רוסיה טוענת: "נציג חיסון לקורונה כבר בחודש הבא" - סרוגים

רוסיה טוענת: "נציג חיסון לקורונה כבר בחודש הבא"

ברוסיה טענו כי הקרמלין מפתח חיסון לנגיף הקורונה, שצפוי לקבל אישור לשימוש כבר בחודש אוגוסט - ויגיע לציבור לפני סוף השנה. לפי הגורמים, השלב השלישי בניסוי יבחן את החיסון על אלפי אנשים

רוסיה טוענת: "נציג חיסון לקורונה כבר בחודש הבא"
  (צילום: שאטרסטוק)

האם רוסיה מתקרבת לחיסון לקורונה? גורמים בממשל הרוסי טענו היום (ראשון) כי המדינה מפתחת חיסון לנגיף הקטלני – אשר לדבריהם יוכרז כמאושר לשימוש כבר בחודש הבא. הדברים נאמרו אל מול הטענות של גורמים במערכת הבריאות העולמית, שהעריכו כי החיסון הראשון לא יגיע לציבור לפני תחילת 2021.

מי שהוביל את הטענה לפיתוח החיסון הוא קיריל דמיטרייב, 45, ראש קרן ההון הריבונית ברוסיה, שטען כי הוא ואשתו כבר קיבלו חיסון ניסיוני כחלק מהבחינה הרפואית. "פיתחנו כמות גדולה של נוגדנים אחרי שקיבלנו את החיסון הנסיוני" טען. "הקרמלין מתכונן כעת להכנס לניסויים בשלב השלישי של החיסון – שיכלול ניסויים על אלפי אנשים, ומתכנן להתחיל בחיסון המוני עוד לפני סוף השנה". במידה ורוסיה באמת תאשר להשתמש בחיסון בטווח הזמן המצוין, היא תהיה המדינה הראשונה בעולם שמציגה חיסון לנגיף שהתפשט ברחבי העולם.

עוד באותו נושא

באיראן הורו: אין לקבל חיסון לקורונה שפותח בישראל


15

ההודעה הנוכחית מגיעה לאחר שבשבוע שעבר שירותי המודיעין בבריטניה טענו כי הקרמלין מנסה לחבל במאמציהם של מדינות אחרות לפתח חיסון לקורונה. במרכז הלאומי הבריטי לאבטחת סייבר טענו כי האקרים רוסיים ניסו לפרוץ לאתרים של ארגונים וחברות המעורבים בנסיונות לפתח חיסון בבריטניה וכן במדינות רבות – ביניהן ארה"ב, קנדה וגרמניה.

"הארגונים והחברות האלו הפכו למטרה עבור ארגון האקרים בשם APT29, שבוודאות כמעט מוחלטת הוא חלק משירות המודיעין של הקרמלין״ נטען. בהודעה לא ציינו האם ההאקרים הצליחו לגנוב סודות רפואיים מהחברות שנפרצו, אך לדבריהם "הנסיונות להשגת חיסון לקורונה לא נפגעו כתוצאה מהפריצות לאתרי החברות״.

שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב הוסיף ותקף את רוסיה על המתקפה והפגיעה הפוטנציאלית בפיתוח החיסון. "זה לא מקובל כלל ששירותי המודיעין הרוסיים ישימו לעצמם מטרה להתערב במחקרים להשגת חיסון לקורונה" טען. "בעוד מדינות אחרות חותרות להשגת המטרות שלהן בהתנהגות חסרת אחריות, בריטניה ובנות הברית שלה ממשיכות בעבודה הקשה שלהן למצוא חיסון ולהגן על הבריאות העולמית. נמשך להיאבק באלו שמבצעים פריצות סייבר, ונפעל להביא את האחראים לדין״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המידע מעט מוטעה
דניאל ל.ק. | 24-07-2020 0:29
החיסון כבר הומצא לפני התקיפה על הבריטים וגם התורפה קיימת מעל חודש. גם אין ממש אפשרות לקרוא לזה תקיפה כאשר המידע שהופץ אמור להיות פומבי. לפי מקורות מאתרים רוסים. שמקורם במשרד הביטחון הרוסי.