שאשא ביטון: "לא נפסיק לדרוש מהממשלה רעיון מסדר"

שאשא ביטון: "לא נפסיק לדרוש מהממשלה רעיון מסדר"

לאחר שיו"ר הקואליציה קרא שלא להשתתף בדיון, וועדת הקורונה בראשות ח"כ שאשא ביטון סירבה לאשר את סגירת המסעדות כפי שבקשה הממשלה. זוהר: "האופוזיציה גוררת את הוועדה"

author-image
וועדת הקורונה אישרה: המסעדות יישארו פתוחות
  צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר שהמגעים בין שר הבריאות לבין יו"ר וועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון, לא בשלו והמתווה שהציע שר הבריאות אדלשטיין לפתיחה חלקית של המסעדות לא הובא אמש (שני), לאישור הממשלה. בשל כך היום ב5:00 בבוקר ההחלטות על סגירת הממשלה נכנסו לתוקף עד לדיון שהחל בוועדה.

ועדת הקורונה בכנסת סירבה הבוקר (שלישי) לאשר את סגירת המסעדות, כפי שכלול בצו ההגבלות שהוציאה הממשלה. שאר הסעיפים בצו – אושרו ע"י הוועדה. בהחלטה תמכו יו"ר הועדה יפעת שאשא ביטון וחברי הכנסת, מלינובסקי, לוי, קוז'ינוב, עסאקלה, רזבוזוב, חטיב, מיכאלי.

עוד באותו נושא

ככה לא מנהלים משבר, רק מגבירים את אי הוודאות


5

לפי הודעת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, חברי הכנסת מהקואליציה לא השתתפו בהצבעה. אך, התנגדו להצעה חברי הכנסת מהקואליציה קרעי, ברוכי, פלוסקוב.

וכך ברוב של 7 ח"כים מהקואליציה נגד 3 ח"כים מהליכוד ויהדות התורה ההצעה הערבה, חברי הכנסת של כחול לבן החברים בוועדה לא לקחו חלק בהצבעה.

ניסיונות שלא צלחו (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון אמרה בפתיחת דבריה בדיון ההצבעה על המגבלות: ״ניסיתי להגיע להבנות עם הממשלה עד השעות הקטנות של הלילה, אך לצערי זה לא צלח".

היא האשימה כי "משרד הבריאות לא הסכימו להושיב את האנשים מחוץ למסעדות על פי התו הסגול אלא על פי מספר מוחלט של 50 אנשים ללא רעיון מסדר. רציתי להכניס הגיון מסדר בהנחיות ועל כן דרשנו לפתוח מסעדות על פי התו הסגול – אנו נצביע על המסעדות, לא נאשר את סעיפיו בצו ונשאיר אותן פתוחות".

אנחנו לא נפסיק לדרוש שבכל אחת מההנחיות שיוצאות מהממשלה יהיה רעיון מסדר בכדי לרתום את הציבור למאבק בנגיף".

שאש ביטון הסבירה: "הבנו בישיבה אתמול בצהריים שהם מוכנים לפתיחת המסעדות בחוץ ע"פ התו הסגול. ביקשנו פתיחה בפנים המסעדות ל25%-35% מהתפוסה. הסכמתי לוותר על כך לתקופה, אך הם התעקשו שגם בחוץ יעמוד על 50 איש בלבד, ולא יותר מזה – ואפילו הוא לפי התו הסגול. אינני יודעת להסביר את ההתעקשות הזו לציבור ולמסעדנים. חייבים הנחיות שהציבור יבין אותם, כי הציבור הוא השותף המרכזי שלנו במלחמה נגד הנגיף".

זוהר: האופוזיציה גוררת את הוועדה

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד), הבהיר כי הממשלה מעוניינת בפתרון כדי למנוע את הנזק הכלכלי למסעדנים, "אך הבוקר הגיעו הנתונים על 1,800 נדבקים ביממה האחרונה. האופוזיציה מוכנה לסכן את בריאות הציבור, רק כדי לערער את יציבות השלטון. האופוזיציה גוררת את הועדה, בחוסר אחריות, למחוזות לא-טובים. כוונת יו"ר הוועדה טובים, אך הצעת הפשרה של הממשלה לפתיחת המסעדות בחוץ בלבד, ועד 50 איש בלבד, היא מאוזנת".

הוא קרא לאשר מגבלות אלו, ולנהל מו"מ על מתווה לפתיחת חדרי הכושר, וביקש משאשא-ביטון שלא להצביע עם האופוזיציה.

המתווה שהציע שר הבריאות, לא התקבל (צילום: פלאש 90)

מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) מחה מדוע בריכת הפעוטות בבריכת-שחיה עדיין סגורה, יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם) הגדיר את הוועדה כ"מעוז האחרון של הדמוקרטיה הישראלית", מרב מיכאלי (העבודה) קראה למסעדות לשמור על כללי הריחוק, ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) הציע לדחות את הצו כולו ולא להחריג רק את המסעדות, הילה שי-וזאן (כחול לבן) קראה לשיתוף פעולה עם משרד הבריאות כדי למנוע פגיעה במתווה הפיצויים של המסעדנים. יצחק פינדרוס (יהדות התורה) הזהיר כי כל התקהלות של יותר מ-10 אנשים במקום סגור – היא סכנה לבריאות הציבור, ולפי שלמה קרעי (הליכוד) לפי הצעת הוועדה – המסעדות יהפכו לאולמות אירועים קטנים.

נושא המסעדות נמצא במרכז המחלוקת בין הממשלה לוועדת הכנסת, זאת לאחר שההצעה המקורית לסגור לחלוטין את המסעדות נדחתה מיום שישי וניכנסה לתוקף כאמור הבוקר, בכפוף לאישור וועדת הקורונה. הממשלה דורשת שאלו יפעלו רק בשטח פתוח בחוץ ואילו הח"כים מבקשים להגדיל את התפוסה בפנים ל-35%. גם נושא חדרי הכושר נותר במחלוקת, וכתוצאה ההצבעה עליה נדחתה ליום רביעי. דרישת הח"כים לפתוח את האטרקציות, המוזיאונים וגני החיות תעלה להצבעה בהמשך השבוע.

אמש הציע שר הבריאות מתווה לפיו, ניתן יהיה להפעיל מסעדות עם עד 50 איש בחלל פתוח – בעוד שאכילה בתוך המסעדה תיאסר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כל הנתונים מצביעים בחלל סגור יש הדבקה
שלום | 21-07-2020 10:20
במיוחד במכון כושר שקשה לשמור על מסיכה וכל הנשיפות שם
איזה נחשית ארסית ביטון [מזל שלא אשכנזייה]
נחשית ארסית ביטון | 21-07-2020 11:56
נחשית ארסית ביטון
היא נשארה הזנב של כחלון הרשע שנזרק לעזאזל
ביטון נגיפה מזיק | 21-07-2020 11:51
ביטון מטרתה להחריב את הקואליציה. לא תזכה לכך, כי הקורונה תדבק בה בקרוב
2
חייבים לבטל את הועדה אם שמים את ברבש בלי זיגז
דני פרחי | 21-07-2020 10:21
זיגזג
3
כל הכבוד לה
אריה | 21-07-2020 10:30
מזל של מדינת ישראל שיש שומרת סף כזו חכמה, שקולה ואמיצה ששומרת על המדינה מההחלטות הלא-חכמות, הלא-שקולות והלא-אמיצות של הלא-מנהיג ביבי נתניהו.
מה עושה חכ"ית חיובית במפלגת הערסים העבריינים?
בן דוד עם אולם שמחות | 21-07-2020 11:15
היא לא תשרוד הרבה זמן בזוהמה הליכודית.
4
החלטות ועדת הקורונה הם פופוליזם
מוטי | 21-07-2020 11:59
אם חכ יפעת שאשא ביטון חושבת שאפשר לפתוח מסעדות לכל מספר של לקוחות, רק על בסיס שמירת הנחיות התו הסגול, הרי באותה מידה הועדה היתה אמורה לאפשר לגני אירועים לפעול על פי אותן הנחיות. העובדה שעניין זה אפילו לא עלה לדיון מצביע על כך שכל הנושאים שנדונים בועדה הם כאלה שיש לובי אגרסיבי מאחוריהן, כדגומת בריכות שחיה, מסעדות, מפעילי אטרקציות תיירותיות וכדומה.
5
קוטלת הזקנים דש...
Kjhhgg | 23-07-2020 8:12
קוטלת הזקנים דש מסבא וסבתא