עתירה: לעצור הקמת משרפה ליד מעלה אדומים - סרוגים

עתירה: לעצור הקמת משרפה ליד מעלה אדומים

בעתירה שהוגשה אמש לבג"צ, תושבי גוש אדומים ועמותת "ירוק עכשיו" דורשים לעצור את הקמת 'משרפת אדומים', זאת לטענתם כיוון שלא עבר הליכי תכנון וללא אפשרות להגיש התנגדויות

עתירה: לעצור הקמת משרפה ליד מעלה אדומים
  משרפה, אילוסטרציה (שאטרסטוק)

תושבי גוש אדומים הסמוך לירושלים ועמותת "ירוק עכשיו" עתרו אמש (שלישי) לבג"צ בדרישה שיוציא צו על תנאי לתהליך המתבצע להקמת משרפת אדומים.

התושבים טוענים כי השטח, שיועד בתחילה לאתר תיירותי, הוסב לאתר הטמנה ומחזור לפני כ-15 שנים. אך לאחרונה בהפתעה גמורה מתוכננת לקום בו משרפת פסולת ללא תכנון כנדרש.

עוד באותו נושא

המדינה מסרבת לאכוף בנייה ערבית לא חוקית בשטח C


7

התהליך להקמת המשרפה מתקדם אך לא עבר הליכי תכנון כגון תסקיר השפעה על הסביבה ובחינת חלופות וללא אפשרות להגיש התנגדויות, כך נטען על ידי התושבים.

"הליך הקמת המשרפה על ידי המדינה מנוגד לדיני התכנון והבניה" נכתב בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד הראל ארנון המייצג את התושבים.

"מדובר במחטף שקודם במחשכים על בסיס תכנית מתאר ישנה, משנת 2005, שאינה מתירת הקמת משרפה כלל. הקמת משרפת פסולת ענקית ובעלת השפעה סביבתית אדירה ללא תיקון תכנית, ללא בחינת חלופות וללא מתן זכות לציבור להגיש התנגדויות – מנוגדת להליך דמוקרטי תקין וראוי".

התושבים טוענים כי עוד לפני שדנים בטעמים נגד הקמת המשרפה צריך לדון על קידום תכנית חדשה בהתאם לכללים הקבועים בדין.

בנוסף, התושבים מבקשים מבג"צ לתת צו על תנאי עד פסק הדין. התושבים מוסיפים כי העתירה מגובה בתצהירה של המדענית הראשית של משרד הגנת הסביבה לשעבר, ד"ר סיניה נתניהו המתנגדת להקמת האתר ללא אופטימיזציה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו