כתב המשטרה במסר נוקב: "השוטרים שכחו את תפקידם"

כתב המשטרה במסר נוקב: "השוטרים שכחו את תפקידם"

סרטון אחרי סרטון של אכיפה באלימות, הביאו את כתב המשטרה של 'הארץ', ג'וש בריינר לזעוק נגד המשטרה: "יד מכוונת דואגת להפצת סרטוני שוטרים אלימים מכל קצוות הארץ בכל יום?! משטרה ללא אמון הציבור, לא שווה הרבה"

כתב המשטרה במסר נוקב: "שוטרים שכחו את תפקידם"

שורת סרטונים מכוערים, בהן נראים שוטרים אוכפים באלימות את חוקי הקוורנה, הביאה את כתב 'הארץ' הוותיק, ג'וש בריינר לתקוף את מסוקריו – משטרת ישראל שלטענתו: "לא מתגלה בגדולתה", מה שיוביל לאיבוד אמון הציבור.

בכמה ציוצים בטוויטר כותב בריינר כי הוא "מלווה את המשטרה הרבה שנים. אני לא חושב שהיה שבוע כמו האחרון שבו נפגע אמון הציבור במשטרה בעקבות התנהלות השוטרים ברחובות בחלוקת דו"חות על אי עטיית מסיכה. איבוד שליטה על אירועים שוליים, אנשים נורמטיביים הופכים לעבריינים, עיכובים מיותרים, הפחדות", הוא מתאר.

"פתאום כל אזרח מגלה את השוטרים כשהוא יורד לזרוק זבל, והמשטרה מתגלה, ואני אומר את זה בצער רב, לא בגדולתה. כמות הדוחות שניתנו עצומה, לא במקרה ציבורים שלמים, החרדים למשל, בטוחים שהמשטרה שמה אתם כמטרה האמת? לא מאמין אבל גם לא יכול לשלול.

ומה עצוב? שבכל האירועים האחרונים לא ראיתי שהמשטרה באה ואומרת 'סליחה על חולון, טעינו בי-ם, הגזמנו בדימונה'. 30 אלף שוטרים, עשרות אלפי דוחות, אפס טעויות. מקסימום 'נתחקר' ולא מתייחסים לאירוע. וגם במשבר הזה, איפה מ"מ המפכ"ל? איפה מפקדי המחוזות? אינם. שולחים סנ"צ לטלוויזיה, שיסתדר".

על סנגור המשטרה על עצמה, אומר בריינר כי  "הגדילה לעשות דוברות המשטרה כשאמרה השבוע שיש "קמפיין מגמתי" נגדה. כאילו יד מכוונת דואגת להפצת סרטונים של שוטריה אלימים מכל קצוות הארץ בכל יום. תמיד המשטרה היא הקורבן, כאילו לא מדובר באחד הגופים החזקים ביותר במדינה. הם המסכנים. הציבור? כנראה הוא אשם. תיכף יאשימו את האינטרנט".

לסיכום הוא משגר מסר נוקב לשוטרים שאמורים לדאוג לציבור ולא להטיל עליו אימה. "המשטרה שוכחת דווקא בימים האלה דבר אחד חשוד: תפקידה הוא גם לשרת. אתם אמורים להיות לטובת הציבור, לא נגדו. המטרה שלכם היא לא לחלק אלפי דוחות של 200 ₪ אלא להגן על הציבור מפני הקורונה. זו המטרה. תעזרו לציבור, קשה לו. לנו. אל תחפשו אותנו כי משטרה ללא אמון הציבור, לא שווה הרבה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צודק
ישראל | 09-07-2020 19:06
המשטרה גיבורה על חלשים, ובעבריינים לא מטפלת , רק מצערת את האזרח יותר ויותר כשגם ככה קשה לו
ימח שמם של השוטרים האכזריים עם בריינר יחד
עפרא לפומיה של ברינר | 09-07-2020 23:11
בריינר רומס את הדתיים והחרדים משך שנים, בגלל אנשים כמו בריינר ימש''ו סובלים החרדים מהשוטרים. בריינר חצי גוי עפרא לפומיה
2
משטרת ישראל הינה גוף פלילי ומסוכן.
דרום אפריקני | 09-07-2020 19:08
ארץ אוכלת יושביה אך איננה משמינה.