לראשונה: טראמפ עטה מסיכה בביקור בבית חולים - סרוגים

לראשונה: טראמפ עטה מסיכה בביקור בבית חולים

נשיא ארה"ב נצפה לראשונה בציבור כשהוא עוטה מסיכה על פניו - זאת במהלך ביקור בבית החולים הצבאי בוושינגטון. במענה לשאלות אמר כי "אף פעם לא הייתי נגד מסכות, אבל אני מאמין שיש להן מקום וזמן"

לראשונה: טראמפ עטה מסיכה בביקור בבית חולים
  (צילום מסך)

אחרי חודשים שבהם סירב לעטות מסיכה על פניו וזלזל בטרנד שהפך לחלק בלתי נפרד ממשבר הקורונה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נצפה הלילה (ראשון) לראשונה עם מסיכה על פניו – זאת במהלך ביקור בבית החולים הצבאי וולטר ריד הסמוך לוושינגטון. במהלך הביקור נפגש עם חיילים פצועים, וענה לשאלות התקשורת כשהוא לובש את המסיכה – כשרבים התמקדו בהחלטה לשנות את מדיניותו בנושא.

"אף פעם לא הייתי נגד מסכות, אבל אני מאמין שיש להן מקום וזמן" אמר טראמפ. "אני חושב שכשאתה נמצא בבית חולים ומדבר עם חיילים ואנשים רבים, שבחלק מהמקרים יצאו מחדר הניתוח רק לפני כמה דקות, זה דבר נהדר לעטות מסכה".

כזכור, עד כה טראמפ סירב לעטות מסיכה בבית הלבן ובאירועים ציבוריים, ואף הגיב בלגלוג ליריבו ג'ו ביידן שהקפיד על כך. בעבר טען כי מדובר בהצהרה פוליטית נגדו שנועדה לתת ביקורת על ניהולו של משבר הקורונה, ובבית הלבן לא הקפידו על עטיית מסיכות בחודשים הראשונים למגפה – עד שמספר מיועציו של טראמפ וסגן הנשיא מייק פנס נדבקו בקורונה. התנגדותו הנחרצת של טראמפ למסיכות התקבלה בביקורת רבה גם בקרב חבריו למפלגה הרפובליקנית, והפכה לטענה מרכזית בהסברים על הכישלון בעצירת המגפה בארה"ב.

עוד באותו נושא

הזיגזג של טראמפ: "אין לי בעיה לחבוש מסיכה"

עם זאת, בשבוע שעבר טראמפ אמר בראיון לרשת "פוקס ניוז" כי הוא יסכים לחבוש מסיכה במידה והוא יהיה במקום סגור ובקרבת אנשים אחרים. "אני בעד מסכות, אני חושב שהן טובות. אם אני אהיה בצמוד לקבוצה של אנשים בחלל סגור, ואין מרחק של 2-3 מטר בינינו – ברור שאני אחבוש מסיכה" אמר. "כבר עשיתי זאת בעבר – אנשים ראו אותי במסיכה, ואני די אוהב איך שאני נראה עם מסיכה".

לדבריו, "אני בדרך כלל לא במצב שאני צריך מסיכה. כיום אנשים מקפידים על שמירת מרחק, ובגלל שאני הנשיא כולם עוברים בדיקת קורונה לפני שהם מגיעים לפגישה איתי. אבל בסיטואציה שאין אפשרות אחרת – אשים מסכה, ואין לי בעיה שאנשים יראו את זה".

עם זאת, טראמפ התנגד להנחות על חובה כלל-ארצית לעטיית מסיכות במרחב הציבורי. לטענתו "יש הרבה מקומות במדינה שבהם אנשים שומרים על מרחק, הרבה יותר מהנדרש". למרות התנגדות הנשיא, ב-22 מתוך 50 המדינות בארה"ב כבר הונהגה חובה לחבוש מסכות בציבור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו