיים בישראל! בושה! בושה!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אל תכנעו להם...
אורטל | 21-07-2020 12:29
אל תכנעו להם אל תתחשבו בהם הם מתעללים בנו כהורים משתמשים בילדים שלנו
2
לא צריך רווחה...
טל | 21-07-2020 12:38
לא צריך רווחה לא צריך הורסים משפחות בתים ילדים לא מסייעים בעליל במקום לתמוך.בהורים שיהיו עם הילדים ולתת להם גב כלכלי וסיוע בקהילה הם לוקחים עוקרים מאתנו את הילדים שלנו לא מספיק גבר מתעלל עד שמתגרשים מה שנותר הדבר שיקר ללב ילדים ההמשך שלנו גם את זה אתם לוקחים לא מגיע להם שיכנעו להם הם לא נכנעים לנו אן להם רגש של אמא לאמא לאא ליכנע להם אנחנו אמהות כמונו במצב שלנו צריכות לצאת לרחובות לזעוק את הזעקה שלנו להשמיע את הקול של הילדים שלנו החפים מפשע חסריי ישע נוכלותתתת אתן בהתחלה מחיכות אחר כך משתפות פעולה עם הגרוש תלכו לאלף עזעזאל
3
שיעשו פחות. פחות...
חיים | 21-07-2020 14:35
שיעשו פחות. פחות נזק.