אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הרב מדן: יש הומוסקסואלים שהם צדיקים גמורים

הרב יעקב מדן מפרסם סרטון בו הוא מציג את הגישה המורכבת של יחס התורה לאנשים שנמשכים לבני מינם. בין "החופש המיני אינו דבר נכון" לבין "הם לא אשמים שיש להם נטיות כאלה"

הרב מדן: יש הומוסקסואלים שהם צדיקים גמורים
  (צילום: יוטיוב/מכון ידעיה)

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, השתתף בסדרת סרטונים של מכון 'ידעיה' והציג את הגישה המורכבת של יחס התורה כלפי אנשים שנמשכים מינית לבני מינם.

לדברי הרב מדן: "יש אנשים הומוסקסואלים, ואני מכיר ואני איתם בקשר, שהם צדיקים, ואם יש להם קול יפה אני לוקח אותם להיות שליחי ציבור בתפילת נעילה להוציא את הציבור. לא פחות מזה. יש ביניהם אנשים צדיקים".

הרב מדן הדגיש כי "אנשים לא אשמים שאלה הנטיות שלהם, ויש רבנים שנותנים את העצות ומדריכים את האנשים האלה וגם עוזרים להם. והאנשים האלה ששומרים על ההלכה הם צדיקים גמורים. אני מכיר אנשים שאני מתפלל שתעמוד לנו זכותם. באמת יכולים להיות צדיקי עולם, על מה הם מתגברים, מה הם עושים, ואני חושב שהם ראויים לכל שבח".

 

הרב מדן מדגיש כי "יסודות המין אצל האדם ניתנו לצורך ברור: להקמת משפחה ולקשרי משפחה נכונים בין אבא ואמא. החופש המיני איננו דבר נכון. מין זה דבר שנועד לדבר מסויים, ולתבוע בו חופש זה לתבוע חופש בדבר שצריכים לתבוע בו משמעת. וכולנו מצווים על המשמעת הזאת. אני מדבר כרגע על הגברים: יש רק אישה אחת. אני מסכים שבעיה של חופש מיני של אנשים שנוטים לזה היא בעיה גדולה יותר".

"יש בעיה", אומר הרב מדן. "ואנחנו צריכים לשבור את הראש איך אנחנו יכולים לעזור להם כמה שיותר. לקחת את מה שהתורה אומרת, לרמוס אותו, ולהגיד את המצווה הזאת אינני מקיים, זה לא נכון. התורה לא איפשרה את הדבר הזה, אינני מאמין שהתורה אי פעם תאפשר את הדבר הזה".

עוד באותו נושא

הרב יעקב מדן: "זה יום קשה מאוד"


7

בסוף דבריו הוא אומר: "יש במה שאני אומר כאן דבר שמאוד לא נוח לי לומר והוא קשור למשפט שאמרתי כבר קודם: אל תדון אדם עד שתגיע למקומו. אין לי את היצר ההומוסקסואלי, ואיך אני יכול להדריך אנשים כאלה ולהגיד להם: אתם צריכים להתאפק?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
27 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
כבוד הרב,הסתבכת עם החרד"לים הרשעים
יהודי כשר | 10-07-2020 9:09
תתכונן להתקפות נבזיות
2
דבר והיפוכו
שלמה.ב | 10-07-2020 9:25
הומו צדיק. אכן אם יש לו נטיה/סטיה זהו מום מולד, אך גם פדופיליה ונקרופילה ורדיפת שמלות הן מום מום מולד, האם גם במקרים אלו הם צדיקים? האם הרב לא חושש בדבריו לתת הכשר לכל פושעי ישראל בטענה שנולדנו כך? גם אם הרב לא התכווין, אבל זו המשמעות, וכבר אמרו חכמים היזהרו בדבריכם. כדאי שהרב יוציא בדחיפות הבהרה שאין כוונתו שהם הומואים פעילים, אלא שהם בעלי הסטיה אך מתגברים על כך יום יום, שאם לא חורבן גדול יצא מזה.
איזהו גבור?
שלמה | 10-07-2020 10:45
האם לאדם שיש משיכה חזקה ביותר לנשים היא כשרה? ודאי שאסורה, אך בהימנעותו הוא מקבל שכר גדול, לפום צערא אגרא. כל אחד מאיתנו וגם הנורמלים - לא בעלי הסטיות ההומוסכסואליות - יש לנו יצרים ותאוות ואנו מצווים להתגבר ופועלים כך ולא באים בטענות 'מה לעשות נולדתי כך'. ואכן אדם בעל כל נטיה/סטיה שהוא מתגבר לחלוטין, הן בהרהורים והן מעשים צדיק וקדוש יקרה לו.
אז מי שיש לו יצר לגברים, הוא לנצח יהיה רשע?
אני | 10-07-2020 9:32
אין לו סיכוי לגבור על היצר? לחזור בתשובה? אתה בטוח שאתה מבין ביהדות?
3
צודק.הכי פופולרי להומואים להתפרק, ומי שלא הוא
אני | 10-07-2020 9:34
מי שלא הוא צדיק אמיתי. לא חכמה להיות סטרייט בישיבה ולהגיד אני קדוש וטהור. נראה אותך מסתדר עם נטייה לגברים, כשהתמודדות שלך היא לגמרי לבד, ונשאר באותו מצב.
4
רב?
ישראלה | 10-07-2020 9:45
לא רב ולא כלום. איך אתה מעז לדבר נגד התורה הקדושה, זהו ערב רב גאה ומוצהר, מה ''צדיקי'' בהם? עולם הפוך ראיתי !!!
יש אנשים שקשה להם להבין נושאים מורכבים
חוה | 22-07-2020 18:27
התורה עמוקה מיני ים ונותנת הוראות והנחיות לכל אדם ולכל מצב. הרב משבח את אלו שמתגברים על יצרם! בדומה לאדם שיש לו נטיה לכעס אך עובד ומנסה להמנע מלכעוס או אדם שיצרו מפתה אותו לגנוב ובכל זאת הוא נמנע מכך.. שנזכה כל אחד להתגבר על יצרו כל אחד ועבודתו כל אחד ונסיונותיו שנזכה לעין טובה על עצמנו ועל זולתינו ויחד כל עם ישראל נזכה לשוב בתשובה שלמה ולבל פני משיח צדקנו במהרה בימינו אמן
ישראלה - יש לך פיגור שכלי ?
זאב | 10-07-2020 17:00
איך אפשר להיות ככ חסר הבנת הנקרא .
כל מילה בסלע - מסכימה עם תגובתך
לישראלה | 10-07-2020 12:30
איך יכול להיות שרב בישראל עונה תשובה כזו על הומואים ?? לא בחינם איני סובלת כבר שנים את הרב הזה ולא קוראת מאמרים שלו ! לאנשי האתר - זו דעתי אל תפסלו .
כנראה שאתה לא מבין את התורה
אביח | 10-07-2020 10:54
מי שיש לו נטיות הפוכות הוא לא אשם בכך שהוא נולד ככה, מה שהתורה מתנגדת אליו זה המעשה עצמו
יצחק | 10-07-2020 10:54
הוא מדבר על אותם בעלי נטיות כאלה, שלמרות נטייתם הם נמנעים ממשכב זכר ובכך מקריבים קורבן קשה, כי אינם רוצים לעבור על איסורי תורה. אשריהם ואשרי חלקם, אכן צדיקים אמיתיים. ומי את בכלל שליחת השטן שתכני אותם ערב רב?
5
מסתבר שכל הגושניקים ליברלים שמולנים
גל | 10-07-2020 9:55
אין צדיק בסדום
מה זה קשור לליברליות ?
שמואל | 10-07-2020 17:02
אתה בן 12 ? אם יצורים כמוך הם תלמידי ישיבות רגילים אז הגוש היא הישיבה הנורמלית היחידה. כל השאר הן כנראה של בני אדם שיותר קרובים לקופים
6
יוסף | 10-07-2020 10:03
אם הם מתגברים מה טוב, אבל הבעיה היא כשהם לא מתגברים
ומה קורה כשאדם אינו מצליח על יצר הכעס וכועס??
בת ישראל | 22-07-2020 18:29
לכל אחד יש יצרים ונסיונות בשטח העבודה שהקב''ה נתן לו...
7
שלום | 10-07-2020 10:06
הכותרת חוטאת לדברים מהכותרת הבנתי לגיטימציה למעשים. מתוכן הדברים לא היא אלא לגיטימציה לנטיה
8
לא נכון
שמיר אורן | 10-07-2020 11:18
רבותי זה לא נכון הרב הזה אין צורך להקשיב לו כי זה לא הגיוני שהומו יעלה בתפילת נעילה זה חטא לכל המתפללים יותר ממה שאנשים רואים דברים לא צנועים וכדומ'
9
בני | 10-07-2020 11:57
מסכים שהומו שלא חוטא במשכב זכר הוא איש קדוש המתגבר על יצרו וראוי יותר מכל אדם להתפלל נעילה ותפילתו בודאי נשמעת...אין על כל עוררין...
10
יהודי | 10-07-2020 12:38
ורבני הגוש מוכיחים שיש גם רבנים רשעים גמורים
11
יפה אמרת | 10-07-2020 13:40
בהחלט! למשל הרב דרור אריה, שלמרות נטיותיו הטבעיות, כובש את יצרו ואף זכה להקים משפחה בישראל! לא כל רב הומו נוהג כמוטי אלון.
12
נימת דברי הרב מכבדת את הזולת ודי בכך כדי לנחם
את האדם | 10-07-2020 14:44
קבוצת סיכון
13
החזיר הכשר | 10-07-2020 16:01
בוא נראה אם מישהו מספר שהוא נמשך לאשת הרב מדן. תעלה אותו לחזן בנעילה? אחרי שתעשה את זה יהיה מה לדון... מצחיק שרב אומר אל תדון את חבריך עד שתגיע למקומו... אז כל דיין צריך להיות גנב/אנס/רמאי/נואף בפוטנציה... ודאי שלא
קוראי שמו | 11-07-2020 22:19
מה קשור לא תחמוד אם יש משיכה או נטיה זה לא איסור לא תחמוד. לא תחמוד זה לעשות פעולה שמקדמת את האיסור למשל רבנים שהתירו לזוגות חד מינים לגור ביחד אך ללא קיום יחסים... פשוט לא יאמן. ולגבי לדרוש משהו שקשה לאחרים אפשר להגיד את זה על כל דבר כמו לקום לתפילה ועוד..... זה התפקיד של רב/מחנך/הורה לעשות מה שראוי לעשות ולא מה שקל לעשות...
שמואל | 10-07-2020 19:35
על אישה נשואה יש איסור נוסף - לא תחמוד. על הומוסקסואלים אין שום איסור כזה. והרב מדן לא מתכוון בהיבט ההלכתי - יותר בהיבט הרעיוני והחינוכי, ובזה הוא צודק - לדרוש מאדם לעשות משהו מבלי שאתה מבין את כאבו זה לא יהודי. והרב מדן עדיין דורש מהומואים לעמוד בכללי ההלכה ולא אומר אל תדון, אבל הוא עושה את זה בלב כבד ומתוך מודעות (שלצערנו לחלק גדול מהרבנים אין) לכך שקשה לדרוש מאדם דברים שאתה לא מבין בהם.
14
ה"רב"
טועה ! | 10-07-2020 16:14
ומטעה ! סוטיי כת נגע סדום ועמורה , - אינם בניי אדם ! כל מי שלא אוהד שלהם , - מרצחים !
15
מילי | 12-07-2020 14:09
כבוד הרב, אני מוצאת את דבריך יפים וחכמים. גם אני בדיעה כמוך שיש הבדל בין הנטייה לבין עצם המעשה. ואל לנו לשפוט, אנו לא בית דין, בקשר לדבריך אני לא יודע איך זה, אז איך אני יכול להגיד להם להתאפק ? כבוד הרב, מה תגיד לרווקים ורווקות דתיים מבוגרים ? ואפילו מבוגרים מאוד, גם הם מתאפקים. אז להם יותר קל להגיד להתאפק ? ויותר פשוט להגיד ? האדם יכול לבחור אם לממש את המיניות שלו או לא. יש מציאות כזאת של נזירים גם ביהדות, יש מצב שאדם מסוגל פתאום לחשוק מאוד באשת חבירו לדוגמא. עד שיהיה חולה מרוב שיחשוק בה. אבל גם אם יהיה חולה לא יקרב אליה! אנחנו היום חיים בעידן שדוחפים לכולנו כל הזמן את הרעיון שמיניות זה משהו שהוא לא בר שליטה עצמית, ושהומואים חייבים לממש את המיניות שלהם יותר מכולם, זה הגיע לרמה שילדים מצהירים שהם כאלה ... אז מובן לי שיש הבדל בין אדם סטרייט לכזה שלא והתסכול בוודאי שונה והניסיון שונה וקשה. אבל כמו אותו אדם שלא יקרב לאשת חבירו אפילו אם יחלה, כך גם בעניינם הבחירה החופשית נמצאת אצל האדם
16
גל כוטמן | 20-07-2020 12:16
כנראה שיש רבנים רשעים גמורים