הצעת חוק: קיצוץ בפנסיות תקציביות ובשכר הח"כים - סרוגים

הצעת חוק: קיצוץ בפנסיות תקציביות ובשכר הח"כים

ח"כ שרן השכל קוראת לקיצוץ בפנסיות התקציביות, בשכר חברי הכנסת, השרים והבכירים במגזר הציבורי, למשך משבר הקורונה. זו לא הצעה ראשונה בעניין וסביר להניח כי היא תוצמד לאחרות

author-image
הצעת חוק: קיצוץ בפנסיות תקציביות ובשכר הח"כים
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

עוד הצעת חוק מבקשת להביא לקיצוץ בפנסיות התקציביות ובשכר חברי הכנסת, השרים ובכירים במגזר הציבורי, כך על פי ההצעה שהגישה ח״כ שרן השכל מהליכוד.

"עם תחילת משבר קורונה, עוד לפני הקמת הממשלה, הבנתי שמדובר באירוע אדיר מימדים שישפיע על כולנו לאורך זמן", מסבירה השכל. "ויתרתי על תוספת שכרי ומיד פניתי לועדת הכספים בבקשה לקצץ ב-20% בשכר חברי-הכנסת, השרים ובכירי המגזר הציבורי ובפנסיות התקציביות הגדולות – מהלך שהיה חוסך לנו מאות מליוני שקלים בכל חודש, לצערי הדבר לא קרה".

לאור זאת, הגישה כאמור את ההצעה שתביא להפחהת בשכר שמקבלים בכירים. "הקוראת לקיצוץ בפנסיות התקציביות, בשכר חברי הכנסת, השרים והבכירים במגזר הציבורי, באותה מתכונת, למשך משבר הקורונה. אני קוראת לכל חברי-הכנסת להצטרף ולתמוך. ‏‎מתבקש שבעת הזו אנו כנבחרי ציבור נגלה סולידריות לא רק במילים אלא גם במעשים".

בשבוע שעבר דחתה ועדת שרים לחקיקה את הצעת החוק של ח"כ ניר ברקת לאפשר לחברי כנסת המעוניינים בכך לוותר על שכרם, כולו או חלקו, וכן על תשלומים נוספים שאינם שכר היסוד, ולהודיע על כך לחשב הכנסת.

ברקת אמר בעקבות דחיית התיקון כי "צר לי שועדת השרים דחתה את ההצעה שלי לאפשר לחברי כנסת שירצו בכך להפחית אפילו חלק סמלי ממשכורתם.אמון הציבור בנבחריו מתחיל בדוגמא אישית. זו הייתה יכולה להיות הזדמנות להביע הזדהות וסולידריות חברתית במיוחד בתקופה קשה זו.אני בכל מקרה לא מתכוון למשוך שכר והכנסת יכולה לתרום אותו למטרה טובה שתבחר."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הראשון שדיבר על...
זהותניק | 14-07-2020 18:34
הראשון שדיבר על קיצוץ פנסיות תקציביות.זה פייגלין ב2013.תמיד חושב ראשון על הכל.