ישראל והונגריה סיכמו: שיתוף פעולה בחקר החלל - סרוגים

ישראל והונגריה סיכמו: שיתוף פעולה בחקר החלל

שר החוץ ההונגרי פיטר סיאטרו נפגש עם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, וחתם איתו על הסכם לקידום שיתוף פעולה בין ישראל והונגריה לחקר החלל לצרכי שלום. ההצהרה נחתמה על רקע היחסים בין המדינות

ישראל והונגריה סיכמו: שיתוף פעולה בחקר החלל
  (צילום: משרד החוץ)

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, ושר החוץ ההונגרי, פיטר סיאטרו, חתמו היום (שני) על הצהרת כוונות לקידום שיתוף פעולה בין ישראל והונגריה לחקר החלל לצרכי שלום.

בהצהרה, שנחתמה במשרד החוץ ובמעמד שר החוץ גבי אשכנזי, נכתב כי שתי המדינות יפעלו לקידום הסכם בילטרלי לשיתוף פעולה בתחומי חקר ושימוש בחלל החיצון לצרכי שלום, בהם: לווינים ויישומיהם, תצפיות על כדור הארץ, מדעי כדור הארץ, שיטות לחקר החלל כגון רובוטיקה, רוברים, שיטות אופטיות, טכנולוגיות חלל ועוד.

ההצהרה לשת"פ נחתמה על רקע יחסים טובים בין המדינות ורצון הצדדים לחזק את שיתוף הפעולה ביניהן בתחום החלל.

השר שי אמר כי ״תעשיית החלל הישראלית, שזכתה למוניטין בינלאומי, היא נכס אסטרטגי עבור מדינת ישראל. שיתופי פעולה, כמו זה שנחתם היום עם הונגריה, מביאים עימם הזדמנויות להעמקת היחסים שלנו עם מדינות העולם וליצירת הזדמנויות כלכליות משמעותיות, במיוחד לאור פריחתה של תעשיית החלל האזרחית. דווקא עכשיו, בעת משבר, נכון להשקיע בפיתוח התעשיות שבהן לישראל יתרון יחסי ושביכולתן לייצר מנופים כלכליים ומנועי צמיחה״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גועלנפש. נציג האנטישמיות ההונגרית המשגשגת
ישראלים חובבי אנטיש" | 21-07-2020 14:08
..........
2
הרבי
נועם | 31-03-2021 8:56
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף