מסתמן: הסדר טיעון בשל אי מניעת רצח רינה שנרב הי"ד - סרוגים

מסתמן: הסדר טיעון בשל אי מניעת רצח רינה שנרב הי"ד

התביעה הצבאית תציג היום בבית המשפט הצבאי במחנה עופר את ההסדר אליו הגיעה עם המחבל איסר מערוף שלא מנע את הרצח של רינה שנרב הי"ד בפיגוע הרצחני במעיין דני לפני כשנה

מסתמן: הסדר טיעון בשל אי מניעת רצח רינה שנרב הי"ד

התביעה הצבאית צפוייה להציג היום (שלישי) בשעות הצהריים הסדר טיעון אליו הגיעה עם המחבל איסר מערוף הנאשם, על פי כתב האישום המתוקן, כי לא מנע את רצח רינה שנרב הי"ד.

מערוף נעצר שלושה ימים לאחר ביצוע הפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב, ונפצעו אביה ואחיה. כתב האישום המתוקן מייחס למחבל עבירה של אי מניעת עבירה, וזאת משום ששמע מפי המחבל קאסם שיבלי, בחודש יולי 2019, את בדבר כוונתו לבצע פיגוע, וכי מעיין דני (עין בובין) הוא מקום מתאים ביותר לביצוע פיגוע.

עוד באותו נושא

לקראת הריסה: צה"ל מיפה את ביתו של רוצח רינה שנרב


4

באותה הזדמנות ציין שיבלי כי הוא "מתכוון לעשות משהו יותר גדול מעאצם ברגותי" (שתכנן את הפיגועים בגבעת אסף וצומת עפרה) ו"לזכרו של אבו עלי מוצטפא" (מנכ"ל החזית העממית שחוסל על ידי ישראל).

קנס נמוך במיוחד

על פי כתב האישום, מערוף ידע ששיבלי, אחד מחמשת המחבלים שנגדם הוגשו כתבי אישום בגין חלקם ברצח של רינה ז"ל, ופציעת בני משפחתה, ריצה בעבר עונש מאסר בגין עיסוק בחומרי נפץ וכן כי שיבלי הוא בעל ידע בייצור חומרי נפץ.

במסגרת ההסדר עם התביעה הצבאית, מערוף יודה בכתב האישום המתוקן, והתביעה תבקש להשית עליו עונש מאסר לריצוי בפועל של 16 חודשים, מאסר מותנה וקנס בסך 6,000 שקלים.

דבר קיומו של כתב האישום, ועוד שני כתבי אישום ביחס לעוד שני מחבלים שלהם יוחס, בין היתר, עבירה של אי מניעת עבירה, נודע למשפחת שנרב רק בימים האחרונים.

עו"ד מוריס הירש, מייצג את משפחת שנרב (באדיבות המצולם)

"הטרור משתלם"

עורך הדין של משפחת שנרב, מוריס הירש, מסר לסרוגים כי: "המשפחה מחזקת את ידיה של התביעה הצבאית ומאמינה שבית המשפט יטיל את העונש הקשה ביותר המתאים לנסיבות העניין".

"המשפחה מבקשת לציין את הקנס שיוטל על המחבל בסך 6000 שקלים בלבד, זאת לעומת המשכורת אותה ירוויח מהרשות הפלסטינית בעודו בכלא שתעמוד על כ-30,000 בסך הכל. משמעות הדבר שהטרור משתלם".

"מערכת האכיפה צריכה לשנות ולהבין שכסף מניע את הטרור, צריך לשנות גישה בכל הקנסות ולוודא שהמשכורות האלה שהרשות הפלסטינית משלמת הופכות לנטל ולא לדרך להתעשרות של מחבל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו