הקרב על התקציב: עוד מחלוקת חריפה בין גנץ לנתניהו - סרוגים

הקרב על התקציב: עוד מחלוקת חריפה בין גנץ לנתניהו

רה"מ נחוש להעביר תקציב חד שנתי, לעומת כחול לבן שמתעקשים על תקציב דו שנתי, בינתיים העברתו בישיבת הממשלה נדחתה פעם נוספת. במערכת הפוליטית רואים בכך עוד איום על שלמות הממשלה

author-image
הקרב על התקציב: עוד מחלוקת חריפה בין גנץ לנתניהו
  (צילום: מרק ישראל סלם/ פלאש 90)

תקציב מדינת ישראל נדחה פעם נוספת ולא יגיע מחר (ראשון) לשולחן הממשלה, בעקבות מחלוקת בין הליכוד וכחול לבן על אורכו, האם לאשר את תקציב רק ל-3 חודשים או לשנה? מדובר בעימות נוסף בתוך הקואליציה שמאיים על שלמותה.

בניגוד למהלך של ראש הממשלה נתניהו ובכירי משרדו ומשרד האוצר לקדם תקציב חד שנתי, כחול לבן דורשים להעביר תקציב דו שנתי, שיהיה לשאריות 2020 ו-2021, סך הכל שנה וכ-3 חודשים.

כחול לבן מתעקשים על תקציב דו שנתי

בהודעה שהוציא שר הבטחון גנץ, הוא הבהיר כי הם תומכים במפגינים אמש ומחדד את המסר לשותפיו בממשלה כי כחול לבן מתנגדים לתקציב חד שנתי. "הודעתי לראש הממשלה ושר האוצר שלצד התמיכה בתוכנית הסיוע המיידית, כחול לבן תעמוד על כך שתוצג בהקדם מדיניות תקציבית רחבה הרבה יותר שתעודד את הצמיחה קדימה ולא נסתפק במענה לשלושה חודשים בלבד".

המונים בהפגנת העצמאיים (צילום: מרים אלסטרפלאש 90)

גם שר המשפטים אבי ניסנקורן הצטרף לקריאתו של גנץ ואמר כי "חבילת הסיוע שהוצגה בשבוע שעבר היא צעד בכיוון הנכון, אבל לצדה אנחנו בממשלה חייבים להציג תקציב שיאפשר ודאות כלכלית ומנועי צמיחה למשק. תקציב לשלושה חודשים לא ייתן את המענה הנדרש. שר המשפטים הוסיף כי "נעמוד על כך שיגובש תקציב אחראי, עם הסתכלות קדימה לשנת 2021. תקציב שיבטיח רשת ביטחון כלכלית לעסקים, לעצמאים, לקשישים ולמי שאיבדו את מקום עבודתם".

מועד אחרון לאישור: עוד חודש ושבוע

בהסכם הקואליציוני עליו חתמו כחול לבן והליכוד נקבע כי יעבור תקציב דו שנתי, עד סוף 2021, וכי המועד האחרון לאישורו הוא 17 באוגוסט, אך בעקבות המשבר כתוצאה מנגיף הקורונה, נתניהו החליט בגיבוי בכירי האוצר כי הוא מעוניין להעביר קודם כל תקציב חד שנתי ל-2020 ורק אחר כך תקציב ל-2021.

כזכור, פגישה שהתקיימה בראשית השבוע בין השניים הסתיימה ללא הסכמות, כשבמקביל משרד האוצר עובד בקדחנות כבר על תקציב חד שנתי חרף המחלוקות.

במערכת הפוליטית מעריכים כי הצדדים יגיעו בסופו של דבר לפשרה, לפיה יאושר תקציב חד שנתי, אך בתנאים מסוימים כמו לזמן של חצי שנה ולא לשלושה חודשים בלבד. זאת אומרת, עד לתחילת ינואר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ביבי הביתה
סיפוח-כבר-ביום-ראשון | 12-07-2020 6:45
היישר מפי הסוס: ״מדובר על ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, ואין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים במדינת ישראל. קיים חשש, אני חייב להגיד אמיתי - לא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי, (משום ש) הוא נמצא במצוקה המיוחדת הזו - הכול כך עמוקה
2
מורשת ביבי = המשבר הכלכלי החמור בתולדות המדינ
ראובן | 12-07-2020 6:55
מורשת ביבי = המשבר הכלכלי החמור בתולדות המדינה
3
טרם יבשה הדיו...
הסכם יש לכבד ( ? ) | 12-07-2020 6:59
טרם יבשה הדיו על ההסכם שהליכוד וכחול לבן חתמו - וכבר הליכוד מפר אותו. התנהלות של מאפיה, בראשותו של המאפיונר הראשי נתניהו. אין ערכים, אין דאגה לאזרח - יש דאגה לכסו הפרטי של נתניהו ולהמשך שילטונו המצחין למרחוק.
4
גנץ צודק. ביבי רוצה להפיל הממשלה בגלל משפטו.
אזרח מודאג | 12-07-2020 8:57
ביבי רוצה רק חבל לפרק את הממשלה וזה יהיה בגלל התקציב כאשר האמת היא שהוא חושש מהמשפט כי גם הוא יודע שהוא אשם.