"הקורונה הפכה מגורם מאחד לגורם מפלג" - סרוגים

"הקורונה הפכה מגורם מאחד לגורם מפלג"

בנאום הבכורה שלו בכנסת, ח"כ אליהו ברוכי מיהדות התורה התייחס למתיחות בציבור החרדי בצל משבר הקורונה והזהיר כי יש "שבר אמון חסר תקדים בין הציבור לרשויות אכיפת החוק. הקורונה הפכה מגורם מאחד לגורם מפלג"

"הקורונה הפכה מגורם מאחד לגורם מפלג"
  (צילום: עדינה ולמן\דוברות הכנסת)

המשבר בציבור החרדי: על רקע המתיחות והטענות לאלימות מצד כוחות הביטחון כנגד המפגינים החרדים, ח"כ אליהו ברוכי מיהדות התורה נשא היום (שלישי) את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת ואמר כי נוצר משבר אמון בין החברה החרדית לבין גורמי אכיפת החוק.

"הקורונה הפכה מגורם מאחד לגורם מפלג" טען בנאומו. "הפניות והתלונות הרבות שהתקבלו בלשכתי בימיי הספורים בכנסת, מצד אחיי וחבריי בחברה החרדית, מעידות על שבר אמון חסר תקדים בין הציבור לרשויות אכיפת החוק. אם בימים כתיקונם האמון הזה הוא חיוני, הרי שבתקופה הזאת מדובר בפיקוח נפש. אם האזרח הקטן ירגיש שהאכיפה נועדה כדי לחפש אותו ולא כדי לשמור עליו, הנזק עולה על כל תועלת".

עוד באותו נושא

גפני: "התמיכה החרדית בנתניהו לא בטוח תימשך"


4

אמש יו"ר וועדת הכספים משה גפני התייחס למתיחות בקרב הציבור החרדי וטען כי ישנה הפליה כלפי היישובים החרדים בכל הנוגע לתקנות החירום ואכיפת הנחיות הקורונה. "זה פשוט לא יאמן. המציאות הזאת היא מציאות שפוגעת בכולם – גם בפרנסה של האנשים וגם בבריאות האנשים שגרים בשכונות הללו" טען. "המציאות היא שבסופו של דבר יהיו משפחות שיבואו בלי פרנסה הביתה, האישה לא יכולה לנסוע לעבודה כי היא גרה בשכונה שהוטל עליה סגר, הבעל לא יקבל כלום והמשפחה תרעב למוות".

עוד הזהיר כי המשבר פוגע בתדמיתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרב החרדים. "אנחנו רואים את התמיכה בו בציבור החרדי – זה לא בטוח ימשיך עם מה שקורה עכשיו" אמר גפני. "הוא צריך להתעסק בנושא הבריאותי והכלכלי, והיה צריך להתחשב גם בנו בדברים האלה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
עם ישראל החביבין זה הזמן לנו להתעורר להתחזק
. | 17-07-2020 17:01
בעקבות פתיחת נחל לכיש... ---------בשבת-------- האם אגודת ישראל תצא מהקולציה באשדוד ?
2
צריך להיות מודאג מזה ש"ביבי".................
צריך להיות מודאג מזה | 18-07-2020 22:31
צריך להיות מודאג מזה שביבי [בערבית זה פיפי] לוקח את הפרדת הרשויות לזה שהוא היחידי שמחליט... אם מדיחים יו”ר ועדה בכנסת חכ יפעת שאשא ביטון בגלל עבודתו המקצועית שלה, זה מראה שראש הממשלה מפחד מהביקורת, ושהוא הפך לדיקטטור במלוא מובן המילה. ואדוני הדיקטטור נתניהו, אם אתה חושב שזה ילך לך בקלות, אתה טועה בגדול!!! אצל כולם ברור מאוד שנתניהו מרגיש שאחיזתו מתערערת, ומנסה להדק את הדיקטטורה עוד ועוד. כבר ראינו שסיפוח איוש נמוג, ועדה לחקירת השופטים לא קמה, ועדת הקורונה לא מאשרת אוטומטית, הוא נאלץ להודות שטעה בחזרה המהירה לנורמליזציה, בנו יאיר התנצל בפני דנה וייס, הפגנות סוערות נגדו - ועכשיו עבר לאיומים: נגד שאשא ביטון, נגד שאול מרידור, נגד המפגינים, נגד כל החרדים. אכן אסור להרפות עד לסילוק הדיקטטור המושחת המנובל הזה. היידה ביבי - הבייתה.