מסתמן: אלו ההנחיות שייצאו לקראת חגי תשרי - סרוגים

מסתמן: אלו ההנחיות שייצאו לקראת חגי תשרי

בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי לא יהיה מנוס מלאסור לערוך את חגי תשרי עם המשפחה המורחבת, וכי ארוחת ראש השנה ושאר החגים ייערכו במתכונת בה נערך ליל הסדר

author-image
מסתמן: אלו ההנחיות שייצאו לקראת חגי תשרי
  (צילום: מנדי הכטמן/ פלאש90)

משרד הבריאות ינחה לחגוג את חגי תשרי בנוכחות המשפחה הגרעינית בלבד – כפי שהיה בליל הסדר האחרון – ויאסור לחגוג אותם עם המשפחה המורחבת.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', בכירים במשרד הבריאות אמרו כי אמנם מוקדם קבל החלטות לעוד חודשיים אך בשל הנתון המצביע על אחוזי הדבקה גבוהים מאוד בבית, משרד הבריאות יאסור ארוחות חג משותפות. עם זאת, החלטות תתקבלנה סמוך לחגים בנושא לפי המידע על מגמות התפשטות הקורונה בארץ ולפי נתוני התחלואה בשבועות הקרובים.

עם זאת, לדברי הבכירים: "ההערכה הרווחת כעת היא שלא יהיה מנוס מלהורות לחגוג את ראש השנה רק עם המשפחה הגרעינית, והערכות אלה מבוססות על ניתוח המידע על מגמות התפשטות הקורונה בישראל ובעולם וכן על בסיס המידע והאזהרות של מרבית מדינות העולם וארגון הבריאות העולמי לגבי החודשים הקרובים".

כמו כן, הערכות אלה מתבססות על ניתוח קצב ומיקום ההידבקויות בקורונה בישראל שחלק ניכר מהן קרו בבתים, ולכן ארוחות ואירועים משפחתיים המוניים עלולים להגדיל ולהאיץ עוד את התפשטות המגיפה בארץ. בכירים במערכת הבריאות ציינו עוד כי יש להביא בחשבון כי בארוחות החג של ראש השנה משתתפים בני משפחה רבים, לעיתים עשרות אורחים, כולל המבוגרים והקשישים שנחשבים לקבוצות הסיכון הקשות ביותר למחלה, והם גם נחשבים לחולים עם סיכויי ההישרדות הנמוכים ביותר.

עוד באותו נושא

בעקבות התחלואה: נתניהו ייפגש עם בר סימן טוב


5

עוד ציינו הבכירים כי ייתכן שמשרד הבריאות ימליץ לציבור לקיים את ארוחות החג רק עם המשפחה הגרעינית באופן המצומצם ביותר וגם יסביר את המשמעות הרפואית הקריטית של המלצה זו, אבל לא תצא הוראת ממשלה שמגבילה בחוק את ההתכנסויות המשפחתיות בראש השנה, כפי שהיה בפסח וביום העצמאות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
בדיקות הקורונה לא...
סדר סגר | 14-07-2020 8:58
בדיקות הקורונה לא אמינות לחלוטין, מחקר שבדק מצא ש 80% לא אמין!!! לזה אתם קוראים בדיקה! אפילו בתור בדיחה לא הייתי קורא לזה! נמשיך הבדיקה בכלל מזוהמת וזאת בשים לב שהגל השני הוא לאחר שהציבור בסטרס ולחצים מהתקשורת בעולם! זאת אומרת בשל המצב האנושי כיום גורם להמצאותם של אקסיומים! ומי אמר בכלל שבדיקת ה PCR מאבחנת וירוס ולא אקסיום!! תכלס, לא קשה לראות שיש פה מזיד להישתמש בוירוס כדי להביא את העולם למשבר! אל תשכחו היום זה אנחנו מחר זה אתם זה נקרא סדר! ואתם חלק מהסדר, כפי שהודיעו אף אחד לא מעל לחוק!!!
2
האם מישהו חשב על תפילות ימים נוראים?
אריק | 14-07-2020 9:06
הרי אם יהיה סגר אפילו מנין חצרות יהיה בלתי אפשרי .
3
שבוע הבא יהיה סגר של 10 ימים
אממממ | 14-07-2020 9:13
שבוע הבא יהיה סגר של 10 ימים כי אמור להתקיים עוד שימוע במשפט ביבי. בריאות הציבור והמצב הכלכלי לא מעניינים אותו - רק ענייניו האישיים. ומי שלא מבין את זה הוא אוויל שתורם להרס המדינה
4
ולמה לא שביל הזהב
מיכל | 14-07-2020 9:40
לא ארוחות המוניות מצד אחד, ובודדים מצד אחר. למה לא אפשר למשפחה אחת קרובה לחגוג עם הקשיש. בדידות קשה גם היא.