מחאה בתל אביב וירושלים: "אף אחד לא דואג לנו" - סרוגים

מחאה בתל אביב וירושלים: "אף אחד לא דואג לנו"

אלפי מפגינים הגיעו לפארק צ'ארלס קלור בת"א במחאה על משבר הקורונה, ובמקביל מאות הפגינו מול מעון רה"מ בירושלים. לדברי המפגינים, "אף אחד במסדרונות השלטון לא דואג לנו"

מחאה בתל אביב וירושלים: "אף אחד לא דואג לנו"
  (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

מחאת הקורונה נמשכת: אלפי מפגינים התכנסו הערב (מוצ"ש) בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב לעצרות מחאה נגד מדיניות הממשלה במשבר הקורונה והתנהלותה אל מול המשבר הכלכלי שנוצר כתוצאה. במקביל מתקיימת גם הפגנה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, במסגרתה מאות מפגינים גם חסמו את רחוב עזה הסמוך.

"אנחנו כאן בגלל שהתעוררנו והבנו שאף אחד במסדרונות השלטון לא דואג לנו. אנחנו יתומים. יש לנו ראש ממשלה שעסוק בעצמו ומטרלל את כל המערכות לטובתו: במקום לטפל בקורונה הוא מאשים אחרים" אמר יניב סגל, ממארגני ההפגנה בירושלים. "הוא, ויתר שרי הממשלה, זורקים אחד על השני בוץ ומתנהגים כמו ילדים בארגז חול: ביבי מאשים את גנץ, גנץ שותק כמו דג – ואנחנו בינתיים מובטלים, חלקנו אפילו רעבים, ורואים את העתיד שלנו נהרס לנגד עינינו".

(צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

"במקום לעשות את הצעדים הנדרשים בשביל להוציא את העם הזה מהבוץ החברתי, הכלכלי, והבריאותי, הם קוראים לנו 'חרטא', הם קוראים לנו אנרכיסטים" הוסיף. "היום נראה לכולם שהם חבורה של שקרנים. אנחנו מחאה עממית של אנשים מכל רחבי הארץ שנמאס להם. אנחנו צעירים שרואים את הממשלה מחריבה להם את העתיד ובאים לזעוק: נכשלתם! לכו מכאן ותנו לנו לבנות לעצמנו עתיד טוב יותר – עתיד שוויוני, עתיד בריא, עתיד שפוי".

"האסון הכלכלי מהווה איום קיומי"

בהפגנה בתל אביב השתתפו ארגוני העצמאים, שהפגינו לצד שכירים שאיבדו את פרנסתם בגלל הקורונה. עוד הצטרפו אליהם פעילי מחאת "הדגלים השחורים", שהפגינו מוקדם יותר בעשרות צמתי ברחבי הארץ.

"המראות שאנו רואים ברחבי הארץ הם תוצאה של ממשלה לא מתפקדת והתוצאות הרות אסון" אמרו מארגני המחאה. "האסון הכלכלי שהממשלה הזאת יוצרת מהווה איום קיומי על מדינת ישראל כפי שאנו מכירים אותה. אלפים נאלצים להיכנס לחובות שילוו אותם עשורים קדימה, והממשלה עסוקה ביחסי ציבור וחלוקת כספי שוחד במקום לטפל בבעיות היסוד".

עוד באותו נושא

צפו; מפגין לשכן של נתניהו: אתה לא יכול לחסל אותו?


5

עוד נאמר כי "לאזרחי המדינה מגיע ראש ממשלה מתפקד שעסוק אך ורק בבעיות האזרחים ולא בהישרדות. השבוע ראינו מפגן מרשים של ספינים; רק שעם ספינים אי אפשר לקנות במכולת או לשלם שכר דירה. קו ישיר עובר בין העובדה שהנאשם מנסה להימלט ממתן דין על פשעיו לבין הפאניקה שהולידה את המשבר הכלכלי. כשאין מנהיגות – תפקיד האזרחים לקחת מנהיגות".

(צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

במשטרה נערכו מראש להפגנה והציבו מאות שוטרים סמוך לפארק, שפעלו במטרה לאפשר את קיום ההפגנה ולמנוע הפרות סדר. למרות התנגדות המשטרה לקיום ההפגנה בכיכר רבין, הובהר כי ההפגנות יותרו למרות מגבלות הקורונה – כשלדבריהם, "היערכות המשטרה נעשית על מנת לאפשר לכל מי שחפץ בכך להשתתף ולממש את זכות המחאה".

עם זאת, המשטרה מסרה כי "השוטרים אחראים לאבטח את המשתתפים, לשמור על הסדר הציבורי ולוודא עמידה בתנאי תקנות שעת חירום לעניין מניעת התפשטות נגיף הקורונה והכול תוך מזעור הפגיעה בשגרת חיי התושבים. ההיערכות נועדה לאפשר לכל המשתתפים להביע את כאבם ולהשמיע את קולם. בד בבד, המשטרה לא תאפשר מצב של התפרעות, פגיעה בשוטרים, פגיעה ברכוש ואנרכיה משולחת רסן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד למפגינים!!!!תבורכו!!!!
טולי בן טולילה | 18-07-2020 21:47
כל הכבוד למפגינים!!!!
2
חברים לא יהיו...
בשורה עצובה | 18-07-2020 23:50
חברים לא יהיו בחירות בקרוב , הזקן המושחת והשקרן מבין שהבית הולך להתמוטט עליו ..... המדינה בוערת בזעם בלתי נשלט .... והקוסם מתחיל להבין שכל חגיגה בסוף נגמרת ....
3
מדינה נגועה במגפה של פדופילים
הקלפטומנים | 23-07-2020 13:22
בישראל יש קבוצות של פדופילים וקלפטומנים שמלמדים את היתומים איך לקצר את החיים של ההורים המאמצים ולקבל ירושות.