נלחמים מהאופוזיציה: זה היה השבוע של ימינה | סיכום פוליטי

נלחמים מהאופוזיציה: זה היה השבוע של ימינה | סיכום פוליטי

סערת וועדת החקירה של סמוטריץ', ההתנגחויות של בנט בקורונה ושקד לוועדה למינוי שופטים: ימינה יורקת אש מהאופוזיציה; ואיך עזר האיש החזק ב'דגל התורה' לסמוטריץ'? סיכום פוליטי

נלחמים מהאופוזיציה: זה היה השבוע של ימינה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

כתב גלי צה"ל שאל ביום שני האחרון בישיבת סיעה של 'יש עתיד' את יאיר לפיד מי היריב שלו, נתניהו או גנץ? "נתניהו" ענה מייד ללא כל ספק, כשיצאו העיתונאים מהחדר לחש אחד מהם, "הוא צריך לסובב את הגב ולהסתכל אחורה. בנט מחכה לו שם", זה נכון. יו"ר ימינה, שר הבטחון לשעבר נפתלי בנט הפך לקול האופוזיציוני הכי חזק, לאו דווקא מהימין.

הוא נכנס במלוא המרץ בידיעה ברורה שבאופוזיציה צריך להילחם. בהתחלה הערכתי יחד עם נוספים במערכת הפוליטית שבנט שלא היה חבר כנסת מעולם ונכנס ישר לנעליו כשר ובטח ובטח שלא מהאופוזיציה ייעלם ולא יצליח למלא את החלל הריק בין תפקיד בממשלה לח"כ פשוט בספסלים האחוריים, אבל אז, ומצטערת אם זה יישמע רע, הקורונה הגיע לו בול בזמן.

בסקר שערכו בלשכתו לפני כשלושה שבועות, בשאלה מה חשוב כאן ועכשיו לאזרחים, הסתבר שכלכלה זה העניין מכאן הגיע גם הסלוגן "לא פרנסה, לא מעניין" והבחירה לדבוק רק בנושא הכלכלי. מאות פניות ציבור מגיעות ללשכה, עוד כמה עשרות מתקשרים ישירות לטלפון האישי של בנט כדי שיתרום להם כסף, כל המפגשים גורמים לקבל בוקס לבטן, שומעים סיפורים מזעזעים של אנשים.

לדוגמה, באחד הימים השבוע הגיע אדם עם מוגבלות כשהוא נעזר בהליכון אל הבית ברעננה כשבנט עוד היה בכנסת וביקש תרומה כספית מהמאבטח. במקרה אחר ביום שלישי במהלך סיור בדרום פגש בנט עובד במטבח שבעקבות המצב הכלכלי הבנק הגביל לו את מסגרת האשראי מ-17 אלף שקל ל-1000 ש"ח בלבד, בנט הרים טלפון למנהלת סניף הבנק של אותו עובד, וביקש ממנה לטפל במצב תוך כדי שהוא מפעיל קשרים ואת השם שלו כדי לעזור לאנשים שבמצוקה.

זה אולי קרדיט ענק מדי ובמשרד הבריאות כבר כינו זאת כמי שזורק חץ ומסמן את המטרה, אבל  השבוע הזה היה לגמרי של נפתלי בנט, איך התכניות שהציג לפני 4 חודשים במרץ מתממשות בימים אלו, מעידוד מנכ"ל משרד הבריאות להעביר סמכויות לפיקוד העורף, אימוץ הרעיון לשימוש בסלקטורים בשדה התעופה לעשות את התחקור האימפדיולוגי ומינוי פרוייקטור ראשי, אלו דברים שבנט מושך את הממשלה לקבל החלטות שהוא דיבר עליהם מידי יום- את זה היה ניתן לראות בבירור השבוע, כשהאסטרטגיה וקביעת המדיניות משפיעה דה-פקטו על הממשלה.

עוד באותו נושא

גילת בנט: מצד נתניהו שנעבור שואה כלכלית


12

אבל גם היו כמה נפילות, המלחמה לא מפוזיציה אבל רק הזמן באופוזיציה וחופש הפעולה מאפשרים מהלכים תוקפניים שכאלו. ויש לו זמן, בנט כבר לא שר בממשלה ויכול לשונת את הלו"ז לרדת לביתר עלית בדיוק בשעה שהוטל עליה סגר או להקים פקקטה קבינט קורונה אזרחי, למרות שהוא לא צריך עזרים ויודע מספיק טוב לאתגר מעצמו. כשבסיום פגישה השבוע היועצים לא לוקחים מהאנשים טלפונים בקריאה להצטרף לימינה ולא מנצלים את המצב לעשות פוליטיקה, אלא במקביל עובדים על השטח יש טעם לפגם בהבנה הפוליטית. גם הסקרים לא עובדים לטובתו של בנט, אף פעם, גם השבוע אחרי 11 מנדטים בפעם השנייה אין עניין להתבשם.

ואם לא די בזה, תקפה רעייתו גילת בנט את חוסר הסכמתו של ראש הממשלה, באופן מפתיע, למנות את בעלה למנהל משבר הקורונה. אמירות כאלו נתפסות כלא ענייניות ומבליטות את הצד האופוזיציונרי, במלחמה האישית ולא האזרחית. בנט מצידו ימשיך לצעוק שבזה שהממשלה לא קיבלה את ההחלטות שלו עד עכשיו  – ישראל משלמת את המחיר, הוא יכול להכיל ולשמוע ולהדהד את הקול של העצמאים ובמעט שנשאר להצליח להחזיר את הממשלה להתמקד בקורונה.

התרגילים של ימינה

דווקא בשבוע ללא סכסוכים בקואליציה, הצליחה ימינה לבלגן את את כולם, כשהצעה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקים ועדת חקירה על ניגוד עניינים של שופטי בית המשפט העליון הציפה מחלוקת חריפה בין כלל הסיעות. מיום ראשון ההצעה הייתה על סדר היום, זו לא הייתה הפתעה שהח"כים לא ידעו ממנה, אך מטבעם של מהלכים פוליטיים רק בשעת השין הדברים מתחממים.

בימינה "חיפשו" מהלך שיהיה גם ענייני וגם לא נמצא בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן שעל ידי התירוץ הזה יוכלו להפילו. שעות ספורות לפני ההצבעה שנהפכה לקריטית בימין, ההצעה קיבלה תמיכה בקרב חברי כנסת מהליכוד, אך נתקלה בהתנגדות חריפה של כחול לבן ובהתלבטויות קשות של ש"ס ויהדות התורה שאיפשרו לבסוף חופש הצבעה – את המוקד המרכזי תלה סמוטריץ' בשתיים האחרונות.

בעוד דרעי וגפני ניסו לשכנע את נתניהו להצביע נגד ההצעה, סמוטריץ' החליט לשגר מכתבים לדרעי וליצמן בבקשה להיפגש בשעות הקרובות עם האדמו"ר מגור ועם חכם שלום כהן "בכדי להסביר להם את חשיבות הקמת וועדת החקירה הפרלמנטרית שעולה היום להצבעה לחשיבות השמירה על זהותה היהודית של המדינה", ככה בשפה שלהם – "הזהות היהודית של המדינה".

הרב חיים קנייבסקי ונכדו יענקי (צילום:אהרון קרוהן/ פלאש 90)

גם כלפי הליטאים לא איכזב: גורמים ביהדות התורה מדברים על כך שסמוטריץ' קידם בעזרת האיש החזק ב'דגל התורה' יענקי קנייבסקי, נכדו של הרב קנייבסקי את הלחצים על המפלגה שבעקבותיה הצביעו בעד ההצעה בכנסת לאחר שיחת הסבר ארוכה של שניהם. על כך מסר סמוטריץ' בתגובה: "לא מתייחס לשיחות אישיות".

מאחורי הקלעים, כבר חצי שעה לפני ההצבעה, ראש הממשלה בשיחת וועידה שנערכה מלשכת יו"ר הכנסת יריב לוין יחד עם מיקי זוהר, גפני ודרעי שהודיע כי הוא יורד מהשיחה לאחר שנתניהו הודיע ש"הליכוד מצביע בעד ושהחרדים יעשו מה שהם מבינים". אחר כך הוא יסביר: "מיהרתי לפגישה עם משרדי המשפטים והאוצר". במקביל העלו באיחוד הלאומי קמפיין באנרים באתרים החרדים אך זה לא עזר וההצעה למגינת ליבם ושמחת ליבם של אחרים נפלה.

ולסיום, בימינה ממשיכים להיאבק בחבריהם עד לא מזמן מבלוק הימין (זוכרים?) ולא מוותרים על נציג משלהם בוועדה למינוי שופטים, בעקבות כך הגישה ח״כ איילת שקד מועמדות לכהן כנציגה מטעם האופוזיציה למרות שסיכויי התמיכה בה לא גבוהים. מדובר בעוד מלחמה של ימינה בהמשך לסערה שעוררו במליאה על ההצעה של סמוטריץ' לוועדת חקירה וההתנגחויות של בנט עם הקורונה. איך נסכם? במקום שנתניהו הצליח לסכסך את ימינה, ימינה הצליחה לסכסך את הקואליציה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
כך צריך לתכוף...
אמיתי | 10-07-2020 12:04
כך צריך לתכוף את ביבי השקרן ששלח אותם הכי אמינים זהו נגמר לא ללקק לנתניהו לתקוף אותו בלי חשבון שילך הביתה עים יאיר שנשען על הבתן של שרה לתקוף בלי פחד ביבי הביתה
3 החפרפרות של השמאל+מרץ. [בעלה של שקד ישן?]
אשת איש=זהירות | 10-07-2020 13:20
עוון חמור ביותר.
2
נתניהו אלוף הסיכסוכים...
פופי | 10-07-2020 12:11
נתניהו אלוף הסיכסוכים העם לא טיפש בנט מלך ישראל ביבי לך קבץ נדבות יאיר רעבבבב
3
עוד הוכחה לכך...
בנט חפרפרת של הקרן החדשה לישראל | 10-07-2020 12:12
עוד הוכחה לכך שבנט הוא נציג הקרן החדשה לישראל והשמאל התקשורתי הבזוי. בנט לא דורש לגרש את המסתננים הבלתי חוקיים אעפ שזה היה משחרר משרות לאלפי מובטלים ישראלים. בנט משרת רק את האג'נדה של הקרן החדשה לישראל ובראש לתקוף את בנימין נתניהו . בנוסף בנט תומך בארגוני הלהטבים. בנט תומך נלהב של נשות הכותל. לכן, התקשורת השמאלנית נותנת לבנט יחס מלטף ומחבק.. תמיכה בבנט=לתמיכה בקרן החדשה לישראל והשמאל שרוצה להפיל את שלטון הליכוד ונתניהו. בנט הכריז שהוא לא שייך יותר לגוש הימין והאמת שהוא באמת לא שייך.
לא כל מי...
נתניהו | 10-07-2020 13:44
לא כל מי שמתנגד לביבי הוא אויב העם, תומך הקרן החדשה. תיתאפסו על עצמכם. ביבי תרם רבות אבל גם הזיק לא מעט דווקא לימין. החלת ריבונות הלכה זוכרים???? פינוי עמונה, זוכרים????? הסכם חברון, זוכרים????? הרשימה עוד ארוכה
4
במילחמה בין בנט...
זוג אפסים | 10-07-2020 13:12
במילחמה בין בנט לביבי, האזרחים מפסידים.
5
די
מ | 10-07-2020 14:13
בנט ועדתו מצאצאי קורח ועדתו. שומר נפשו ירחק.
כן
כ | 10-07-2020 16:09
כל מי שמלבה מחלוקות בזמן הזה, הוא לא הצלחה בעיני. מרבים שנאה, לא יודעים להתאחד, לא יודעים לוותר על כבודם וגורמים עוול לציבור שלהם. סמוך על בנט, הוא ינטוש גם אותך וגם את העקרונות שלך כשיתאים לו.
תפרגן , זה יעשה לך רק טוב. בנט וימינה מצליחים
בן אברהם | 10-07-2020 15:34
אם תתן קרדיט תצטרף להצלחה במקום לממשלה שמדשדשת.
6
גדולי התורה
יָדֹ֨עַ תֵּדַ֜ע | 10-07-2020 15:07
דרכי ציון אבילות כל שעריה שוממין מבלי באי מועד בימים אלו עם התגברות רדיפות השלטונות על בתי הכנסת וציבור החרדי בכלל, באמתלאות של גל שני, החלו במקביל גם ההצקות במירון בציון הרשבי, כאשר השומרים המסתובבים בציון הרשבי, (שבעצם הובאו מלכתחילה - כאילו - רק במטרה לסלק את הארחי פרחי המפריעים למתפללים, וכאילו רק לטובת המתפללים), הרשעים האכזרים הוציאו את כל השולחנות והספסלים, ואסרו לקיים מניני תפילה בתוך הציון, ואינם נותנים להיכנס בתוך הציון, אלא למספר אנשים מצומצם בלבד, למרות שכל שטח הציון ריק ושומם. מלבד זאת יש שמועות שבכוונת השלטונות להטיל סגר מלא על כל האיזור מירון, (כפי שעשו בתקופה האחרונה על עוד ערים וישובים חרדים בארהק), כאשר המטרה מובנת מאליה, שלא יבואו יהודים להתפלל במירון על ציון הרשבי זיע ולפעול ישועות על הכלל ועל הפרט, ובפרט בימים טרופים אלו. היהדות החרדית תתקומם נגד כל מזימה, שהיא של השתלטות על ציון הרשבי, והצרת רגלי המתפללים, ובמלחמת אש דת השערה שלפת נגד צורריך... * * * * * *
7
ממש מזלזלים בבנט בזכותו...
איתן | 10-07-2020 17:01
ממש מזלזלים בבנט בזכותו יש הרבה סיוע לפרנסה ולבריאות האנשים ובמקום להתייחס לזה בכבוד אומרים שזה רק פוליטיקה
8
דווקא זה שבנט...
איתן | 10-07-2020 17:04
דווקא זה שבנט לא מנסה להשיג תומכים מראה שהוא באמת דואג לאזרחים בעם ישראל. אדם משכמו ומעלה. כל כך שמח שהצבעתי לו:)
9
ולידוע תדע שתגובתו...
איתן | 10-07-2020 17:06
ולידוע תדע שתגובתו צורמת בעין. דרכי ציון מוסב על ירושלים והר הבית ולא על קבר הרשבי
10
בתור דתי לאומי...
בנט זה חפרפרת של הרפורמים | 10-07-2020 17:40
בתור דתי לאומי אני לא מקבל את החתרנות של בנט. יש פה ממשלה שנבחרה ברוב קולות ובנט מקים קבינט קורונה וחותר תחת הממשלה. זה לא ציונות דתית! המפדל מעולם לא נשארה בחוץ והפריע לממשלה, בטח לא בזמן משבר ויום כיפור כלכלי. אין קשר בין ההתנהלות של בנט לציונות הדתית. לבנט יש חלומות להיות ראש ממשלה והוא לוקח את כל הציונות הדתית למקום שלא מתאים לה משום בחינה שהיא.
11
מרוקו
נועם | 11-07-2020 15:15
מרוקו = דרוזים
12
ימינה - אלופי דמגוגיה
דוד | 12-07-2020 10:55
ימינה עסוקים מעל הראש לא בטובת אזרחי המדינה, אלא בטובת המפלגה הקטנה שלהם. הם עסוקים ביצירת כותרות, גם במחיר יצירת בלבול וחוסר שלווה לאזרחי ישראל. מדינת ישראל ואזרחי ישראל נמצאים בתקופה קשה מאוד, במיוחד עם התפרצות הגל השני של הקורונה. נדרשים לישראל מנהיגים אחראים ומרגיעים, ולא יצירת כותרות. ימינה היום לא תורמת לשלוות ורגיעות העם, אלא ההיפך, יוצרת דרמות; עסוקה בעצמה ובלהביך את הקואליציה. לא זאת הימינה שחיפשנו. לא זה הסמורטביץ שציפינו. חבל, חבל מאוד, שכך הם מתנהלים.
13
מפלגת ימינה - זורעים אנרכיה ומערערים היציבות
דוד | 12-07-2020 11:36
מציע בחום רב לבנט וסמוטריץ לקרוא את המאמר של מוטי קארף במקור ראשון. ואולי אולי, אז יבינו ויפנימו את הנזקים הקשים שהם עושים לכלל אזרחי ישראל כולם. מה שמפלגת ימינה עושה, זו דוגמא מובהקת של התנהלות אנרכיסטים. כואב, כואב מאוד. על זה והדומה לזה נאמר: מהרסייך ומחרבייך ממך ייצאו.