חילופי דברים בממשלה; גמליאל: "לא ועד קיבוץ כאן" - סרוגים

חילופי דברים בממשלה; גמליאל: "לא ועד קיבוץ כאן"

השרה גילה גמליאל לשר הכלכלה עמיר פרץ בישיבת הממשלה: "בגל הראשון הדברים עבדו מצוין ללא האחדות וללא הפריטטיות. זו ישיבת ממשלה, ולא ישיבה של הועד בקיבוץ", שמולי: "צריך להעביר את הכסף לחלשים"

חילופי דברים בממשלה; גמליאל: "לא ועד קיבוץ כאן"
  (צילום: מרק ישראל סלם/ פלאש 90)

ישיבת הממשלה דנה בהגבלות שנדחו מיום חמישי האחרון וצפויות להיכנס לתוקף בהמשך השבוע. במהלך הישיבה התפתחו חילופי דברים בין השרים על המחלוקת נגד התכנית הכלכלית.

השר עמיר פרץ טען כי "לא צריך להסתפק בדיווחי המל"ל. הגיע הזמן שמול כל הצעת החלטה שעולה, בנוסף להמלצות המל"ל יקום צוות נוסף שיתן המלצות במקביל״. אולם השרה גילה גמליאל תקפה כי "בגל הראשון הדברים עבדו מצוין ללא האחדות וללא הפריטטיות. זו ישיבת ממשלה, ולא ישיבה של הועד בקיבוץ", השיבה לו. "צריך לאפשר לראש הממשלה לנהל את המשבר הזה ולא לתקוע מקלות בגלגלים".

השר איציק שמולי העלה ביקורת נגד תכנית המענקים: "השאלה איננה האם צריך לתת כסף לציבור, צריך לתת גם יותר, השאלה למי? מנגנון חלוקה שנותן לכולם אותו הדבר מעניק למי שצריך פחות מדי ולמי שלא צריך יותר מדי. יש כאן 1.5-2 מיליארד שקל שחייבים לחלק אחרת, בצורה צודקת יותר מבחינה חברתית והגיונית יותר מבחינה כלכלית.

עוד משמולי: "החזקים ביותר לא מחכים לצ'ק של 3000 שקל מאיתנו כדי להגדיל את הצריכה. לעומת זאת ככל שנתעל את הכסף למעמד הביניים שנפגע ובוודאי לשכבות החלשות הכל יילך לצריכה. ככה זה עובד עם מי שאין לו או שנמצא באוברדרפט. לכן צריך להעביר את הכסף לשם".

השר רפי פרץ בכלל התייחס למשבר הכלכלי בתיירות בירושלים: "המשבר בעיר עצום, 80 אחוז מהתיירות פה מגיעה מתיירות חוץ ואין שום עיר שמבוססת על תיירות חוץ כמו ירושלים, מחודש מרץ אין פה תיירים בכלל. בתי מלון יסגרו אם לא נזריק להם חמצן, העברנו כבר מענקים אך חייבים לאפשר לקיים אטרקציות מותאמות בחודש אוגוסט אם הישראלים לא יבואו לחופשה בירושלים, העיר תקרוס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו