פיצוץ שני תוך יממה: שריפה פרצה במפעל באיראן - סרוגים

פיצוץ שני תוך יממה: שריפה פרצה במפעל באיראן

פיצוץ עז נשמע במפעל בעיר טאבריז שבצפון מערב איראן, כשתיעודים הראו כי שריפה פרצה במפעל והעלתה עשן שחור. 2 מכבי אש שהוזעקו למקום נפצעו בזמן שפעלו לכבות את הלהבות. זהו הפיצוץ השני שנרשם באיראן ביממה האחרונה

פיצוץ שני תוך יממה: שריפה פרצה במפעל באיראן
  (צילום מסך)

הפיצוצים נמשכים: שעות ספורות לאחר הפיצוץ בתחנת הכח במחוז איספהאן, כלי התקשורת באיראן דיווחו היום (ראשון) על פיצוץ נוסף שנשמע במפעל בעיר טאבריז שבצפון מערב המדינה. תיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו כי שריפה פרצה במקום, כאשר עשן שחור היתמר מזירת הפיצוץ.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית "איסנא", הפיצוץ התרחש במפעל לייצור צלופן. כוחות כיבוי הוזעקו למקום ופועלים להשתלט על השריפה, כאשר 2 מהכבאים נפצעו במהלך הפעילות.

כאמור, הפיצוץ בטאבריז הוא המקרה השני של פיצוץ מסתורי באיראן ביממה האחרונה, אחרי הפיצוץ שנרשם הבוקר בתחנת כוח במחוז איספהאן שבמרכז המדינה. שני הפיצוצים היום מצטרפים לסדרה נרחבת של פיצוצים ותקלות שנרשמו בחודשים האחרונים במתקנים צבאיים וגרעיניים ברחבי איראן, שמתרחשים בתידורת הולכת וגדלה. עד כה דווח על 5 אירועים כאלו באיראן בשבוע האחרון, כשהחמור מביניהם היה ביום רביעי האחרון בנמל בושהר – שבו סדרה של פיצוצים הובילה לפריצת שריפה במקום, כשלפחות 7 ספינות עלו באש כתוצאה.

עוד באותו נושא

פעם רביעית בשבוע: פיצוץ נשמע בתחנת כוח באיראן

יומיים לפני כן דווח על פיצוץ גדול שנשמע במפעל כימי סמוך לעיר משהד, ויום לפני כן נרשם פיצוץ בבניין מגורים בבירה טהרן, שהובילה לפציעתו של אדם אחד. לפני שבועיים נרשמו גם כן שני פיצוצים במחוז אהוואז – האחד בתחנת כוח, והשני במתחם מפעלים פטרוכימיים. במקביל דווח גם על פיצוץ במתקן להעשרת אורניום בנתנז, שהוביל לנזק כבד במתקן ההעשרה. עוד קדמו להם פיצוצים נוספים בבסיס צבאי לפני כשבועיים ובמרכז רפואי 3 ימים לאחר מכן.

מפקד כח קודס אסמאעיל קאאני התייחס בשבוע שעבר לאירועים והאשים את ישראל וארה"ב באחריות למתקפות. בדבריו איים כי "ימים קשים מאד מחכים לארה"ב ולאויב הציוני בישראל. הצבאות שלהם עייפים ומותשים משנים של מלחמה וכיבוש, והם ייענשו על ידי האל".

נזכיר, כי בישראל אדישים לנעשה באיראן, אך גורמי מודיעין באיראן אמרו בשבוע שעבר ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל אחראית לסדרת הפיצוצים. לדבריהם, ישראל השתמשה ב"פצצה עוצמתית" במסגרת המתקפה במתקן בנתנז – כאשר חומר הנפץ גרם לנזק כבד במתקן. בחקירת האירוע איראן שללה אפשרות שהפיצוץ נגרם כתוצאה ממתקפת סייבר, והעריכו תחילה כי ייתכן שהתקיפה בוצעה באמצעות טיל שיוט או מל"ט – אך בהמשך אמרו כי האפשרות הסבירה ביותר היא שמישהו הצליח להכניס פצצה לתוך הבניין.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו