היועמ"ש לבג"צ: להעמיד קווים מנחים בפני הכנסת - סרוגים

היועמ"ש לבג"צ: להעמיד קווים מנחים בפני הכנסת

בקביעה חדה, היועץ המשפטי לממשלה כתב לבג"צ כי הכנסת העניקה לח"כ חיים כ"ץ חסינות מהעמדה לדין שלא בסמכות, ומבקש מבית המשפט לקבע קווים מנחים לכנסת במתן החסינות

היועמ"ש לבג"צ: להעמיד קווים מנחים בפני הכנסת
  יוסי זליגר/פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (רביעי) לבג"צ את תגובתו לעתירה שמבקשת כי החסינות שנתנה הכנסת ה-22 לחבר הכנסת חיים כ"ץ תבוטל.

בקביעה חדה, כתב היועץ כי הכנסת פעלה בחוסר סמכות כאשר העניקה חסינות לחיים כ"ץ בעבירות מתחום טוהר המידות, ולכן יש לבטל את ההחלטה.

עוד באותו נושא

עתירה נגד החסינות של ח"כ חיים כץ: אין לכנסת סמכות"

הסיבה לכך שהכנסת פעלה בחוסר סמכות, לטענת היועמ"ש, היא שהעבירות אותן ביצע כ"ץ על פי כתב האישום אינן נכנסות תחת ההגדרות הקבועות החוק ועל כן יש מקום להתערבות שיפוטית בהחלטת הכנסת.

היועמ"ש כתב כי אמנם אפשר להגיש נגד כ"ץ כתב אישום בשנית, אך מכיוון שהדבר יגרור בקשת חסינות נוספת, בית המשפט מתבקש לקיים דיון בעניין ולקבוע פסיקה בעניין שתגביל את חברי הכנסת בבקשת החסינות הבאה.

"להעמיד קווים מנחים בפני הכנסת"

בעמדה נכתב: "הגם שבמישור הפרוצדורה ניתן להניע כאמור קיום הליך חסינות מחודש בנסיבות שנוצרו, ראוי להדגיש כי במישור המהותי הליך זה יתייחס לאותו כתב אישום ויעורר אותן השאלות בסוגיית החסינות, משמדובר לראשונה באישום הנוגע להתנהלות חברי הכנסת בהליך חקיקה וכמי שמקדמים חקיקה".

"לפיכך, מבוקש כי בית המשפט הנכבד יאמר את דברו על אודות ההחלטה על מנת להעמיד לפני ועדת הכנסת בכנסת ה-23 קווים מנחים לקיום הדיון המחודש".

"הכנסת לא יכולה להכשיר עבירות חמורות"

התנועה לאיכות השלטון הגיבה לעמדת היועמ"ש: אנו מברכים על עמדתו החדה והנחרצת של היועץ המשפטי לממשלה, ומקווים שבית המשפט הנכבד יאמץ את העתירה של התנועה ואת עמדת היועמ"ש במלואן".

"עבירות חמורות מתחום טוהר המידות וניגוד העניינים, שנעשו תוך שימוש במעמד חבר הכנסת, הן לא עבירות שהכנסת יכולה להכשיר בחסות רוב קואליציוני. אוי ואבוי לנו אם הכנסת תהפוך את עצמה לעיר מקלט בה יכולים להסתתר אלו המבקשים לחמוק מאימת החוק.

ממשמר הדמוקרטיה הישראלית נמסר: "טוב עשה היועץ המשפטי לממשלה שקיבל את כל טענותינו בעניין החלטת הכנסת להעניק חסינות לח"כ חיים כ"ץ".

"החלטת הכנסת הקודמת הייתה בלתי חוקית, ועל בית המשפט לקבוע שהיא בטלה ולאפשר את הגשת כתב האישום נגד כ"ץ באופן מיידי לבית המשפט. משמר הדמוקרטיה ימשיך לעמוד על כך שהחלטות הכנסת והממשלה יהיו בהתאם לדין ולעקרונות היסוד של משטר מתוקן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המן-דבליט מתנהג בדיוק כמו המן הרשע עם מרדכי
המן-דבליט יקבץ נדבות | 09-07-2020 8:05
יש לו לברנש הזה פרצוף של נמר טורף. טפו טפו עליו. הבורא יעיף אותו לכל הרוחות