סקר: סיקור החברה החרדית בקורונה היה לא הוגן - סרוגים

סקר: סיקור החברה החרדית בקורונה היה לא הוגן

סקר חדש קובע כי רוב הציבור הישראלי חושב שהתקשורת סיקרה באופן לא הוגן את הציבור החרדי במהלך משבר הקורונה, וכי החרדים יהיו הממושמעים ביותר במקרה של סגר שני

author-image
סקר: סיקור החברה החרדית בקורונה היה לא הוגן
  יונתן זינדל/פלאש 90

סקר חדש של ארגון גשר הפועל לחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים שהתבצע באמצעות מכון המחקר 'פאנלס פוליטיקס' קובע כי רוב הציבור חושב שהתקשורת סיקרה את הציבור החרדי במהלך הקורונה בצורה לא הגונה.

על פי הסקר, 45% מהציבור סבורים כי התקשורת הישראלית חטאה בצורת סיקור המגזר החרדי בתקופת הקורונה, לעומת 38% אשר השיבו כל לא הייתה בעיה עם צורת הסיקור. 17% לא ידעו להחליט האם הסיקור התקשורתי היה הגון או לא.

עוד באותו נושא

ההפגנות בת"א ובירושלים | "חרדי הוא אזרח חסר זכויות"


16

בנוסף, קובע הסקר כי רוב הישראלים מאמינים כי במקרה של סגר כללי נוסף, הציבור החרדי יהיה הממושמע ביותר, כאשר בדעה זו מחזיקים 37% מהציבור, זאת לעומת  36% אשר סבורים כי הציבור הכללי יהיה ממושמע יותר. 27% השיבו כי הם לא יודעים לומר מי יהיה ממושמע יותר.

לגבי שינוי היחס אל החברה החרדית לאחר סיום הסגר על ערים חרדיות, נקבע ברוב מוחץ של 67% כי היחס לא השתנה – זאת מול 11% בלבד שהשיבו כי השתנה לרעה בעוד 15% השיבו כי השתנה לטובה.

מנכ"ל ארגון גשר, אילן גאל דור מסר: "לאורך השנים מערכת היחסים של המגזר החרדי עם החברה הישראלית ידעה עליות ומורדות. אנו מצויים היום בנקודת זמן ייחודית בה ישנה הבנה כי החברה החרדית דומה מאוד לציבור הכללי".

מנכ"ל גשר, אילן גאל דור: לתקשורת ישנה אחריות (צילום: אביתר ניסן)

"גם היא בנויה מציבור רחב שהינו אכפתי וקשוב וגם בה, בדיוק כמו בציבור הרחב, ישנם 'שוליים' של ציבור אשר ההתמודדות עימו מורכבת יותר. ברגע שישנה הבנה כי כולנו דומים, תבנה תשתית חזקה יותר לפיתוח חיים משותפים בריאים וטובים יותר".

"הסקר אף מוכיח כי לתקשורת ישנה אחריות ביצירת התפיסה והיחס כלפי מיעוטים ככלל וכלפי חרדים בפרט וכולי תקווה שהמגמה אשר עולה ממנו תהיה תחילתה של דרך חדשה ביחסים בין אזרחי ישראל לחברה החרדית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו