הזוי: כך בחר קניה ווסט להשיק את הקמפיין שלו לנשיאות ארה"ב

הזוי: כך בחר קניה ווסט להשיק את הקמפיין שלו לנשיאות ארה"ב

למרות הסיכוי הנמוך להיבחר, הראפר קניה ווסט החליט להשיק את הקמפיין שלו לנשיאות ארצות הברית בנאום הזוי במיוחד במהלכו פרץ בבכי. טרם ברור האם מדובר בקמפיין רציני או עוד ניסיון לקבל כותרות

באמצע השקת הקמפיין לנשיאות: הראפר פרץ בבכי
  (צילום: מתוך יוטיוב)

לאחר שיועצו האסטרטגי הודיע על פרישה מהמירוץ לנשיאות ארה"ב, נראה כי הראפר קניה ווסט ממש לא מתכוון לוותר כל כך מהר על אור הזרקורים.

למרות הסיכוי הנמוך להיבחר, החליט ווסט להשיק הלילה (שני, שעון ישראל) את הקמפיין שלו לנשיאות ארצות הברית כשהוא לובש אפוד צבאי ועל עורפו מגולח הכיתוב-"2020".

באירוע שנערך בצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, ווסט נשא נאום ביזארי במיוחד במהלכו פרץ בבכי, קילל וזרק שלל סיסמאות ומסרים מהתנ"ך לאוויר שהותירו את הקהל המום ומבולבל. האירוע שודר ביוטיוב והפך במהרה לויראלי במיוחד ברשת.

 

הראפר המוכר בן ה-43 דיבר בנאום על עבדים, מאבק השחורים ואפילו יצא נגד הפלות ופרונוגרפיה ברשת. במהלך הנאום ווסט התווכח עם הקהל ואף פרץ בבכי כאשר חשף כיצד הוריו כמעט החליטו לוותר עליו ולעבור הפלה.

עדיין לא ברור אם מדובר בקמפיין רציני, או עוד ניסיון של הראפר לקבל כותרות (כפי שעשה פעמים רבות בעבר). שם המפלגה של ווסט לנשיאות נקראת- "Birthday Party" ("מסיבת יום הולדת"). מדובר במשחק מילים באנגלית, כך שהמילה Party פירושה גם "מפלגה" וגם "מסיבה". אכן שם משעשע שנשמע כמו תחילתה של בדיחה.

(צילום:שטארסטוק)

כזכור ביום העצמאות האמריקני האחרון, הודיע וסט כי בכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות ארה"ב וצייץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו: "אנחנו חייבים לקיים את ההבטחה של אמריקה בכך שנסמוך על אלוהים, נאחד את החזון ונבנה את העתיד. אני רץ לנשיאות 2020". הציוץ זכה לתמיכה פומבית נרחבת ואפילו קיבל את תמיכתו של אלון מאסק.

מבחינה חוקית, ווסט עומד בקריטריונים הנדרשים להתמודדות בבחירות – אך לא יוכל להתמודד בתוך המפלגה הרפובליקנית או הדמוקרטית, מכיוון שהפריימריז לראשות המפלגות הבכירות כבר נערכו במרבית מהמדינות בארה"ב. כמו כן, המועמדים המובילים בשתי המפלגות – הנשיא המכהן דונלד טראמפ וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן – כבר הבטיחו את הניצחון בפריימריז הרפובליקני והדמוקרטי בהתאמה. כתוצאה, ווסט יוכל להתמודד רק כמועמד עצמאי – והסבירות שהיה מצליח להגיע לבית הלבן נמוכה במיוחד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו