אריה דרעי: בתקשורת הפכו את בני ברק למצורעים - סרוגים

אריה דרעי: בתקשורת הפכו את בני ברק למצורעים

השר אריה דרעי מסיר את האחריות מהמגזר החרדי להתפרצות הקורונה בגל הראשון: "אף אחד כאן לא ידע להתמודד עם הנגיף לא בציבור החרדי ולא בחברה הישראלית בכלל"

author-image
אריה דרעי: בתקשורת הפכו את בני ברק למצורעים
  יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר שקרא לציבור החרדי לעשות חשבון נפש, אומר השר אריה דרעי במהלך כנס של ארגון גשר, כי הגל הראשון התחיל במגזר החרדי מסיבות אובייקטיביות, וכי אין להם גרם של אשמה.

לדברי השר, הכל התחיל בחג פורים אשר לדבריו "החג הכי דביק ביהדות", השר המשיך ואמר "אז עוד היה מותר להתקהל עד 5,000 איש ו-2,000 איש. כשראש הממשלה הכריז בערב עם משה בר סימן טוב על איסור התקהלות היו אצלי 300 איש בבית".

עוד באותו נושא

סקר: סיקור החברה החרדית בקורונה היה לא הוגן

"היו התקהלויות בבתי כנסת, חתונות, סעודות והמשפחות בציבור החרדי גדולות מאוד וזה גרם להדבקה המונית. זה התחיל במגזר החרדי מסיבות אובייקטיביות, אין להם גרם של אשמה. אף אחד כאן לא ידע להתמודד עם הנגיף לא בציבור החרדי ולא בחברה הישראלית בכלל. ואז המדינה נפלה על המגזר החרדי".

דרעי  גם דיבר על הצדדים החיוביים שבתקופה: "למדתי הרבה מאוד מהגל הראשון של הקורונה, למדתי מה זה עם ישראל. למדתי ערבות הדדית ואיך כל ישראל ערבים זה לזה. כולם רצו לעזור בבני ברק, הרמטכ"ל, החיילים, וזה בתקופה שאנשים פחדו להיכנס לבני ברק, היה פחד פסיכולוגי".

"בתקשורת הפכו את בני ברק למחנה מצורעים. הצבא נכנס באלפים וחילק מנות חמות ותרופות למבוגרים. הם עשו דברים שהם לא ייאמנו. החיבור הזה בין החיילים לקהילה שם חימם את הלב. כעת אנחנו בגל שני ואני משוכנע שנתגבר עליו כמו בפעם הראשונה".

"הציבור החרדי הפך לכוכב של הקורונה"

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה המכהן גם כיו"ר חוקה חוק ומשפט אמר: "הציבור החרדי הפך לכוכב של הקורונה בעל כורחו. לא בודקים למה יכולה להיות הדבקה המונית במגזר שחי בצפיפות של 800 אלף איש. זה המשך הקמפיין כמו בדברים אחרים".

"כמו שאומרים שהציבור החרדי רוצה לשדוד את הקופה הציבורית, אבל אף אחד לא מתייחס לכך שמדובר בציבור הכי עני, הכי פחות נהנתן, הולך הכי פחות למסעדות. כל זה מלווה עם תקשורת עוינת ופוליטיקאים שנוגחים בנו כשאפשר והקורונה זו נגיחה נוספת".

ח"כ אשר אף לא חסך ביקורת מהמשטרה והביעה אותה בגלוי בפני סיגל בר צבי, ראש חטיבת שיטור במשטרת ישראל: "עבודת המשטרה היא עבודת קודש וחשובה מאוד. גם רמת האמון בין ההנהגה הפוליטית לקציני המשטרה היא בדרך כלל טובה מאוד".

"חמישה או עשרה טיפשים שסורחים בתפקידם"

"הבעיה היחידה זה שלא תמיד זה מחלחל למטה. אותו שוטר שנמצא בשטח עם האנשים, אם הוא מוסת וראה כתבות נגד חרדים במאה שערים ומושפע מכל זה, מה שקורה בשטח זה שהוא מפעיל אכזריות. לא מדובר בכלל השוטרים, אלא חמישה או עשרה טיפשים שסורחים בתפקידם".

"למשל בסיפור עם הילדה ששתתה ברד", הוסיף אשר, "אם הייתה יוצאת תגובה באותו רגע שהמשטרה משעה את השוטר או הולכת לבדוק, התגובה של הציבור החרדי הייתה שונה".

לסיום אמר: "מי שהופתע שתושבי בני ברק מסבירי פנים, אז טוב שאנשים הופתעו. ההסתה שעושים לנו בתקשורת היא עוולה שאין לה כפרה. זה נעשה עם העלבה, עם פגיעה, טוענים שאנחנו מפיצי החיידקים והמחלות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל בני ברק בקואליציה הממשלתית.שייפעלו?!
רוצים אהדת מעונים?! | 15-07-2020 17:31
.
דרעי:ללכת עם ולהרגיש בלי.אתם לא באופוזציה.
רוצים להראות אנדרדוג | 15-07-2020 18:33
אין בחירות עכשיו, שיגיעו להידברות עם מי שרלוונטי לקורונה
דרעי מהנדס את...
על מי אתה עובד ? | 15-07-2020 17:45
דרעי מהנדס את התודעה. לא שכחנו : כשאמרו לסגור מוסדות חינוך - הרב קנייבסקי אמר להמשיך ללמוד. כשאמרו להפסיק להתפלל בתוך בתי הכנסת - החרדים המשיכו. כשאמרו לשמור על ריחוק חברתי ומסכות - החרדים ציפצפו. עכשיו מיללים שנטפלים אליהם....70 אחוז מהמאושפזים היו חרדים !
2
פעמי בחירות.ככה מסתמן מהצהרות הפולטיקאים.
למי זה טוב?לאף1. | 15-07-2020 18:36
. רוצים להכנס לבחירות עי אהדה של כביכול קדושים מעונים. תיתפלאו השיטה עובדת יפה. 1999 .